Haberá que pagar por usar todas as autovías en 2024, promete o Goberno a Bruxelas nun novo informe

|

España ten a rede de estradas máis extensa de toda Europa e o Estado non debe seguir asumindo todo o custo de mantemento nun momento no que se impón a política de 'quen contamina paga', argumenta o Goberno en Bruxelas. 


Con todo, a gran incógnita é se o Executivo atreverase a impoñer a peaxe global nun ano, 2024, no que hai eleccións xerais.



Peajeautopistaap9 3

Peaxe na autoestrada AP-9 nunha foto de arquivo de EP


O Goberno comprometeuse ante Bruxelas a ter listo o novo sistema de peaxes en todas as autovías do país antes do 30 de xuño de 2022, co fin de comezar a aplicalo no ano 2024.

Así figura no informe da Comisión Europea sobre o plan de recuperación de España, no que o Executivo de Pedro Sánchez enmarca esta revisión do sistema de pago en estradas dentro dun epígrafe de reforma de medidas fiscais que contribúen á transición ecolóxica.

En concreto, apunta a "impostos ou pagos relacionados coa mobilidade, como a introdución de peaxes de estrada e a revisión das figuras tributarias que gravan a matriculación de vehículos".

Con todo, o Goberno detalla aínda máis esta medida na reforma que prevé lanzar unha Lei de Movilidad Sostible e Financiamento do Transporte, coa que espera sentar as bases dunha nova mobilidade en España.

"A creación dun mecanismo de pago polo uso das estradas do Estado, que comezará a funcionar a partir de 2024, con arranxo ao principio de 'quen contamina paga'", asegura o documento nun anexo, como xa avanzou o Goberno no primeiro documento que remitiu a Bruxelas no marco das axudas europeas.

"O obxectivo desta medida é internalizar os custos externos do transporte por estrada, creando a tal fin incentivos para lograr unha maior eficiencia neste sector e propiciando unha redución das emisións de gases de efecto invernadoiro", xustifica.

Con todo, esta última reforma para instaurar unha Lei de Movilidad Sostible verá a luz máis tarde, en concreto antes do 31 de decembro de 2023, segundo figura no documento.

Por iso, dependendo de en que reforma circunscriba o Goberno a aplicación de peaxes, o sistema definitivo que supoñerá o pago de peaxes en todas as autovías do país estará preparado ou ben en 2022 ou ben en 2023.

DOUS Ou TRES ANOS DE MARXE

Nun primeiro documento, o Executivo, baseándose na experiencia internacional, xa sinalou que o tempo mínimo necesario para desenvolver os instrumentos normativos e crear a estrutura precisa para implantar un sistema de pago por uso a nivel nacional é de entre dous e tres anos.

Ata ese momento, o Executivo prevé levar a cabo unha campaña de "concienciación e sensibilización" sobre os transportistas e a poboación en canto á necesidade de executar esta medida, segundo asegúrao no Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia remitido a Bruxelas.

Con todo, o Goberno insiste en que buscará o acordo social e político para implementar esta medida, consultando cos transportistas profesionais, así como coas comunidades autónomas e outras administracións para determinar a vontade de todos de incorporar peaxes nas estradas baixo a súa titularidade.

Respecto a os camións e resto de vehículos pesados autorizados para o transporte de mercadorías por estrada, o texto aclara que se impulsarán desde a Administración as condicións normativas necesarias para que o custo da peaxe sexa asumido polos cargadores, incentivando así a procura da sustentabilidade e eficiencia do transporte.

DÉFICIT DE 8.000 MILLÓNS

A principal razón para a introdución de peaxes, á marxe de por criterios ambientais, é o avultado déficit que arrastra a conservación das estradas. "Cunha rede estatal que supera os 26.466 quilómetros de extensión, dos que uns 12.000 son de estradas de alta capacidade, o que fai que teñamos a máis extensa de Europa, os custos de conservación son crecentes e non é posible que sexan asumidos de maneira directa polos recursos orzamentarios", sinala o texto.

O Goberno tamén aclara que o sistema podería ser "escalable e progresivo", é dicir, que se cobre inicialmente só na rede de alta capacidade (autovías) e que se estenda de forma progresiva a outras redes, abrindo a porta así a que calquera estrada poida ser de peaxe.

Esta progresividad na aplicación da medida responde ao esperado rexeitamento que causará na poboación. Por iso, defende que se determinarán tarifas "asumibles pero que garantan o financiamento".

Desde a Asociación de Empresas de Conservación e Explotación de Infraestruturas (Acex) defenden que unha peaxe de entre 3 e 5 céntimos de media sería suficiente para acabar co déficit de 8.000 millóns que xa acumula a conservación das estradas.

SITUACIÓN EN EUROPA

Tras a directrices apuntadas por Europa no marco da última gran crise financeira, Portugal introduciu peaxes en toda a súa rede de alta capacidade, non só para vehículos pesados, como requiría Bruxelas, senón en todos eles, incluídos os lixeiros, é dicir, a todos os cidadáns.

En España, lonxe de introducir peaxes, as políticas foron en sentido contrario, en non renovar as concesións que chegaban ao seu fin, o que permitiu liberar de peaxes varias autoestradas que agora son gratuítas. Ademais de en Portugal, en Francia e Italia prima o pago por uso, mentres que en Alemaña todas as autoestradas son gratuítas.

A implantación dunha peaxe media en España de 4 céntimos por quilómetro supoñería un pago de 9 euros para ir desde Madrid a Burgos, de 12 euros para viaxar entre a capital e Zaragoza, duns 14 euros para ir ata Valencia, 15 a Córdoba, 16 euros a Badaxoz ou 22 euros á Coruña.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress