O SERGAS deixou sen contestar 72.000 chamadas no mes que estalou a pandemia e multou con 8.800 á concesionaria

A institución dá por boas as explicacións de Sanidade sobre a atención non presencial, as máscaras ou as corentenas

|

A valedora abriu dúas investigacións motu proprio ao fío das persoas que morrían nos hospitais sen poder despedirse dos seus familiares e do colapso dos números do SERGAS. Agora, máis dun ano despois, presenta o informe de conclusións.


A valedora do Pobo, María Dolores Fernández Galiño, presenta en comisión a memoria da institución de 2019

A valedora do Pobo, María Dolores Fernández Galiño 


O Valedor do Pobo considera que a Consellería de Sanidade debe mellorar os servizos de atención telefónica e incrementar o persoal de facultativos especialistas en xeriatría nas áreas sanitarias como medida para reforzar a atención ás persoas maiores e a coordinación cos centros residenciais.

Trátase de dous das conclusións que apunta o Alto Comisionado do Parlamento de Galicia que encabeza a valedora, María Dolores Fernández Galiño, na súa memoria anual, presentada este venres.

Neste informe, consultado por Europa Press, faise fincapé nos efectos da pandemia. Para iso, divide as queixas e actuacións levadas a cabo pola área sanitaria en tres espazos temporais: de comezos de ano á declaración do estado de alarma, de mediados de marzo a mediados de xuño (fin estado de alarma) e desde entón ao termo de 2020.

MORRER SÓ
Durante os meses do primeiro estado de alarma, o Valedor iniciou varias actuacións de oficio sobre cuestións relativas á crise sanitaria. A primeira estivo centrada na falta de compañía para as persoas en risco de morte dada a imposibilidade de recibir visitas polas medidas para evitar contagios.

Finalmente, esta investigación foi arquivada tras a resposta da Consellería de Sanidade, que informou da posta en marcha dun proceso para a elaboración dun protocolo de actuación sobre a morte acompañada.

COLAPSO DO TELÉFONON DO SERGAS
O Valedor tamén iniciou unha investigación de oficio sobre os servizos de atención telefónica da Consellería de Sanidade e que sufriron un colapso durante as primeiras semanas da pandemia, nas que se produciu un incremento de case o 120% respecto a as cifras do mesmo período do ano anterior.

Segundo a información remitida polo Sergas, a central recibiu 176.406 chamadas en marzo (máis do 70% a partir do día 13), das cales 72.000 non foron atendidas, máis das que foran respondidas no mesmo mes do ano anterior, cando se rexistraron 80.717 chamadas totais. Ademais, houbo picos de 21.500 chamadas nunha soa xornada e tamén creceu exponencialmnte o tempo de xestión das mesmas, pasando de 75 a 90 segundos.

MULTA PEQUENA Á CONCESIONARIA
Debido aos incumprimentos do contrato en termos de calidade do servizo, a concesionaria foi penalizada ao termo do exercicio de abril por un importe de case 8.800 euros. Este paso, así como a imposición de medidas extraordinarias para facer fronte ao aumento da demanda, son valoradas polo Valedor que, con todo, ve necesario mellorar a eficiencia do servizo para cumprir cos estándares de calidade.

"Cumprir cos obxectivos será a xuízo desta institución a meta para conseguir se finalmente prodúcense novos brotes da enfermidade ou novas situacións de emerxencia sanitaria", conclúe a institución que dirixe Fernández Galiño.

REFORZO DE XERIATRÍA
O Alto Comisionado tamén pon deberes a Sanidade na atención das persoas maiores. Así, cre necesario reforzar o persoal de médicos especialistas en xeriatría como vía para mellorar a coordinación e manter "un diálogo fluído" cos centros residenciais.

Na actualidade, segundo os datos achegados polo Sergas, hai 22 facultativos deste tipo traballando no sistema galego: once en Lugo, nove en Vigo, un en Ourense e outro en Ferrol.
Para o Valedor, estas cifras "non permiten" levar a cabo "unha coordinación dos servizos" para toda a Comunidade galega, o que fai preciso "botar man doutro tipo de especialistas para establecer unha liña de diálogo fluído cos centros residenciais".

Neste sentido, pon o acento en que a designación dun facultativo de referencia para coordinar a atencón sanitaria coas residencias "non implica a redución do persoal propio, sendo ademais aconsellable que se reforce de acordo coas cargas de traballo de cada centro residencial".

ATENCIÓN TELEFÓNICA, MÁSCARAS E ILLAMENTO
Así mesmo, a institución dá por boas as explicacións ofrecidas pola Xunta noutras cuestións, como nas referentes ás queixas de cidadáns pola non presencialidad na atención sanitaria, a obligatoridad do uso de máscaras e a imposición de medidas de illamento para persoas contaxiados ou sospeitosas de estalo.

En canto á primeira, o Valedor valora a resposta de Sanidade sobre a non presencialidad que, segundo reflicte no seu informe, depende sempre dun profesional, facultativo ou de enfermería, encargado de decidir se cita presencialmente ao paciente ou non.

Sobre as máscaras, consdiera que a súa imposición con carácter xeral foi acorde ao exercicio de protección da saúde xeral establecido por "mandato constitucional", mentres que os illamentos estiveron "axustados" a dereito e foron "coherentes" coa estratexia seguida para combater o virus.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE