PP e PSOE cúlpanse mutuamente porque un tramo do AVE a Galicia tardou 8 veces máis do contratado

|

A vía entre Seixalbo e Ourense é un dos atrasos auditados por Tribunal de Contas, que conclúe que conlevaron "un custo social importante" e 12 millóns de indemnizacións ás adxudicatarias


Os conservadores din que o problema é que José Blanco recortou os fondos antes de deixar Fomento mentres os socialistas aseguran que polo menos parte da culpa foi da "caótica" xestión de Ana Pastor 



Traspaso de poder entre polu00edticos galegos  Josu00e9 Branco do PSOE entregu00e1ndole a carteira do Ministerio a Ana Pasdor do PPdeG nunha foto do arquivo de EP

Traspaso de poder entre políticos galegos José Blanco do PSOE entregándolle a carteira do Ministerio a Ana Pasdor do PPdeG nunha foto do arquivo de EP 

 


A presidenta do Tribunal de Contas, María José de la Fuente, recoñeceu o "custo social importante" que supón os atrasos na execución das liñas de alta velocidade, singularmente en resposta á situación do AVE a Galicia. O órgano fiscalizador presentou este martes un informe dos expedientes de suspensión de contratos que afectaron ás liñas férreas de alta velocidade durante os exercicios 2014 a 2017.


"Hai un custo social importante", dixo. Así, recoñeceu que a "falta dun servizo público" cunha "data" ten "un custo dificilmente cuantificable economicamente, pero que hai que ter en conta á hora de desenvolver a execución dunha obra pública desta envergadura".

O senador socialista galego Xaquín Fernández Leiceaga preguntou polo custo económico e social derivado dos atrasos durante varios anos, en concreto entre 2014 e 2017 e pediu responsabilidades políticas á que era entón ministra, Ana Pastor. Sobre esta cuestión, a presidenta de Contas non entrou a valorar, pero si recoñeceu o "custo social importante" dos continuos atrasos, derivados da suspensión dos contratos.

113 CONTRATOS, 18 DO AVE A GALICIA
Segundo recolle o informe do Tribunal de Contas, suspendéronse 113 contratos, que afectaron a 14 das 17 liñas de alta velocidade. Entre outras, da Seixalbo-Ourense, o que, constatou Leiceaga, multiplicou por oito o prazo inicial dun ano.

Así, durante o período fiscalizado, foron obxecto de suspensión 113 expedientes, cun importe de adxudicación de 3.439 millóns de euros, un 12,5% sobre os 907 expedientes vixentes nas liñas suspendidas. O número de liñas de alta velocidade en construción ascendía a 17; delas, 14 víronse afectadas por algún expediente de suspensión (82,3 % respecto ao total).

Do total dos expedientes, o Tribunal fiscalizou un 55,9%. En concreto analizáronse 64 expedientes de contratos afectados por suspensións, por importe de adxudicación de 1.921 millóns de euros.

ADIF TIVO QUE PAGAR 12 EUROS A MAIORES A EMPRESAS POR DANOS E PREXUÍZOS
A maioría das suspensións debéronse a modificacións do proxecto construtivo inicial. Dos 64 contratos fiscalizados, en 21 de eles interpuxéronse reclamacións por danos e prexuízos ocasionados durante a súa execución, por importe de 163 millóns de euros; e outros 19 as reclamacións estiveron relacionadas con algunhas das causas que motivaron a tramitación dunha suspensión, por un importe total de 127 millóns, dos cales a Entidade abonou 12 millóns.

No caso do AVE a Galicia, rexistráronse 18 suspensións dos contratos, dos cales a metade foron por modificacións de proxecto inicial e tres por "descoordinación" entre administracións.

O PP CULPA A PEPE BLANCO
Na súa intervención, a representante do PP María Mercedes Fernández González defendeu, recollendo as alegacións da propia Ana Pastor, que "con anterioridade á súa chegada ao ministerio", e sinalando ao seu predecesor José Blanco (PSOE), subscribiuse un acordo de non dispoñibilidade orzamentaria", o que "obrigaba á reprogramación de obras".

O PSOE CULPA A PASTOR
Leiceaga, pola súa banda, lamentou a planificación "caótica" e "inconsistente". "Un caos compacto para pretender imputar os atrasos" ao seguinte goberno.

Para Leiceaga, a situación é "especialmente grave" e preguntouse se "hai algún tipo de responsabilidades políticas" que se poidan adoptar con respecto a Pastor. "Eu iríame a casa se un informe da miña xestión dixese algo así", certificou Leiceaga, quen tamén se referiu ao "presidente da súa comunidade", que é o da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, para reivindicar ante el que os socialistas foron os que "conseguiron desenredad a madeja" para que en "poucos meses" os trens de alta velocidade circulen entre Galicia e Madrid.

RECOMENDACIÓNS
En resposta ás preguntas dos representantes políticos, a presidenta do Tribunal de Contas incidiu que este órgano dá "as claves e recomendacións" e apelou a que lle lembra a outros similares que fixo o órgano, en relación a tranvías.

"Ponse de manifesto sempre o mesmo problema, nestas obras resulta fundamental o adecuado proceso dos contratos", apuntou De la Fuente, quen observa unha falta de "programación adecuada" en orixe: "Resulta fundamental unha adecuada planificación das grandes infraestruturas".

Así mesmo, apuntou que "é fundamental que exista un control" do desenvolvemento do proxecto, para vixiar que se vaian cumprindo os prazos e, en consecuencia, "evitar modificacións de contratos".

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress