6.000 chamadas ao 091 quedaron sen atender desde que se unificou o servizo na Coruña, denuncia SUP

|

Roberto González, portavoz do organismo sindical en Galicia, critica que a pesar das moitas advertencias do SUP a situación aínda segue sen resolverse. 


"Aínda non se comezaron as obras para ampliar a sala do 091 na Coruña", denuncian desde o SUP, que insiste en que "a infraestrutura non é a adecuada" e a "falta de recursos".


O secretario federal territorial do Sindicato Unificado de Policía en Galicia, Roberto González, e a responsable de Organización, Sandra Castro, en rolda de prensa

Roberto González, de SUP | Foto: EP


Sindicato Unificado da Policía (SUP) denuncia que perdéronse " 6000 chamadas" ao 091 desde a unificación na sede da Coruña e avisa da falta de "calidade" do servizo.


"Desde o primeiro momento anticipamos unha problemática que a día de hoxe é unha realidade, están a perderse chamadas ao 091", asegurou o portavoz do sindicato en Galicia, Roberto González, tres manter unha reunión con integrantes do PP local de Ourense.


O portavoz do SUP asegurou que non é un servizo de calidade como o que se pretende xa que presenta "múltiples deficiencias" desde que se puxo en funcionamento a centralización do 091 de a provincia de Lugo e da provincia de Ourense na Coruña.


O SUP sinala que desde o pasado 8 de marzo recibíronse 25.000 chamadas das tres cidades e perdéronse 6.000, un dato que supón "practicamente o 25% das recibidas". En concreto, indica que non poden ser atendidas por mor da "falta de recursos" e porque "a infraestrutura non foi a adecuada". "Aínda non se comezaron as obras para ampliar a sala do 091 na Coruña", indicou.


Así, sinalou que aínda que por cada quenda traballan catro axentes, en ocasións, "chegan a estar só tres", unha cifra que contextualizaron expoñendo que "desde Ourense reciben 2.000 chamadas ao mes, desde Lugo 2.500 e un pouco menos de 10.000 da provincia de Coruña".


Así mesmo, fixeron saber que descoñecen cantas desas chamadas "perdidas" foron "por un tema urxente" e, por iso, solicitan unha auditoría. "O servizo a día de hoxe é deficiente e pedimos unha auditoría. Moitas desas chamadas poida que non teñan importancia ou unha necesidade urxente pero outras son urxentes e necesitan resposta inmediata", esgrimiu Roberto González.


En canto ao tempo de resposta, reclaman que antes a media era de dúas a tres minutos mentres que, agora "chega mesmo a quince minutos" e o de acción, "depende" das patrullas dispoñibles nese momento. "Hai momentos con máis indicativos e, por tanto, axilízase pero a media para Ourense é de 3 minutos desde que a persoa realiza a chamada e dá a incidencia na que ten que intervir a policía nacional".


A pesar de todo, destacou o "gran esforzo" que realizan os operadores da Coruña que teñen que "atender as tres cidades con poucos recursos".


SITUACIÓN EN OURENSE

No relativo á situación en Ourense, o representante do SUP Antonio Pousa precisou que desde o 8 de marzo rexistráronse unhas 4.000 chamadas, das que se perderon máis de 800. "Unha barbaridadporque aquí en Ourense era algo impensable, se nun momento determinado un operador non podía atender chamábase a posterior. Era un servizo de calidade, un servizo próximo", indicou.


Do mesmo xeito, lamentou que o problema da centralización tamén afecta á hora de actuar polo descoñecemento das indicacións que se dan nas chamadas, "moitas se realizan identificando a rúa por lugares específicos que desde Coruña non seconocen e iso atrasa a acción".


Para o coordinador local do Partido Popular, Jesús Vázquez, que compareceu xunto aos representantes do SUP, ás veces "aparecen anécdotas que son as que chegan á sociedade como a dun atraco en Santiago de Compostela onde a chamada foi desviada a Madrid". Con todo, advertiu de que se trata dunha "mínima parte dos erros" que se están cometendo por problemas en canto a persoal e infraestrutura".


"O día 29 perdéronse 181 chamadas das tres provincias cando a media estaba en 20 ou 30, estamos a falar de que se está perdendo unha quinta parte máis", criticou antes de solicitar que "se non se pode retrotraer a decisión de volver o 091 Ourense", decisión que sería o "ideal", pediu que, "polo menos, increméntese o persoal e os materiais, que se trate dun servizo que garanta que atenden as chamadas e que o tempo de resposta non se ve prexudicado".


"Un minuto ante unha arma branca pode significar a vida e non estamos a xogar", denunciou Vázquez, quen engadiu que a esta situación non se produciu só na sede do 091. Así, estendeuna a toda a policía ao citar a "deterioración dos coches", a "falta de chalecos", así como a existencia dun único desfibrilador en toda a comisaría".


"EXPEDIENTES SANCIONADORES"

Por último, o portavoz do SUP en Galicia, criticou a falta de apoio do comisario provincial de Ourense, "era partidario desta unificación". "Non tivemos nunca ningunha mostra de apoio. É certo que ultimamente está máis preocupado de incoarlles expedientes sancionadores aos policías que de resolver os propios problemas da comisaría e, nese sentido, a súa postura sempre foi defender a parteoficial máis que o benestar da cidadanía".


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress