As vendas online e os ciberdelitos aumentan: as denuncias duplicáronse en só un ano

(via www.estafa.info) DEREITOS DO CONSUMIDOR Neste sentido, tanto as asociacións de consumidores como as autoridades insisten en lembrar aos usuarios que en primeiro lugar, antes de realizar unha gran compra por internet, hai que estar seguro da quen imos comprar.


|

O número de compras online aumentou en España nos últimos anos, algo que vai da man co número de denuncias relacionadas con ciberdelitos.


Imaxe de recurso  sobre delitos informu00e1ticos


A medida que se achegan datas como Nadal ou o Black Friday, que desde hai uns anos converteuse nunha referencia para moitos compradores, o número de vendas online e de ofertas dispárase. Os usuarios rastrexamos na rede os mellores prezos, ávidos de gangas, e ás veces o ansia por atopar o que buscamos o máis rebaixado posible pódenos facer caer nalgunhas das moitas trampas que hai na internet. É por este motivo, que é importante ter sempre presente algunhas recomendacións antes de realizar compras na rede.


Pero os riscos na internet poden estar á volta de cada esquina, e non sempre detrás das compras online. Sen ir máis lonxe, esta mesma semana a Policía Nacional de Pontevedra reportou a denuncia dun veciño de Marín vítima dunha estafa realizada a través de internet na que o reclamo era unha oferta de emprego en Palma de Mallorca. A escusa era que, para que os interesados puidesen ser contratados, tiñan que abonar unha serie de taxas para cubrir uns trámites administrativos e de aloxamento na illa. A oferta era falsa e foron varias as vítimas desta estafa que aínda está a ser investigada polas autoridades.


Doutra banda, aínda que esta é unha tendencia en franco crecemento desde hai anos, as propias autoridades sosteñen que por mor da crise sanitaria esta clase de delitos multiplicáronse. En maio, durante a desescalada, a Policía Nacional recoñeceu que durante o confinamento este tipo de delitos reproducíronse de forma significativa, afectando tanto a usuarios como a empresas, xa que durante o estado de alarma o uso da rede e as compras por internet fixéronse unha constante en moitos fogares.


Desde o Sindicato Unificado de Policía recalcan este aspecto e poñen como exemplo o caso de Pontevedra, onde o confinamento domiciliario provocou un aumento sen precedentes dos coñecidos como delitos informáticos. Isto reflectiuse de forma clara no número de denuncias recibidas se contrapoñemos os meses de verán deste ano coa época estival de 2019, onde o número de denuncias era a metade.


No mesmo orde, as Forzas e Corpos de Seguridade do Estado tamén fan un chamamento a ser especialmente cautos á hora de comprar xa que os propios departamentos dedicados a investigar esta clase de delitos atópanse curtos de efectivos, o que complica aínda máis a resolución deste tipo de casos, xa complexos de seu.




(via www.estafa.info)



DEREITOS DO CONSUMIDOR

Neste sentido, tanto as asociacións de consumidores como as autoridades insisten en lembrar aos usuarios que en primeiro lugar, antes de realizar unha gran compra por internet, hai que estar seguro da quen imos comprar. Un dos elementos que nos axuda a identificar como fiable unha web é o cadeado que debe aparecer no noso navegador na URL da ligazón, así como que a dirección electrónica sexa https:// para garantir a seguridade da páxina.

Para iso é importante que nos portais nos que realizamos as compras sexan sempre de empresas ou marcas de confianza. Ademais, cerciorarnos de que a web ofrece os datos do vendedor, xa que este é un de os dereitos do consumidor, tal e como recalca o Ministerio de Consumo.


“Debemos saber quen está detrás da compra que queremos realizar. Ao comprar por internet, as tendas están obrigadas legalmente a incluír na súa web o seu NIF, denominación social e datos de contacto, información que normalmente se inclúe no apartado de Área Legal”, informa o Goberno de España. Así, buscar referencias na rede doutros compradores e mergullar entre os comentarios dos usuarios tamén poden axudar a orientarnos á hora de evitar esta clase de fraudes.


Por outra banda, as plataformas de consumidores fan especial fincapé en non revelar datos persoais innecesarios para a compra ou cubrir formularios. Na mesma liña advirten que non hai que confiar en todos os choios e ofertas que vemos na rede, xa que neste aspecto moitas veces “o barato sae caro”, e instan os usuarios a comprar os prezos que nos ofertan con outras marcas de confianza.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE