CaixaBank pecha o primeiro semestre de 2020 cun beneficio de 205 millóns

A entidade tivo que facer unha provisión extraordinaria 1.155 millóns pola Covid-19.


|

O Grupo CaixaBank, presidido por Jordi Gual e da que é conselleiro delegado Gonzalo Gortázar, obtivo durante o primeiro semestre do ano un beneficio atribuído de 205 millóns de euros, un 67% menos respecto ao mesmo período do exercicio anterior , despois de facer, durante estes seis primeiros meses, unha provisión extraordinaria de 1.155 millóns de euros co fin de anticiparse a impactos futuros polos efectos económicos do Covid-19. Durante o primeiro trimestre dotáronse 400 millóns e, no segundo, rexistrouse unha provisión de 755 millóns. Así mesmo, os resultados de 2019 estiveron marcados polo impacto do acordo laboral (978 millóns de euros).


CAIXABANK


Ata o 30 de xuño, a entidade aprobou un total de 357.488 solicitudes de moratoria dos seus clientes en España, que afectan a unha carteira de 9.848 millóns de euros. Como entidade asociada á CECA, ademais de adherirse á moratoria hipotecaria e de préstamos ao consumo exposta polo Goberno, apoiou a moratoria sectorial, ampliando a duración das moratorias legais no pago destes créditos , e estendéndoas máis aló dos colectivos vulnerables incluídos no Real decreto lei.


Por outra banda, desde o inicio do estado de alarma ata o 30 de xuño, CaixaBank concedeu 32.500 millóns de euros ao sector empresarial, á marxe das liñas ICO, destinados a facilitar o financiamento de grandes empresas , pemes, autónomos e emprendedor s, para paliar os efectos económicos da pandemia no tecido produtivo. Ademais, desde o inicio da comercialización das liñas ICO Covid-19, CaixaBank xestionou máis de 164.000 solicitudes de préstamos por un importe total de 13.726 millóns de euros.


INGRESOS ESTABLES

Respecto a a conta de resultados do primeiro semestre, os ingresos core mostran unha lixeira redución durante o ano e sitúanse nos 4.064 millóns de euros (-0,5%), a pesar do contexto económico actual. O marxe de intereses ascende a 2.425 millóns, -2,1% respecto ao mesmo período de 2019, basicamente, polo descenso dos ingresos dos préstamos por unha diminución do tipo de interese aplicado, vinculado en parte ao incremento da concesión de créditos ICO, á redución dos ingresos procedentes do crédito ao consumo e ao descenso da curva de tipos. Isto foi parcialmente compensado por un incremento do volume.


Destaca a boa evolución das comisións (+ 1,5%) respecto ao primeiro semestre de 2019, aínda que a diminución da actividade económica a partir da segunda quincena de marzo deste ano e o impacto dos mercados inflúen na a súa evolución respecto ao primeiro trimestre (-7,5%).


Na evolución da marxe bruta (-7,4%), inflúe a redución do resultado de operacións financeiras e o resultado de participadas. Respecto a os ingresos da carteira de participadas, os ingresos por dividendos inclúen, durante o segundo trimestre, o dividendo de Telefónica polo primeiro scrip dividendo aprobado e BFA, por 50 e 40 millóns de euros respectivamente. Os resultados de entidades participadas diminúen un -53,7% respecto ao mesmo período do exercicio anterior polo rexistro de menores resultados atribuídos no marco da actual contorna económica.


Os gastos de administración e amortización recorrentes redúcense un -2,6% tras unha intensa xestión da base de custos. Este exercicio de contención supoñerá para o ano 2021 un aforro de máis de 300 millóns de euros respecto a o previsto no Plan Estratéxico. Os gastos de persoal decrecen un -4,6%, materializando aforros asociados ao acordo laboral do 2019 e as prexubilacións de 2020, que compensan o incremento vexetativo. Os gastos xerais tamén diminúen un -0,8% durante o ano.


VOLUME DE NEGOCIO RÉCORD

O volume de negocio (créditos + recursos) do primeiro semestre ascende aos 643.631 millóns de euros, a cifra máis alta desde que se creou CaixaBank. O crédito á clientela bruto alcanza os 242.956 millóns de euros cun crecemento do + 6,8% durante o ano, como consecuencia esencialmente do aumento do crédito a empresas (+ 15,9%).


Os recursos de clientes ascenden a 400.675 millóns de euros ao 30 de xuño de 2020 (+ 4,3% durante o ano e + 6,4% no trimestre), impulsados polo forte crecemento dos depósitos á vista. As familias e empresas xestionaron as súas necesidades de liquidez e tamén influíu o efecto estacional habitual das pagas dobres durante o segundo trimestre de cada ano.

Os activos baixo xestión, que ascenden a 98.573 millóns de euros, redúcense durante o ano, esencialmente, pola evolución negativa dos mercados, aínda que durante o segundo trimestre rexístrase unha recuperación parcial, o que permite un crecemento trimestral do 6,7%.


O patrimonio xestionado en fondos de investimento, carteiras e SICAV sitúase en 65.619 millóns de euros (-4,3% no ano e + 7,2% no trimestre) e os plans de pensións alcanzan os 32.954 millóns de euros (-2,3% no ano e + 5,9% no trimestre).


Os activos líquidos totais sitúanse en 106.609 millóns de euros -a cifra máis alta alcanzada pola entidade-, cun crecemento de 17.182 millóns de euros durante o ano debido, principalmente, da xeración e achega de colaterais á póliza do BCE.


O Liquidity Coverage Cociente do Grupo (LCR) en data 30 de xuño de 2020 é do 283%, o que mostra unha folgada posición de liquidez (198% de LCR de media nos últimos 12 meses), moi por encima do mínimo requirido do 100%.


CONTENCIÓN DA MOROSIDADE

O cociente de morosidade redúcese durante o ano ata o 3,5% (-6 puntos básicos) e o cociente de cobertura increméntase ata o 63% (+8 puntos porcentuais durante o ano despois de reforzar as provisións). O custo do risco a 12 meses sitúase no 0,61%.


A carteira de adxudicados netos dispoñibles para a venda en España é de 973 millóns de euros e o cociente de cobertura é do 40%. O total de vendas de inmobles en 2020 sitúase nos 151 millóns de euros.


Desde que comezou a crise da Covidien-19, co lema # AmbTuAraMésQueMai, ademais de diferentes liñas de financiamento e moratorias, CaixaBank activou un amplo paquete de medidas co obxectivo de atenuar os efectos económicos e sociais e, deste xeito, dar resposta ás necesidades dos colectivos máis afectados. Entre outras iniciativas:


CaixaBank avanzou o abono das pensións, das prestacións de desemprego e das de suspensión temporal de traballo a 3,6 millóns de persoas e estableceu un plan de atención prioritaria ás oficinas para a xente maior.


CaixaBank ha condonado durante o estado de alarma o aluguer das vivendas da súa propiedade a 4.600 familias.


A entidade, a través do seu programa de Acción social, intensificou as súas accións de apoio a colectivos vulnerables, canalizando axudas da Fundación "a Caixa" cara a centos de entidades sociais asistenciais, en particular aos comedores sociais, e con iniciativas de voluntariado a distancia.


Moi relevante foi a colaboración coa Fundación "a Caixa" e os Bancos de Alimentos na acción "Ningún fogar sen alimentos", iniciada o 1 de abril, que conseguiu recadar 2,4 millóns de euros, os que a Fundación engadiu 1 millón de euros adicional. Este importe distribuíuse entre 54 Bancos de Alimentos provinciais, o que lles permitiu adquirir 3.600 toneladas de produtos básicos para alimentar a decenas de miles de persoas en situación precaria.


Ademais, VidaCaixa e SegurCaixa Adeslas contribuíron con máis de 8,5 millóns de euros á constitución dun fondo solidario que asegura o persoal sanitario (700.000 persoas) de maneira gratuíta.


Así mesmo, CaixaBank recibiu o premio "Excelencia en Liderazgo en Europa Occidental 2020" que outorga a revista británica Euromoney polo seu compromiso coas persoas e a sociedade en resposta á crise da Covidien-19.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE