O peche de Nissan en Barcelona ten un impacto mínimo nas auxiliares galegas, máis preocupadas polo futuro de PSA Vigo

|

Sindicatos e empresas auxiliares da automoción situadas en Galicia sinalaron que o impacto do peche da planta de Nissan de Barcelona non causará unha gran afectación dado que non se trata dun dos principais clientes de esras, aínda que recoñeceron que xera "incerteza" respecto a se a demanda de compoñentes manterase na nova localización da fábrica.


Nissan protestas




Así o trasladaron, en declaracións a Europa Press, os representantes dos comités de empresa dalgunhas das fábricas da área olívica provedoras da fábrica catalá, como GKN Driveline e Gestamp Vigo, e dos sindicatos CC.OO, UXT e CIG.


O portavoz de a Federación de Industria de UXT na comarca de Vigo, Rubén Pérez, explicou a Europa Press que o impacto no tecido galego "non é demasiado alto", xa que empresas radicadas na comunidade que producen pezas para este grupo, como Nissan, non representan os seus principais provedores.


Deste xeito, lembrou que os volumes de produción da planta de Nissan Barcelona "non eran demasiado altos", polo que apuntou que non se espera unha gran afectación en provedores da Comunidade galega. Ademais, sinalou que a fabricación de vehículos, suspendida temporalmente pola crise sanitaria da COVID-19, aínda non alcanza os niveis de principios deste ano.

Con todo, asegurou que o peche da planta de Barcelona representa unha "moi mala noticia" para o sector da automoción que pode causar consecuencias "directas" nos pedidos de pezas asignadas a proveeedores galegos. Tamén apuntou á posibilidade de que as perdas que xere o peche da planta de Barcelona en empresas auxiliares que dispoñen de plantas en Galicia pode conlevar unha "reconfiguración da produción" que afecte as factorías galegas.


Así, detallou que o Grupo Renault presenta un cliente "importante" a nivel autonómico, aínda que sinalou que os compoñentes producidos na comunidade destínanse principalmente ás plantas coas que conta Renault en Valladolid e Palencia.

Ademais, o secretario xeral de CC.OO. Industria en Vigo, Celso Carneiro, sinalou que a maior parte das empresas auxiliares do sector da automoción galegas traballan unicamente para a planta de PSA Peugeot Citroën de Balaídos e, en menor medida, para fábricas de Renault, mentres que a carga de traballo achegada por Nissan é menor.


Tamén lembrou que a produción de compoñentes adxudícase a un provedor e que este o fornece para un grupo empresarial independentemente de onde se utilice. Así, indicou que unha auxiliar que exerza como provedor oficial dunha empresa manterá o volume de subministracións independentemente da fábrica na que se produzan os vehículos.


Nesta liña, lembrou que "a carteira de pedidos (de Nissan Barcelona) era mínima pola paralización da produción" derivada da crise sanitaria e a folga indefinida convocada polos traballadores o pasado 4 de maio. Por este motivo, sinalou que a afectación aos provedores galegos será mínima.


Neste sentido, a portavoz da CIG

no sector da automoción, María García, remarcou que moi poucas empresas galegas destinaban a súa produción ás plantas de Nissan e que este non era o seu principal cliente, polo que considerou que o peche da factoría de Barcelona non causará un gran impacto.


VALORACIÓN DE CEAGA

Pola súa banda, o Agrupación industrial de Empresas de Automoción de Galicia (CEAGA) confirmou que o peche da planta de Nissan en Barcelona afecta a 36 empresas auxiliares de automoción galegas.


Así mesmo, fontes de CEAGA sinalaron que tamén seguen "con gran atención" as noticias que chegan desde o grupo Renault, que non anunciou peches en España pero si recortes económicos.


Renault é o segundo cliente das auxiliares galegas do sector (por detrás de PSA), e máis de 70 empresas da agrupación industrial galega fornecen a este construtor. No ano 2019 este grupo francés fabricou 4 millóns de coches, e a alianza Renault-Nissan-Mitsubishi produciu case 10 millóns de vehículos.


EMPRESAS AFECTADAS

Precisamente, o presidente do comité de empresa de GKN Driveline, Juan Manuel Costas, lembrou que a planta viguesa desta fabrica compoñentes de transmisións, pero que a produción dos mesmos para Nissan "non chega nin ao 10 por cento" do total. Por iso, avanzou que a afectación do peche de Nissan será "moi pequena" a curto prazo.


En cambio, o presidente do comité de empresa de GKN afirmou que a principal preocupación das auxiliares relaciónase coa posibilidade de que as plantas do oeste peninsular de Renault e o Grupo PSA trasládense as súas plantas a Francia, onde se atopan os centros de decisión. De feito, o Goberno francés anunciou un plan nacional para rescatar a automoción nese país, dotado con 8.000 millóns e condicionado, entre outros aspectos, a que os grandes construtores (PSA e Renault) relocalicen en Francia a produción de vehículos 'verdes', eléctricos e híbridos--.

Así mesmo, a planta de Gestamp Vigo, localizada no Porriño (Pontevedra), distribúe eixos traseiros para a fábrica de Nissan en Barcelona, aínda que o presidente do comité de empresa, Alejandro Jardón, resaltou que esta non representa o seu principal cliente. De feito, apuntou que menos de 10 dos 500 empregados da planta do Porriño traballaban de modo directo para Nissan Barcelona.

Así, resaltou que, dado o baixo volume de produción da planta catalá, o seu peche terá unha afectación menor en Gestamp Vigo. Con todo, sinalou que esta situación xerou un clima de "incerteza", xa que non se confirmou que GKN vaia a continuar exercendo como provedor da planta tras o seu traslado.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress