Os alumnos galegos poderanse titular a pesar dos suspensos, pero os de bacharelato necesitarán unha "avaliación positiva"

As instrucións da Xunta priman a promoción e a avaliación continua no terceiro trimestre

|

Galicia flexibiliza os criterios de titulación. Pasar de curso, a avaliación continua e as accións de reforzo, serán as directrices que marcarán este terceiro trimestre na maioría das etapas educativas.



Estudantes



Con todo, a esixencia será maior en bacharelato, onde o número de suspensos si será determinante para obter o título, aínda que si se recoñecen excepcións no caso de que o centro o considere oportuno e terase en conta a evolución do alumno e a adquisición de competencias.

Así se desprende das instrucións elaboradas por a Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional e remitidas ás direccións dos centros educativos, a partir das directrices avanzadas polo Ministerio do ramo na última conferencia sectorial coas comunidades autónomas.

O obxectivo do documento é ofrecer criterios aos centros educativos para a organización do terceiro trimestre e do traballo de fronte ao próximo curso académico.

Entre as instrucións achegadas, atópanse aquelas destinadas a realizar a avaliación e a titulación do alumnado de forma telemática, na liña dos parámetros avanzados pola ministra Isabel Celaá.

O documento da Xunta achega directrices por etapas educativas. En termos xerais, a avaliación a partir da suspensión das clases presenciais será continua e terá carácter diagnóstico e formativo. Deste xeito, considerarase o conxunto do curso para valorar os avances do alumnado e a necesidade ou non de planificar medidas de recuperación.


ADAPTACIÓN E REFORZO

Os centros emitirán un informe individual por alumno, impulsarán o desenvolvemento de competencias clave e acentuarán as tarefas centrándose no traballo realizado nos dous primeiros trimestres.

A repetición será excepcional e o obxectivo será favorecer a promoción do alumnado, de modo que non poderá verse prexudicado polas consecuencias da crise e o parón das clases á hora de titular.

Así mesmo, os centros impulsarán plans de reforzo e recuperación de fronte ao próximo curso e a adaptación do currículo e as actividades centrándose, especificamente, no alumnado máis atrasado, ademais de adoptarse as medidas necesarias de atención á o diversidade na programación do próximo ano.


DIRECTRICES POR ETAPAS

En Educación Infantil, flexibilizaranse os criterios de avaliación e vixiarase o desenvolvemento e a evolución dos pequenos ao longo do curso. Este caso darase tamén en Primaria, cun terceiro trimestre enfocado no diagnóstico e na detección de necesidades do alumnado.

A promoción non se verá afectada pola limitación de materias pendentes, e terá en conta o progreso da etapa e do curso no seu conxunto.

No caso de Secundaria, o alumnado terá que matricularse de novo nas materias non superadas, pero tampouco se terán en conta os suspensos para titular (sempre dependendo da decisión de cada centro).

As principais esixencias daranse na etapa de Bacharelato na que, a pesar de que se flexibilizan os criterios de promoción, será necesaria a avaliación positiva (en termos xerais) de todas as materias nos dous cursos.

Con todo, os centros terán a última palabra á hora de determinar esta flexibilización e de ter en conta a persistencia dalgunha materia pendente, a condición de que consideren que o alumno alcanzase os obxectivos da etapa.


TRIPLÍCASE A BUROCRACIA

Algunhas organizacións xa trasladaron as súas primeiras impresións sobre as instrucións aos centros do Goberno galego.

A CIG-Ensino censurou "o nulo talante negociador" da Xunta, ao sacar este documento de forma "unilateral" a pesar de que está "a modificar normas con carácter de decreto".

Neste sentido, lamentaron que se publique o texto "sen ningún tipo de consenso previo", o que na súa opinión evidencia a falta de "interlocución coa comunidade educativa".

Desde ANPE-Galicia, Julio Díaz advertiu da problemática que supoñerá o "café para todos" cos aprobados, sobre todo no relativo á igualdade de oportunidades, polo que ten dúbidas en materia de "seguridade xurídica".

Doutra banda, o sindicato esta recibindo queixas de profesores pola "papelada" que implicarán estas medidas, que  entre os plans de recuperacións, a revisión das programacións ou os informes individualizados. "Os centros non deben funcionar como unha xestoría, senón como promotores de formación".


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE