​Así é a maraña que oculta ao dono do Blue Star, unha firma de Malta propiedade dun billonario turco

Mentres o temporal segue empuxando e escorando o petroleiro e as súas 100 toneladas de combustible na costa de Ares, moitos se preguntan quen está detrás do petroleiro. Atopar a resposta esixe ir dando saltos por medio planeta ata atopar a Cappadocia Shiping LTD -unha compañía con sede en Malta e que figura nos famosos 'Paradise Papers', desvelados polo Consorcio Internacional de Xornalistas de Investigación- e ao magnate turco Hüsnü Özyeğin.


|

Mentres o temporal segue empuxando e escorando o petroleiro e as súas 100 toneladas de combustible na costa de Ares, moitos se preguntan quen está detrás do petroleiro. Atopar a resposta esixe ir dando saltos por medio planeta ata atopar a Cappadocia Shiping LTD -unha compañía con sede en Malta e que figura nos famosos 'Paradise Papers', desvelados polo Consorcio Internacional de Xornalistas de Investigación- e ao magnate turco Hüsnü Özyeğin.


O 'Blue Star' encallado na costa de Ares (A Coruña)

O mar levantou a proa do Blue Star e aumentado o seu escora, empuxándoo contra a costa


Ao Blue Star, aínda que encallado na Ría de Ares, é difícil seguirlle o rastro. O petroleiro é, como tantos barcos que transportan substancias perigosas a un tiro de pedra das nosas costas, un buque cuxo ronsel se difumina entre un maraña de Estados . Bermudas, Turquia, Italia, Singapura, Malta ou Holanda son algúns dos países que tecen unha enrevesada rede que serve para ocultar a identidade última do verdadeiro propietario.


PRIMEIROS PORTOS DA REDE

A vida do Blue Star comeza en 2011, cando o botan no estaleiro TVK turco. Aínda que na actualidade leva bandeira maltesa, non sempre foi así. Antes de ser renombrado e pintado de azul co nome de Blue Star, o buque navegaba baixo bandeira de Italia e co nome de Diaspro, para a compañía Finbeta SPA, segundo reflicten varios rexistros do Rexistro Italiano Navale.


A FRETADORA É DAS BERMUDAS E ESTÁ CONTROLADA POR BANCOS DE EE.UU.

Con todo, o navío operou pouco baixo bandeira italiana. Con bandeira de Malta o barco aparece nas listas de buques fretados por Team Tankers International, unha importante compañía marítima con sede no paraíso fiscal caribeño das Illas Bermudas. Na actualidade, o Blue Star aínda figura como un dos barcos pertencentes a a flota de Team Tankers -que tamén inclúe ao petroleiro nas suas contas anuais-, unha empresa participada por bancos de EE.UU. como J. P. Morgan ou unha filial do Bank of New York Mellon, pero tamén entidades bancarias europeas, como a británica Barclays.


O DÍA A DÍA XESTIÓNANO DESDE SINGAPURA

Con todo, fontes de a consultora holandesa especializada en xestión de crise MTI Network especificaron máis tarde a leste mesmo medio que "o día a día do funcionamento do buque, incluíndo a responsabilidade sobre a tripulación, corresponde aos responsables técnicos". 


Trátase de  MTM Shipmanagement de Singapura. Eles son os que, en palabras da consultora de comunicación, "xestionan o buque para os donos, cuxos detalles non teño disponibiles aquí".


OS PROPIETARIOS SON UNHA FIRMA MALTESA CONTROLADA POR UN BANCO HOLANDÉS

É neste punto onde aparece Cappadocia Shiping LTD, a que parece ser a compañía dona do Blue Star. Segundo figura nos Paradise Papers,  Cappadocia Shiping LTD é unha empresa con sede en Malta, país que leva o Blue Star na súa bandeira. 


O rexistro mercantil maltés indica que  Cappadocia  está participada polo Credit Europe Bank N.V. . Trátase de un banco holandés con  investimentos nunha ducia compañías navieras similares a Cappadocia, con sede en Malta. Que Cappadocia está detrás do Blue Star confírmase porque nas bases do rexistro de permisos de Gárdaos Costas de Estados Unidos aparecen mencións concretas ao Blue Star e a Cappadocia Shiping LTD, está última como "Propietaria do barco".


O BANCO HOLANDÉS ESTÁ CONTROLADO POR UN BILLONARIO TURCO

Na base de datos do consorcio de xornalistas especializados en informar sobre paraísos fiscais, o Credit Europe Bank N.V. aparece dirixido por dous empresarios turcos: Ekmel Cilingir e Zinar Okcuoglu


Tanto Cappadocia Shiping LTD como o Credit Europe Bank N.V. e os seus directivos turcos figuran nos 'Paradise Papers', un conxunto de documentos filtrados ao Consorcio Internacional de Xornalistas de Investigación (ICIJ) sobre os investimentos en paraisos fiscais de máis de 100.000 persoas e empresas. Trátase do mesmo Consorcio que desvelou os Papeis de Panamá.


A conexión turca (turco é o estaleiro, turcos os directivos da propietaria maltesa) refórzase polo feito de que o Credit Europe Bank N.V. , a pesar de ser holandés , é propiedade do FIBA Group, o grupo empresarial do billonario turco Hüsnü Özyeğin. 


Así, pois ao final da madeja aparece, como no caso do Prestige, un billonario. A fortuna de  Özyeğin  é de 1,9 billóns, segundo Forbes.


Hu00fcsnu00fc ou00d6zyeu011fin

Hüsnü Özyeğin | Bir FİKRİN o meu VAR youtube


Quen manexa o temón do buque que ameaza con contaminar de novo a costa galega? Formalmente, o Estado tivo que deixar a responsabilidade do rescate á compañía Smit Salvage. 


Son estes técnicos holandeses, os mesmos que manexaron a agonía final do Prestige, quen poñen a cara en Ares; pero, polo descrito anteriormente, hai moitos outros moitos actores -e moi poderosos- interesados en que non lles alcance a responsabilidade dunha eventual vertedura.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE