Caso Alvia: un paso máis preto de que se investigue se Talgo borrou avarías críticas do tren

|

O xuízo pola traxedia de Angrois, onde só están imputados o maquinista e un cargo de ADIF, podería dar un envorco se a Xustiza ve crible, como parece tras a decisión da Fiscalía hoxe, a sorprendente confesión dun ex-traballador de Talgo


Fiscalía estima "necesario" que haxa unha investigación para, "no seu caso, determinar a relevancia causal no accidente" do tren Alvia ocorrido en Angrois (Santiago) do borrado de "avarías críticas" por parte de Talgo que denuncia un exoperario desta empresa ferroviaria.


Accidente dun tren Alvia en Angrois (Santiago) o 24 de xullo de 2013


A través dun escrito ao que tivo acceso Europa Press, con data do pasado 17 de outubro e que tivo entrada ao día seguinte, o fiscal, Mario Piñeiro, pronúnciase deste xeito tras a información achegada pola representación da plataforma de vítimas, que a finais de outubro entregou ao xuíz e á Audiencia unha declaración xurada deste mecánico.

Na devandita declaración xurada, o técnico, extrabajador de Talgo, asegura que directivos desta compañía ordenaron borrar da base de datos "todas as avarías" detectadas no convoi sinistrado o 24 de xullo de 2013 transcorrida unha media hora do descarrilamento.

TALGO NÉGAO 
Pola súa banda, Talgo asegurou que a declaración deste técnico, que foi despedido o 28 de maio de 2018, "é falsa" e que "é tecnicamente imposible eliminar" os datos sobre avarías.

No accidente morreron 80 persoas e 144 resultaron feridas. O titular do xulgado número 3 de Santiago que instruíu a causa pechou a investigación con dous imputados: o maquinista e o exjefe de seguridade de Adif, ambos por 80 supostos delitos de homicidio e 144 de lesións por imprudencia profesional grave.

PENDENTES DA AUDIENCIA
O fiscal apunta agora que non ten "nada que opoñer" a que "déixese sen efecto o auto de conclusión de previas obxecto dos múltiples recursos de apelación", e é que tanto as vítimas como o avogado do maquinista, entre outras partes, recorreron o peche da instrución, algo sobre o que a Audiencia Provincial da Coruña ten previsto resolver nos próximos días.

Non se opón a iso, segundo destaca, "a fin de investigar as 'avarías críticas' denunciadas", aínda que precisa que non entra "noutras consideracións, como o tempo transcorrido e a necesidade de instruír a causa nun prazo razoable", tendo en conta que pasaron máis de seis anos da traxedia.

Por mor da denuncia, que chegou ao xulgado e á Audiencia o pasado 24 de outubro, os maxistrados desta última suspenderon a deliberación sobre os recursos presentados ao peche da instrución.

ARGUMENTOS DE ADIF E RENFE
A partir de entón, a defensa do alto cargo de Adif Andrés Cortabitarte, a quen o instrutor responsabiliza dunha avaliación de riscos deficiente sobre a liña, sostivo que a denuncia do borrado de datos sobre avarías non lle afecta "máis aló de corroborar que a instrución foi exhaustiva en canto á infraestrutura e non o foi tanto en canto ao resto de elemento que puideron incidir na produción do resultado".

Renfe dixo descoñecer "total e absolutamente os feitos" relativos á denuncia deste extrabajador e o avogado do maquinista Francisco Garzón que aquel día tomou a curva da Grandeira cun exceso de velocidade advertiu do "grave" da denuncia.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress