Caso Alvia: un paso máis preto de que se investigue se Talgo borrou avarías críticas do tren
O xuízo pola traxedia de Angrois, onde só están imputados o maquinista e un cargo de ADIF, podería dar un envorco se a Xustiza ve crible, como parece tras a decisión da Fiscalía hoxe, a sorprendente confesión dun ex-traballador de Talgo
O xuízo pola traxedia de Angrois, onde só están imputados o maquinista e un cargo de ADIF, podería dar un envorco se a Xustiza ve crible, como parece tras a decisión da Fiscalía hoxe, a sorprendente confesión dun ex-traballador de Talgo
Fiscalía estima "necesario" que haxa unha investigación para, "no seu caso, determinar a relevancia causal no accidente" do tren Alvia ocorrido en Angrois (Santiago) do borrado de "avarías críticas" por parte de Talgo que denuncia un exoperario desta empresa ferroviaria.
A través dun escrito ao que tivo acceso Europa Press, con data do pasado 17 de outubro e que tivo entrada ao día seguinte, o fiscal, Mario Piñeiro, pronúnciase deste xeito tras a información achegada pola representación da plataforma de vítimas, que a finais de outubro entregou ao xuíz e á Audiencia unha declaración xurada deste mecánico.
Na devandita declaración xurada, o técnico, extrabajador de Talgo, asegura que directivos desta compañía ordenaron borrar da base de datos "todas as avarías" detectadas no convoi sinistrado o 24 de xullo de 2013 transcorrida unha media hora do descarrilamento.
TALGO NÉGAO
Pola súa banda, Talgo asegurou que a declaración deste técnico, que foi despedido o 28 de maio de 2018, "é falsa" e que "é tecnicamente imposible eliminar" os datos sobre avarías.
No accidente morreron 80 persoas e 144 resultaron feridas. O titular do xulgado número 3 de Santiago que instruíu a causa pechou a investigación con dous imputados: o maquinista e o exjefe de seguridade de Adif, ambos por 80 supostos delitos de homicidio e 144 de lesións por imprudencia profesional grave.
PENDENTES DA AUDIENCIA
O fiscal apunta agora que non ten "nada que opoñer" a que "déixese sen efecto o auto de conclusión de previas obxecto dos múltiples recursos de apelación", e é que tanto as vítimas como o avogado do maquinista, entre outras partes, recorreron o peche da instrución, algo sobre o que a Audiencia Provincial da Coruña ten previsto resolver nos próximos días.
Non se opón a iso, segundo destaca, "a fin de investigar as 'avarías críticas' denunciadas", aínda que precisa que non entra "noutras consideracións, como o tempo transcorrido e a necesidade de instruír a causa nun prazo razoable", tendo en conta que pasaron máis de seis anos da traxedia.
Por mor da denuncia, que chegou ao xulgado e á Audiencia o pasado 24 de outubro, os maxistrados desta última suspenderon a deliberación sobre os recursos presentados ao peche da instrución.
ARGUMENTOS DE ADIF E RENFE
A partir de entón, a defensa do alto cargo de Adif Andrés Cortabitarte, a quen o instrutor responsabiliza dunha avaliación de riscos deficiente sobre a liña, sostivo que a denuncia do borrado de datos sobre avarías non lle afecta "máis aló de corroborar que a instrución foi exhaustiva en canto á infraestrutura e non o foi tanto en canto ao resto de elemento que puideron incidir na produción do resultado".
Renfe dixo descoñecer "total e absolutamente os feitos" relativos á denuncia deste extrabajador e o avogado do maquinista Francisco Garzón que aquel día tomou a curva da Grandeira cun exceso de velocidade advertiu do "grave" da denuncia.
Escribe o teu comentario