Estas son as estacións galegas "non estratéxicas" para Adif
O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias catalogou como "estratéxicas" a só ás estacións da Coruña, Vigo-Guixar, Santiago de Compostela, Ourense, Pontevedra e Vilagarcía de Arousa, a maioría delas consideradas de "interese comercial".
O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias catalogou como "estratéxicas" a só ás estacións da Coruña, Vigo-Guixar, Santiago de Compostela, Ourense, Pontevedra e Vilagarcía de Arousa, a maioría delas consideradas de "interese comercial".
Estación de Santiago de Compstela | Foto: RENFE
A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) emitiu unha resolución sobre a solicitude de Adif para a exención de información relativa ao acceso ás instalacións de servizo e aos servizos ferroviarios conexos de máis de 580 estacións a nivel nacional. Nesta resolución, de todas as estacións galegas, só seis estaciones quedan fóra desa exención ao ser consideradas por Adif e Adif AV/AV como "estratéxicas", unha categoría da que gozan só outras 48 estacións a nivel nacional.
ESTRATÉXICAS
"En particular, as estacións de A Coruña e Vigo-Guixar, xestionadas por ADIF, así como as de Santiago de Compostela, Pontevedra e Vilagarcía de Arousa, explotadas por ADIF AV/AV, son estacións que contan con interese comercial por parte dunha empresa ferroviaria, polo que deben considerarse como estratéxicas", explica a resolución da CNMC.
Estas estacións contan cun 'Interese comercial de empresas ferroviarias', en referencia a a empresa privada Arriva, que planea traballar con estas estacións no seu proxecto para crear a primeira liña de tren privado de Galicia, que conectará A Coruña co Porto+.
Ourense, pola súa banda, entra dentro da categoría de prioritaria ao superar os 300.000 pasaxeiros ao ano (431.532 segundo os datos de Adif AV/AV de 2018), polo que Adif considéraa unha "infraestrutura crave" no tecido ferroviario nacional.
GOLPE AO CORREDOR ATLÁNTICO?
Con todo, hai unha serie de estacións que Adif non consideran prioritarias pero cuxo valor estratéxico na economía de Galicia é manifesto. Falamos das estacións de Ferrol, Lugo ou Monforte de Lemos, xestionadas por Adif e que a administración incluíu no Anexo II de 'Estacións de viaxeiros con servizos comerciais para as que se solicita a exención'.
Estas estacións son un elemento fundamental no tráfico de mercadorías por ferrocarril, e esta categoría de Adif déixaas nunha situación pouco transparente, xa que solicita para elas a exención parcial da aplicación do Regulamento de Execución (RE) 2017/2177 da Comisión Europea, que inclúe os referidos requisitos de información ao mercado, algo que afectaría a 585 estacións de toda España.
Esta falta de transparencia estaría motivada porque, ao non ser consideradas estratéxicas, Adif solicita á CNMC que estas queden exentas de prestar información sobre os procedementos de solicitude de acceso á instalación de servizo ou aos servizos fornecidos por ela, información sobre solicitudes de acceso ou non tería por que explicar as condicións de uso de sistemas informáticos do explotador e normas de protección de datos sensibles e comerciais, entre outros aspectos de índole burocrática.
Ademais, de Lugo, Ferrol e Monforte, nesta categoría tamén están incluídas estacións como as de Curtis, Guitiriz, Pontedeume, Redondela, O Barco de Valdeorras, O Porriño ou A Gudiña. Do mesmo xeito, no Anexo I, entre as 'Estacións de viaxeiros con paradas de servizos exclusivos de Obrigacións de Servizo Público (OPS)' figuran as estacións de Padrón, Catoira, O Carballiño, O Irixo, Sobradelo, Lalín ou Tui xunto a outras que están consideradas por Adif como menos importantes, categoría que comparten con estacións de cidades como Toledo, Soria, Reus, Teruel ou Xaén.
Escribe o teu comentario