​Os perigos de usar fotos de arquivo sen permiso para promocionar os seus produtos

|

O risco de cometer un delito contra a propiedade intelectual ha estendido o uso de imaxes de arquivo proporcionadas por webs especializadas, especialmente para as redes sociais, converténdose nunha práctica cada vez máis común entre as empresas.



Ipad internet ordenadores

"iPad as a mirror" | Sigalakos iCC BY-NC-SA 2.0


As redes sociais están tan presentes na nosa vida diaria que cambiaron por completo nosas rutinas. Tanto o noso lecer como a nosa xornada laboral víronse fagocitadas polo uso das redes, cada vez máis presentes neste último campo onde chegou o punto no que, cos hábitos de consumo actuais, as empresas que non teñen presenza na internet son irrelevantes.


Así, as empresas buscan a forma de chegar ao maior número de consumidores posibles, normalmente a través de imaxes ou vídeos que poidan conseguir un bo número de likes, aínda que iso sempre entraña algún que outro risco oculto.


A maioría de imaxes que vemos diariamente na internet están protexidas polo dereito de autor, polo que o seu uso, se se fai sen permiso ou sen atribuír correctamente a autoría ou a fonte de onde se obtivo esa imaxe, pode traer consigo serios problemas legais. 


Erroneamente, pensamos que unha vez que esas imaxes chegan á nube xa son susceptibles de ser utilizadas por calquera usuario. Con todo, se unha fotografía ou vídeo úsase sen o consentimento expreso do autor da mesma o fotógrafo ou realizador da obra pode emprender accións legais, esixindo unha compensación polo seu uso.


E nese sentido, as redes sociais son unha arma de dobre fío. Calquera publicación pode converterse en viral e chegar a miles ou millóns de persoas, pero se algún elemento da publicación está protexido con Copyright e utilízase sen os permisos requiridos, a propia rede social pode bloquear ese mesmo contido, chegando mesmo a eliminar a conta do usuario e, no peor dos casos, desembocando nun proceso legal entre os afectados e a empresa que utilizou a obra sen o consentimento do creador.


Para evitar problemas, cada vez son máis as compañías que recorren a outras empresas ou plataformas que proporcionan as fotografías ou vídeos que necesitan para promocionar os seus produtos ou que sirvan de contido ou apoio nas súas redes sociais. Por esta vía esquívanse casos como o do fotógrafo alemán Dirk Renckhoff, que se enfrontou nun proceso xudicial contra unha escola que publicou na súa web o traballo escolar dunha alumna que ilustrou a súa tarefa cunha imaxe de Renckhoff, sen que o fotógrafo tivese coñecemento da súa divulgación. O caso chegou mesmo ao Tribunal de Xustiza da Unión Europea, que en 2018 fallou a favor de Renckhoff.


Desta forma, as imaxes de arquivo de gran calidade significan, ademais dun salto para moitas empresas, a mellor maneira de sortear todos os impedimentos legais que por unha banda protexen a propiedade intelectual dos fotógrafos e artistas pero que por outro supoñen unha barreira nun mundo tan globalizado e onde o márketing dixital converteuse na principal ferramenta para atopar novos mercados. 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress