"O informe de la CES sobre o Corredor Atlántico parece feito por un alumno de BUP", di Vázquez Mao (Eixo Atlántico)

|

Xóan Vázquez Mao, secretario xeral do ‘Eixo Atlántico do Noroeste Peninsular’, atende a Galiciapress para debullar o enfado da entidade co informe elaborado do CES -que presenta hoxe a Xunta-  e expoñer a situación na que se atopa o Corredor. “Só falta a ratificación do Parlamento Europeo e os estados membros; este informe de la Xunta só desestabiliza un tema que xa conta co visto e prace”, advirte.



Eixo reunion

Vázquez Mao (terceiro esq.) nunha reunión do Eixo


O ‘Eixo Atlántico do Noroeste Peninsular’ é unha asociación de municipios urbanos de Galicia e o norte de Portugal, unha organización que leva desde 1992 avogando por “superar as barreiras físicas mediante infraestruturas públicas que permitan vertebrar un mercado único transfronteirizo”. Para ese fin, o Eixo preséntase como ligazón para o diálogo coas administracións de ambos os países e para mellorar a relación mercantil galega e do norte portugués.


Agora, 27 anos despois, o Eixo segue sendo un dos principais impulsores da creación da liña ferroviaria do Corredor Atlántico, tan comentado nas últimas semanas por a reunión mantida polos gobernos de Galicia, Asturias e Castela e León e, nos últimos días, polo encontro do pasado venres entre o Eixo e o dirixente de En Marea, Luís Villares, no marco de as reunións mantidas entre o organismo e distintas forzas políticas para trasladar as súas demandas e onde se criticou o informe elaborado polo Consello Económico e Social de Galicia, no que se examina a integración da Comunidade galega no Corredor Atlántico.


PIDE CANCELAR A PRESENTACIÓN DO INFORME DO CES

Estudado de forma exhaustiva o documento do CES, Vázquez Mao recomenda “cancelar a súa presentación, retiralo e revisalo”. A Xunta vai presentalo hoxe ás 11 en Santiago, na sede do Parlamento, coa presenza dela presidenta do CES, a conservadora Corina Porro.


Para o mandatario,  a reunión mantida polos presidentes das tres comunidades autónomas onde pedían o impulso do Corredor Atlántico tiña “unicamente un fin electoralista”. “O Corredor do Atlántico non existe desde que Feijóo decide reunirse cos presidentes de Asturias e Castela e León (ambos con eleccións o próximo maio), senón que é un plan que se empezou a desenvolver fai oito anos pero que se expuxo fai xa vinte”, critica Vázquez Mao.


Feijoo castilla e leon asturias

Encontro dos gobernos de Galicia, Asturias e Castela e León


Nese sentido, un dos aspectos que máis incomoda ao Eixo é que “están a vender como novo algo no que levamos moitos anos traballando”. “Hai un ano convocamos un cume sobre este tema á que asistiu todo o mundo…salvo o PP galego”, sinala o secretario xeral, plasmando así a postura do goberno de la Xunta con respecto ao Corredor Atlántico.


EN QUE PUNTO ESTÁ O CORREDOR?

“Hai unha xestión do goberno español en Bruxelas para facer a proposta para o Corredor do Atlántico e a incorporación de Galicia que se salda con éxito. O Corredor galego aprobouse en xullo de 2018 por parte da Comisión Europea, e só falta a ratificación polo Parlamento Europeo e a ratificación dos estados membros, e en canto xestiónese iso o goberno que salga en abril poderá pedir a partir do ano que vén o diñeiro a Bruxelas, polo que agora o que pedimos é que o goberno faga xa os estudos previos para poder formular as peticións canto antes”, explican desde o Eixo.


Ante este panorama onde todo parece canalizado para poder facer realidade o Corredor, o propio Vázquez Mao di non entender “por que motivo agora aparece este serán mediático cando o Corredor Atlántico xa está no canto de negociar o diñeiro necesario co goberno central”. “Agora chega o Consello Económico e Social de Galicia, que nunca participou nisto nin nunca fixo un informe sobre nada de infraestruturas deste tema, e presenta este informe obsoleto, deficiente e que non ten nin unha soa liña nin de análise económica nin de análise de impacto do territorio”, comenta Vázquez Mao, quen lamenta que o informe “podería facelo un alumno de BUP, porque é un refrito da historia do Corredor, aínda que só fai alusión ao Corredor galego a partir da reunión do mes pasado”.


“A casualidade é que coincidindo no tempo, Alfonso Rueda foise ao Porto e reuniuse coa Comisión de Coordinación do Norte de Portugal e algúns medios xa venderon que Portugal incorporábase ao Corredor, cando iso é unha gran mentira, porque Portugal xa ten o seu propio Corredor que conecta con Palencia, onde conflúe o Corredor galego”, afirmou Vázquez Mao, tachando as palabras de Rueda de “outra gran mentira electoral” e recalcando que a Comisión lusa “non ten competencias para marcar a política de infraestruturas” e que o principal interese do norte de Portugal “recae no AVE de pasaxeiros a Vigo”.


Alfonso Rueda e a vicepresidenta do CCDR do norte de Portugal, Ester Gomes

Alfonso Rueda na súa reunión en Portugal


Á súa vez, aproveitou para felicitar ao goberno portugués, di que máis implicado que a Xunta e o Goberno de España na mellora de infraestruturas. “O goberno de Portugal ten unha visión estratéxica interesantísima, está a facelo moi ben aínda que están recentemente saídos da crise e teñen as súas dificultades, pero por exemplo o seu Plan Nacional de Infraestruturas é un documento soberbio, ben planificado e mesado, porque ademais atende ás demandas de entidades como a nosa”, apunta Vázquez Mao, que comenta amargamente que o problema de España vén por mor da inestabilidade política que vive o país “onde se inviste en función dos votos e non das necesidades”, deixando moitos proxectos no caixón “por falta de vontade política”.


“O que está claro é que é absurdo e surrealista que Feijóo e os seus socios agora armen este lobby para presionar a Madrid cunha delegación dependente do goberno portugués, cando se trata dun problema español que só dependerá das negociacións da UE con España”, subliña o secretario xeral. O máis sorprendente é que, a pesar dos case 30 anos de vida do Eixo e a súa dilatada experiencia neste campo, a Xunta, tal e como relata Vázquez Mao, “non contactou en ningún momento connosco para este informe nin con ninguén, porque as conclusións tampouco foron debatidas pola Fegamp nin cos grupos parlamentarios”.


MONFORTE NO CORREDOR ATLÁNTICO

Un dos puntos máis controvertidos do informe do CES é o relacionado coa diversificación das mercadorías en varios corredores, un dos elementos que o Eixo considera “peligrosísimos” dentro das propostas do documento e que só serve “para embarullar e dispersar un tema que xa estaba resolto”.


“Nun principio o AVE ía entrar en Galicia por Monforte, pero os pulsos políticos terminaron levándoo a Ourense, aínda que Monforte quedou co tráfico das mercadorías”, contextualiza Vázquez Mao, explicando que en termos de escala, a distancia entre as dúas localidades “non é especialmente relevante” e que esta decisión axudaría a dinamizar o interior de Galicia, polo que a decisión contou co apoio do Eixo.


“Agora Monforte necesita un gran investimento para poder asumir todos os requirimentos loxísticos de trens de ata 750 metros de lonxitude, pero o que se expón é rehabilitar a vía antiga de Zamora, polo que se agora proxéctanse tres corredores e se divides as mercadorías entre os tres ningún operador vai interesarse no proxecto”, reflexiona Vázquez Mao, quen considera que centralizar as mercadorías por Monforte é a mellor opción para ser competitivos.


Monforte é a mellor opción polo espazo que ofrece, pola súa situación xeográfica e porque axudaría a dinamizar unha zona deprimida e supoñería un impacto no desenvolvemento, ademais de que o comisionado europeo insistiunos na necesidade de concentrar a mercadoría”, insiste Vázquez Mao, reiterando que a localidade monfortina ten que xogar un papel básico no Corredor e lamentando á súa vez que non exista consenso neste aspecto “porque mentres non nos aclaremos nisto, aínda que no mapa aprobado figura Monforte, o goberno central non ten que investir un só euro en Galicia”.


“O AVE FOI A GRAN MENTIRA QUE PROMETERON Aos GALEGOS”

Na actualidade, a vía por onde se proxecta o Corredor Atlántico mostra bastantes carencias, aínda que para o Eixo “no que se investirá o diñeiro é en electrificar a vía, modernizala e crear os cruces e apartaderos adaptados para trens de grandes dimensións, porque no seu conxunto é unha vía antiga”. “O trazado da vía aproveitarase no seu maior parte, pero hai que modernizala, como o eixo Ourense-Ferrol, e realizar variantes nalgunhas zonas” e cita a concretamente O Manzanal, en León, “onde hai que buscar solucións”. “Hai que deixar claro que non se trata dun trazado novo”, insiste Vázquez Mao.

Tren AVE de Renfe da Serie 100

A Alta Velocidade segue sendo a gran promesa electoral para Galicia


Neste aspecto, Vázquez Mao lamenta que España, pola febre do AVE, deixase de lado os ferrocarrís de mercadorías e de media distancia. “Non estou en contra do AVE, pero non todo pode ser AVE. Entre Coruña e Lisboa por exemplo non ten sentido a alta velocidade, porque temos unha parada importante cada 70km e non é viable ter períodos de aceleración e desaceleración cada pouco tempo”, matiza o secretario xeral do Eixo, á vez que non dubida en cualificar ao AVE como “a gran mentira que lastrou a Galicia, porque nolo venderon como o gran investimento cando se deron catro ou cinco datas de inauguración sen resultado, pero isto noutras rexións de España non se atreven a facelo mentres a nós cada partido prométenos a alta velocidade nas eleccións de quenda”.


Con todo, a situación actual da rede ferroviaria galega ten un impacto “determinante” sobre as empresas. “Sen boas comunicacións cos portos e destes co resto de Europa, nosa posición privilexiada no Atlántico non vale de nada; estamos a desaproveitar a oportunidade de ser un dos grandes polígonos loxísticos de Europa porque podemos ser a entrada de todas as mercadorías que chegan nos megabuques de Asia a través da canle de Panamá e que só poden atracar en portos como os de Ferrol e Coruña”, destaca Vázquez Mao, expoñéndoo no caso de Amazon.


“Agora reina o comercio por internet, e eu pregunto: por que Amazon ten o seu almacén en Madrid e non en Galicia preto dun porto? Este é o impacto que podería ter co privilexio dos portos que temos”, cuéstionase Vázquez Mao.


3.000 MILLÓNS DE INVESTIMENTO?

Ao redor dos investimentos que necesitaría o Corredor, o delegado do goberno en Galicia, Javier Losada, considerou unha temeridade os 3.000 millóns que reclamaban a Xunta e os gobernos asturiano e castelán-leonés. Con todo, Vázquez Mao non pode comentar se esas cifras son ou non realistas “porque non hai ningún estudo que avalíe o que pode custar, polo que non sei de onde sae esa cifra se non hai un documento que reflicta o porqué desa cifra”.


“Nós fixemos estudos, como o saída Sur de Vigo que custaría ao redor de 400 e 600 millóns de euros no primeiro nivel de cálculo, ou a modernización do tramo Lugo-Ourense que custaría 700 millóns e explicamos como chegamos a esa cifra coa firma de persoal competente na materia”, expón Vázquez Mao, que considera que “lanzar cifras sen soporte é unha temeridade pero dicir que unha cifra é unha temeridade sen argumentala tamén é unha temeridade”.


“Losada adoptou un rol co que buscaba manter o seu posto, algo que é humano aínda que non me parece ben, pero non podo entender que un presidente con conselleiros, gabinetes e funcionarios lance cifras sen validalas” resolveu Vázquez Mao, que como moitos galegos, segue esperando na plataforma por un tren que non chega. A cuestión é se aínda está en camiño ou se directamente xa o perdemos. 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress