Citroën confirma que haberá traballadores que se irán para casa mentres non se lance o V20, que terá versión eléctrica

|

A empresa propón pasar a 250 operarios ás dúas quendas da M2 e ao que quede na M1, e a outros 100 á quenda de noite



A planta viguesa de PSA Peugeot Citroën comezará a produción de pre-series do novo modelo --o 'todocamiño' coñecido como proxecto V20-- no próximo mes de maio, e o lanzamento industrial terá lugar no terceiro trimestre de 2019, de maneira que o sistema de montaxe M1, para o que se está negociando un expediente de regulación de emprego temporal, terá tres quendas en xaneiro de 2020.



Citroen 11


Así o trasladou a empresa aos sindicatos na reunión da comisión negociadora do ERTE, que tivo lugar este xoves. No encontro, deron a coñecer aos representantes dos traballadores o escenario de industrialización vinculado ao lanzamento do novo modelo, e confirmoulles que o 'todocamino' terá unha versión eléctrica.


A empresa prevé que, a partir do mes de maio, coa produción das pre-series, a cadencia de traballo increméntese na M1 ata chegar aos 45 coches por hora. 


Actualmente, coa produción de Peugeot 301 e C-Elysée nese sistema de montaxe, a cadencia é de algo menos de 25 vehículos hora, debido á baixa demanda, o que levado á dirección para expor un expediente de regulación de emprego e a supresión dunha quenda de traballo.


O lanzamento industrial do novo modelo, que levará á liña M1 a incrementar a súa produción, terá lugar no terceiro trimestre de 2019 e, un tempo despois, a versión eléctrica. Desta maneira, no mes de outubro, empezaríase a "formación" da segunda quenda desta cadea de montaxe e, en decembro, da terceira quenda, de modo que se prevé que, en xaneiro de 2020, a M1 conte con tres quendas de traballo.


REGULACIÓN DE EMPREGOS

Con respecto á situación actual dos traballadores desa liña M1, que monta os modelos Peugeot 301 e C-Elysée, e aos que debe aplicarse o ERTE por baixa produción --mentres non se fabrica o novo modelo--, a empresa concretou que, coa eliminación dunha quenda, serán finalmente 350 os operarios que deberán ser "recolocados".


A dirección expuxo que 250 traballadores --operarios contratados fixos a tempo completo-- asígnense ás dúas quendas da liña M2 e á quenda que quede na M1, e que outros 100 empregados --con contratos a tempo parcial-- pasen a "quendas variables", basicamente, á quenda de noite da M2.


Por outra banda, a empresa avanzou aos traballadores que o actual taller de baterías para coches eléctricos que hai na fábrica viguesa será "adaptado" para chegar a producir 10 baterías por hora, de maneira que tres de cada dez baterías serían para fornecer a planta de Balaídos e, o resto, para prover ás demais plantas do grupo PSA en Europa.


Con respecto ás reclamacións dos sindicatos de que, antes de aplicar un ERTE búsquense alternativas, como redistribuír a carga de traballo entre as dúas liñas de montaxe, a empresa insistiu en que esa solución non é viable. Primeiro, incidiron, porque as plataformas de montaxe son distintas e non se xustificaría investir en adaptalas para un período tan curto, e en segundo lugar, porque a liña de ferraje non tería capacidade para atender as furgonetas que se fixesen na M1.


SINDICATOS

O sindicato maioritario na empresa, o SIT, sinalou, tras escoitar as formulacións da dirección, que "isto aínda é o principio da negociación", aínda que deu por feito que, con eses plans de recolocación, haberá traballadores eventuais que ou ben "se vaian para casa" ou ben sexan trasladados ao fin de semana.


O presidente do comité, Juan José Muñoz, indicou que a intención deste sindicato é que as medidas de regulación afecten ao menor número posible de empregos e, en calquera caso, que se estude a situación de cada operario afectado --bolsa de horas, preferencia de recolocación, etc.--


REXEITO DAS OUTRAS CENTRAIS

Mentres, outros sindicatos foron máis claros á hora de mostrar o seu rexeitamento ás propostas da dirección. Así, Santiago García, de CC.OO., subliñou que a empresa "está en superávit", aínda que ten "un problema conxuntural" pola baixa demanda dos modelos 301 e Elysée, "que tiñan que prever.


"A empresa non entende que os traballadores din 'basta' e agora os esforzos tenos que facer ela", aseverou e advertiu de que CC.OO. non acepta o que a dirección está a expor.


Por contra, propuxo que, se se recoloca a xente na "quenda variable", debe ser compensada economicamente; e que se debe de prescindir de traballadores das auxiliares para ocupar eses postos con empregados da planta. "Expoñen un ERTE cando esa medida debe ser a última, e non propoñen medidas industriais alternativas para evitar chegar á regulación", denunciou.


Na mesma liña, Aclamación Mariño, da CUT, volveu a criticar que a dirección da fábrica non pon sobre a mesa alternativas ao ERTE "porque o que busca é o rendemento económico", e denunciou que expón unha regulación para todo o persoal, en lugar de para unha soa quenda, co fin de "poder facer un uso arbitrario desa medida, segundo convéñalle".


Mariño reiterou que a regulación de traballadores responde o interese da empresa de usar á súa antollo as medidas de flexibilidade, e cuestionou que o ERTE empezo a aplicarse o 1 de decembro, cando a supresión dunha quenda na M1 sería efectiva un mes despois.


Finalmente, advertiu de que o "xesto de suposta boa vontade da empresa", que ofrece compensar aos traballadores afectados por ERTE ata o 80 por cento do seu salario desde o primeiro día, non é tal. Segundo precisou, os operarios da M1 perderían o seu complemento de traballo a quendas (uns 400 euros ao ano, porque habería un só equipo de traballo).

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial
Powered by Bigpress