Uns 400 empregados afectados polo ERE temporal de PSA Citroën en Vigo

Un sindicato alerta que é a falta de investimento o que provocará os despedimentos temporais


|

Un sindicato alerta que é a falta de investimento o que provocará os despedimentos temporais


Expón o expediente como unha medida de "transición" ata a plena produción do novo modelo



A dirección da planta viguesa de PSA Peugeot Citroën expuxo este luns ao comité de empresa a aplicación dun expediente de regulación de emprego de carácter suspensivo durante 50 días, que afectaría potencialmente a uns 400 empregados da M1 --que monta os modelos Peugeot 301 e C-Elysée--, así como eliminar unha quenda deste sistema de produción e recolocar a outros 400 operarios.



Produción de vehículos/fábrica de automóbiles/Berlingo/planta de coches


Así o trasladaron a Europa Press fontes da empresa, tras a reunión celebrada na mañá deste luns, na que quedou constituída a comisión de negociación do ERTE.


A entidade xustificou a aplicación deste expediente regulatorio pola baixa demanda dos modelos fabricados nesa liña de montaxe, que obrigou a establecer días de parada obrigados nas últimas semanas --e máis días non laborables previstos para as próximas--.


Os modelos Peugeot 301 e C-Elysée son vehículos considerados 'maduros' e que xa experimentaron un 're-styling' (actualización do seu aspecto) en 2016 e, por tanto, a súa produción é máis sensible aos vaivéns do mercado.


Ademais, os principais destinatarios destes coches fabricados en Vigo, que son Turquía e Arxentina, están a atravesar problemas de desvalorización monetaria e inflación, que provocaron un descenso notable na demanda. De feito, a empresa estima que o descenso de produción destes modelos en 2019 pode roldar o 40 por cento.


IMPACTO DO ERTE

Fontes da empresa sinalaron que, se se aplica o expediente de regulación á M1 tal e como produce agora --con dúas quendas--, o impacto sería de 100 días e os operarios afectados, uns 800.


A proposta da dirección pasa por suprimir un das quendas, recolocando aos seus 400 operarios no sistema M2 e noutros equipos transversais, e aplicar a regulación aos 400 traballadores restantes --a cada un en función do estado da súa bolsa de horas-- durante 50 días.


Á espera DUN NOVO MODELO

Con respecto ao período de aplicación desta medida regulatoria, a empresa non avanzou cal sería, aínda que matizou que se trata dun ERTE que serve de "transición" ata que a M1 satúrese "" coa montaxe do novo modelo --o todocamino denominado proxecto V20--. Esta situación pode darse na fábrica viguesa a partir de mediados de 2019.


As mesmas fontes puntualizaron, ante a demanda dos sindicatos de que se "reparta" o traballo da M2, que ten uns altos niveis de produción, que non se pode trasladar a montaxe das furgonetas á M1, posto que "as plataformas son diferentes".


VALORACIÓN DOS SINDICATOS

O sindicato maioritario na fábrica, o SIT, ao que o resto acusa de amarillismo, trasladou a súa intención de estudar a proposta da empresa, e insistiu en que o seu desexo é que o ERTE "teña os mínimos efectos posibles" no persoal, segundo apuntou o presidente do comité, Juan José Muñoz.


Na mesma liña, a portavoz de UXT, Ana Belén Valiño, apostou por "buscar alternativas para minimizar" o impacto do ERTE, e lembrou que os traballadores da M1, "están a ser penalizados desde setembro", coa sucesión de días de parada motivados pola baixa demanda deses modelos.


Pola súa banda, Aclamación Mariño, da CUT, trasladou o rexeitamento deste sindicato á proposta da empresa, e denunciou que é "un despropósito" expor unha regulación de empregos nunha factoría na que hai 2.100 traballadores eventuais e de subcontratas. "Hai de onde tirar antes que mandar á xente para casa", proclamou.


FALTA DE INVESTIMENTO

A CUT volveu a defender que se "reparta" a carga de traballo "e non a precariedade" entre as dúas liñas e subliñou que, no seu día, xa se trasladou parte da produción de furgonetas á M1. "A empresa di que non se pode facer, porque non queren facer o investimento para adecuar a plataforma", denunciou.


A comisión negociadora do ERTE aprobou o calendario de reunións e prevé o próximo encontro para o 15 de novembro. Así mesmo, estableceuse como data para fixar as condicións definitivas do expediente o próximo 21 de novembro, e o 26 deste mes terá que selarse o acordo definitivo cos sindicatos.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE