Vodafone obrigada a informar da condena polo cobro ilegal a medio millón de clientes
O Ministerio fiscal calcula que hai máis de medio millón de afectados
Un Xulgado do Mercantil da Coruña ordena a Vodafone publicar as sentenzas que condenan á compañía para devolver aos clientes a cláusula abusiva que lles cobrou polo desbloqueo de terminais.
O Xulgado do Mercantil número 1 da Coruña emitiu este mes un edicto de publicación co obxectivo de que Vodafone dea a coñecer aos afectados as sentenzas firmes que declaran nulas por abusivas as condicións xerais que aplicou a compañía na contratación sobre desbloqueo de terminais. Os fallos foron ditados, en primeira e segunda instancia, en novembro de 2016 e en marzo de 2018.
O Ministerio fiscal promoveu en 2016 a demanda colectiva polo cobro, primeiro de seis euros máis IVE; e, a partir de xullo de 2013, de oito euros máis IVE, pola liberación de teléfonos a usuarios que xa terminaran os seus contratos. A Fiscalía estima que Vodafone cobrou indebidamente a máis de medio millón de clientes.
O edicto emitido polo Xulgado do Mercantil número 1 da Coruña especifica que, ante a imposibilidade de determinar de forma individual aos consumidores que, "conforme ás leis sobre a súa protección, han de entenderse beneficiarios pola condena”, os afectados que desexen reclamar o reintegro do diñeiro deberán cumprir cos requisitos establecidos pola Audiencia Provincial da Coruña na sentenza, que son: contratar con Vodafone (antes Airtel), tanto na modalidade de prepago como pospago, conforme ás cláusulas que se declaran nulas por abusivas e que entraron en vigor en agosto de 2012; e xustificar o abono da cantidade esixida pola demandada para proceder ao desbloqueo do terminal. Os fallos son firmes, polo que os clientes xa poden presentar demandas de execución.
O fallo da Audiencia da Coruña ordena a Vodafone “cesar” no uso das cláusulas abusivas, “non só suprimíndoas nos novos contratos, senón tamén eliminándoas dos que teña concertados e contéñanas”.
A compañía, como consecuencia das resolucións xudiciais, non poderá negarse a liberalizar o teléfono nin cobrar “cantidade algunha” por facelo naqueles casos “en que concluíse o período de permanencia ou, no caso de que se resolva o contrato antes da súa finalización, cando o cliente abonase a cláusula penal establecida ou estea a cumprir as obrigacións derivadas do seu contrato”. O usuario, por tanto, debe ter “a posibilidade de usar libremente o terminal”.
Escribe o teu comentario