Así estafaban a taxistas miles de euros

|

A Garda Civil, no marco das operacións 'Fulmar' e 'Dubra', detivo a M.O.M., de 28 anos, e está a investigar a N.M.M.C., de 48 anos, M.A.R.R., de 60 anos, S.B.M.P., de 24 anos de idade e D.J.L.S., de 19 anos, oriúndos de Colombia, Cuba e República Dominicana, con residencia na cidade de Xixón (Asturias), como presuntos autores dunha organización especializada en estafas a taxistas. Impútanselles feitos na Coruña, Córdoba, Xaén, Lugo e Teruel.


Os supostos autores levan a cabo estafas dirixidas a profesionais do sector do taxi, polo que foron detido e investigados como presuntos autores de delitos de branqueo de capitais, falsidade documental, usurpación de estado civil e estafa continuada, da que resultaron vítimas taxistas residentes en diferentes puntos da xeografía nacional, ascendendo a estafa a máis de 65.000 euros.


Taxi en Santiago de Compostela



O modus operandi dos detidos comezaba cunha trama delituosa mediante enxeñería social a partir de datos recompilados de fontes abertas, especialmente a extraída de redes sociais.

Solicitaban datos de profesionais do sector do taxi dun lugar concreto e os seus teléfonos de contacto, zona de traballo, localidades próximas, vías de comunicación da zona e aeroportos máis próximos.

Para contactar coa vítima seleccionada facíano mediante chamada telefónica, para o que utilizando múltiples liñas telefónicas dadas de alta con identidades falsas ou usurpadas, polo que tamén foi investigado o rexente dun locutorio de Xixón.

O engano no que se baseaban os estafadores radicaba en explotar a relación de colaboración e confianza existente entre as empresas de aseguradoras e o sector do taxi, onde membros da trama delituosa facíanse pasar por un empregado ou corredor da aseguradora solicitándolle os seus servizos para o traslado dun asegurado con algún tipo de incidente.

Usaban a relación de confianza que existe habitualmente entre ambas as partes, derivada da prestación do servizo de traslado cun mesmo taxista. Como complemento a esa actividade, en ocasións a aseguradora acorda que o taxista adiante o pago dalgunha prestación do seguro a favor do usuario, como noite de hotel, pago de billetes de avión de saída inmediata ou facturación equipaxe.

URXENCIA
No transcurso da contratación do servizo, ao taxista demandábaselle unha actuación inmediata, xa que aos delincuentes interesáballes realizar unha "xestión urxente" que debía ser emendada mediante o pago dunha cantidade de diñeiro en concepto de sobrepeso de maletas ou pago de billetes de avión.

Para iso, instábaselle ao taxista á compra de cartóns ou códigos de pago ou a realizar ingresos a través de caixeiros automáticos de entidades bancarias, concertadas con plataformas de pago, para poder dar solución á vicisitude, diñeiro que finalmente quedaban os malfeitores.

Posteriormente, os delincuentes continuaban co engano ampliando a información desde unha suposta conta de correo corporativa da aseguradora, achegando unha serie de datos como números de sinistro ou de pólizas, o que axudaba a dar aparencia de verosimilitud ao mesmo.

LOCALIZACIÓN
Unha vez os autores da estafa tiñan na súa poder os códigos, o que lles permitía facerse co diñeiro, adoitaban remitir ao taxista a unha localización para o traslado contratado. Os taxistas, conscientes da estafa unha vez que non atopan ás persoas para trasladar, ignorando a suposta aseguradora contratante a partir dese momento todas as canles previas de comunicación. Tras poñerse en contacto coa aseguradora real, esta infórmalles que non teñen coñecemento desa actuación.

O autor das estafas, antes de realizar as mesmas, xeraba unha conta de usuario nun portal de apostas online que actuaba como un moedeiro-conta virtual. Para xerar a conta de usuario, usurpaba a identidade de terceiras persoas e, en varios casos, os axentes detectaron que as identidades pertencían a traballadores do sector do taxi que, con motivo do engano, facilitaran datos de identidade e fotografías coa súa documentación ao delincuente.

Nesta plataforma era onde os estafadores ingresaban directamente os códigos xerados polas plataformas de pago, realizando as retiradas do diñeiro a través de caixeiros automáticos, onde o titular dunha conta/moedeiro da casa de apostas remite un mensaxe SMS cun código de extracción ao teléfono móbil dun terceiro a cargo desa conta. Así mesmo resultaron prexudicadas polas feitos empresas aseguradoras.

A investigación foi dirixida polo Xulgado de Instrución de Sarria (Lugo) e o Xulgado de Instrución número 4 dos da Coruña, e co apoio da Unidade Técnica de Policía Xudicial - Xefatura de Policía Xudicial da Dirección Xeral da Garda Civil e das Unidades Orgánicas de Policía Xudicial de Ourense, Pontevedra, Teruel, Córdoba, Xixón e Xaén, e a colaboración do Servizo de Investigación Global do Mercado de Apostas (SIGMA) da Dirección Xeral de Ordenación do Xogo do Ministerio de Facenda e Función Pública.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress