Vitoria moral das vítimas do Alvia ao dimitir un cargo de Renfe

A desconexión do sistema de seguridade que evitase a traxedia do tren en Angrois foi unha medida coa firma de Antonio Laraches, media que ía ser temporal e converteuse en indefinida. Hoxe dimitiu como responsable de Seguridade de Renfe, tras filtrase que o Ministerio de Fomento avaliaba o seu cesamento.


|

A desconexión do sistema de seguridade que evitaría a traxedia do tren en Angrois foi unha medida que levou a firma de Antonio Laraches, medida que ía ser temporal e converteuse en indefinida. Hoxe dimitiu como responsable de Seguridade de Renfe, tras filtrase que o Ministerio de Fomento avaliaba o seu cesamento. 


O Ministerio de Fomento aceptou a dimisión como director de Seguridade na Circulación de Renfe de Antonio Lanchares, imputado na causa xudicial polo accidente do tren Alvia en Angrois (Santiago) ocorrido o pasado 24 de xullo de 2013, con 80 mortos e 144 feridos, segundo confirmaron a Europa Press fontes de Renfe.


Antonio Lanchares, director de seguridade na circulación de Renfe
Lanchares presentou a súa dimisión irrevogable, que xa formalizou, aínda que xa manifestara a súa vontade de renunciar ao cargo tras a reunión do ministro, José Luis Ábalos, coas asociacións de vítimas do accidente de Angrois, segundo precisaron as mesmas fontes.

FOMENTO CONSIDERABA XA O seu CESAMENTO
Nese encontro do pasado martes as asociacións de vítimas (Asociación de Prexudicados do Accidente Ferroviario do Alvia (APAFAS) e a Plataforma de Vítimas do Alvia 04155) pediron ao ministro, como viñan facendo desde hai tempo, que cese aos cargos imputados de Renfe e Adif, postos de libre designación, e reclamaron que se lles facilite a documentación relevante sobre a traxedia que está en mans "exclusivamente" de Renfe e Adif.

Fomento trasladou que avaliaría o cesamento do director de seguridade de Renfe, Antonio Lanchares, segundo indicaron o pasado martes as asociacións de vítimas, que cualificaban de "vergoñoso" que unha persoa "hoxe investigada nos xulgados" por "80 mortes por imprudencia" siga sendo director de seguridade de Renfe.

"Pedinlles perdón en nome deste Goberno. A atención ás vítimas axúdanos a mellorar como sociedade e impúlsanos a mellorar en seguridade. Tomei boa nota das súas reivindicacións", asegurou Ábalos tras reunirse coas vítimas.

O ANTERIOR GOBERNO FREOU A DIMISIÓN 
Lanchares xa presentara en outubro de 2017 a súa dimisión tras coñecer que o xuíz que investiga a causa cítao como investigado, aínda que Renfe freou a decisión do director de Seguridade na Circulación da empresa pública.

En sede xudicial Lanchares asegurou que a súa "sensación" era que os maquinistas consideraban que o salto de velocidade que se producía na curva da Grandeira, onde se produciu o accidente do tren Alvia e había que reducir de 200 a 80 quilómetros por hora, era "normal entre comiñas".

O xuíz Andrés Lago chamouno a declarar en calidade de investigado tras asegurar o outro alto cargo imputado (Andrés Cortabitarte, o seu homólogo no seu día en Adif) que a responsabilidade de avaliar os riscos era "compartida" entre o administrador de infraestruturas e a operadora ferroviaria.

Antonio Lanchares era director de seguridade na circulación de Renfe no momento da inauguración da liña Ourense-Santiago, e tamén ocupaba leste mesmo posto na operadora ferroviaria cando se autorizou a desconexión do sistema de control da velocidade 'ERTMS'.

Lanchares foi quen solicitou a desconexión e foi autorizada o mesmo día por Cortabitarte, unha medida que se prevía temporal pero que ao cabo se mantuvou e estaba vixente no momento do accidente, e para a que non consta que se realizase unha avaliación de riscos.

TRES ALTOS CARGOS ENTRE OS SETE INVESTIGADOS
Nos xulgados son sete as persoas investigadas por posible responsabilidade penal: o maquinista (que circulaba cun exceso de velocidade ao ter que atender unha chamada do interventor), dous altos cargos de Adif, un de Renfe (Lanchares) e tres técnicos da consultora pública Ineco (estes seis por unha eventual análise de riscos deficiente).

O encontro do martes de Ábalos coas asociacións de vítimas produciuse dous meses despois de que empezase a funcionar formalmente no Congreso a comisión parlamentaria sobre o accidente, que se iniciou cunha rolda de comparecentes na Cámara Alta co testemuño dalgunhas vítimas do sinistro. Os traballos retomaranse tras o verán con máis comparecentes, entre eles os exministros de Fomento José Blanco (PSOE) e Ana Pastor (PP), dous dos políticos no punto de mira das vítimas.

O PSOE votou inicialmente en contra da comisión de investigación no Congreso, pero o seu cambio de posición coa chegada de Pedro Sánchez permitiu que este órgano saíse adiante.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE