O operador R enganou coa súa publicidade de tarifas planas, ditamina Autocontrol
O Xurado de Autocontrol é o organismo independente de autorregulación da industria publicitaria en España. O ente regulador acaba de fallar contra a marca galega R por divulgar publicidade enganosa nas ofertas dos seus combos.
O Xurado de Autocontrol é o organismo independente de autorregulación da industria publicitaria en España. O ente regulador acaba de fallar contra a marca galega R por divulgar publicidade enganosa nas ofertas dos seus combos.
Autocontrol foi constituído en 1995 como asociación sen ánimo de lucro, está integrado por anunciantes, axencias de publicidade, medios de comunicación e asociacións profesionais, e o seu obxectivo é "traballar por unha publicidade responsable". A Sección Quinta do seu Xurado emitiu un ditame no que considera que unha publicidade da empresa R Cable e Telecomunicacións Galicia "resultaba incompatible" coas normas 3.3 (interpretación dos anuncios publicitarios) e 14 (principio de veracidade) do Código de Conduta Publicitaria da asociación.
Así o deu a coñecer Consumidores en Red, que o pasado 7 de febreiro presentou unha reclamación en relación cunha publicidade difundida a través da web da operadora, pola que se promocionaban os servizos da internet, televisión e telefonía mediante os denominados 'combos', así como do servizo de telefonía móbil por medio das tarifas MóbilR.
A PROPIA EMPRESA CONTRADISE NA LETRA PEQUENA
Consumidores en Rede indicou que devanditos servizos son descritos na publicidade da compañía mediante as expresións "tarifa plana a fixos", "chamadas ilimitadas", "tarifa plana" e "datos ilimitados".
En relación coas devanditas expresións, este Xurado di que "resulta claro que a través das mesmas transmítese ao consumidor unha mensaxe en virtude do cal contratando os servizos promocionados poderá gozar de servizos con carácter ilimitado, isto é, realizar chamadas e facer uso de datos sen ningún tipo de limitación".
A xuízo do Xurado de Autocontrol, "estas mensaxes aparecen contraditos posteriormente a través de mensaxes menos destacadas (en concreto, a través das mensaxes contidas na sección das condicións da páxina web á que redirixe a publicidade), nos que se desvela que todos os servizos teñen algún tipo de limitación".
Segundo conclúe respecto diso o Ditame, a publicidade "é susceptible de inducir a erro aos seus destinatarios e infrinxe, polo tanto, as normas 3.3 e 14 do Código de Autocontrol", relativas á publicidade enganosa.
Consumidores en Rede vía tamén enganoso a mensaxe relativa ao prezo "30,50 euros/mes durante 6 meses e despois 61 euros/mes", incluído na publicidade. Neste caso, Autocontrol determina que "esta mensaxe contradise co contido nunha parte menos destacada da publicidade na que se advirte de que unha vez transcorridos os primeiros 6 meses promocionais non se aplicaría un prezo de 61euros/mes, tal e como se desprendía da mensaxe principal, senón que o prezo para pagar corresponderíase cun importe acorde coas tarifas de prezos vixentes nese momento, isto é, sen determinar, e que, por tanto, poderá coincidir ou non co prezo de 61 euros ao que alude a parte principal da publicidade".
"Por todo o anterior, este Xurado considera que a mencionada alegación e, en particular, a parte na que se indica "e despois 61 euros/mes" resulta enganosa, ao ser apta para inducir a erro ao consumidor respecto ao contido real da oferta", engade.
Escribe o teu comentario