Ignacio Rivera e Tino Fernández ráscanse o peto e empezan a construír a primeira casa do Racing de Ferrol

Tras máis dun século de historia nómade en canto a patrimonio inmobiliario refírese, a entidade departamental inicia os movementos de terra na antiga estación de radio militar. O investimento inicial da cidade deportiva do Racing de Ferrol supera os cinco millóns de euros e promete transformar a realidade do club.

 


|

Inicio de las obras de la ciudad deportiva del Racin
Inicio das obras da cidade deportiva do Racing de Ferrol

O anhelo máis profundo do racinguismo, unha aspiración que transcende o meramente deportivo, comezou a materializar de forma tanxible. Tras un longo período de tramitación administrativa e planificación silenciosa, a maquinaria pesada ha feito acto de presenza na parroquia ferrolá de Mandiá. O Racing Club Ferrol deu o pistoletazo de saída oficial ás obras da súa Cidade Deportiva, un proxecto que non só dotará ao club de infraestruturas de elite, senón que supón a primeira adquisición de patrimonio inmobiliario propio nos 106 anos de vida da entidade.

 

O accionariado do Racing Club Ferrol está controlado ao 93% polo Grupo Elite, un holding empresarial con raíces en Galicia que asumiu o control da entidade co obxectivo de garantir a súa estabilidade e crecemento a longo prazo.

 

O grupo está impulsado por dous nomes de referencia no tecido empresarial galego. Ignacio Rivera Quintana é o Presidente Executivo de Fillos de Rivera, o grupo cervexeiro ao que pertence Estrela Galicia, un dos principais patrocinadores do fútbol na comunidade. Constantino Fernández Pico (Tino Fernández é o presidente da consultora tecnolóxica Altia e conta con experiencia previa como expresidente do Deportivo da Coruña.

 

A intervención leva a cabo nos terreos da antiga estación de radio de Muiño do Vent. Segundo a información facilitada pola entidade, esta fase inaugural conta cun orzamento que pasa os cinco millóns de euros. O obxectivo é ambicioso: ter operativas as instalacións esenciais para o próximo verán, permitindo así que a pretemporada e o arranque do curso futbolístico desenvólvanse nunha contorna de máxima profesionalidade.

 

Para a execución destes traballos, a escuadra verde ha confiado en dúas firmas con ampla experiencia e vinculación previa co mantemento dos terreos de xogo na zona: Prace e Calfensa. Estas empresas son as encargadas de transformar unha parcela de máis de 120.000 metros cadrados, adquirida a pasada primavera ao Concello de Ferrol, nun centro de alto rendemento. Os labores actuais céntranse na adecuación topográfica do terreo, unha tarefa complexa dadas as características da zona, así como na urbanización básica do recinto e a mellora dos viarios de acceso, fundamentais para evitar o colapso de tráfico nunha contorna rural como Mandiá.

El Racing de Ferrol en A Malata
O Racing de Ferrol na Malata

Un soño perseguido desde principios de século

A historia desta Cidade Deportiva é tamén a historia dunha persistencia. É imposible desligar o movemento de terras actual da memoria de Isidro Silveira, o histórico presidente que xa no ano 2001 albiscou a necesidade imperiosa de que o Racing tivese unha casa propia nesta mesma localización. 

 

O que entón pareceu unha utopía, e que se viu frustrado por diversas vicisitudes económicas e burocráticas durante dúas décadas, reactívase agora baixo unha gesti

 

ón que priorizou a solvencia e a expansión estrutural. A declaración de interese municipal do proxecto o pasado setembro foi o último empuxón administrativo necesario para desbloquear unha situación que a afección agardaba con impaciencia .

 

O acordo selado entre a Fundación Racing Club Ferrol e a administración local, rubricado en abril tras o pago de algo máis de 550.000 euros polos terreos, establece uns prazos claros que garanten a execución do proxecto. Existe unha cláusula temporal que fixa o ano 2033 como a data límite para a finalización total do complexo. De non cumprir este horizonte de oito anos, salvo causas de forza maior, os terreos reverterían a mans públicas. Con todo, o ritmo imposto polo club suxire unha vontade firme de acurtar estes tempos, entendendo que a modernización é urxente para competir en igualdade de condicións no fútbol profesional

 

O club di que un dos aspectos máis destacados do deseño do novo complexo é o seu enfoque respectuoso co medio ambiente e a historia do lugar. Lonxe de apostar pola demolición total e a construción desde cero de bloques de formigón modernos, o proxecto integra a recuperación do patrimonio militar existente. O edificio principal, unha estrutura cunha característica planta en forma de "H" situada á entrada do recinto, será sometido a unha profunda rehabilitación. Esta edificación albergará o corazón operativo do día a día: vestiarios, ximnasios de última xeración, servizos médicos, enfermaría, lavandaría e diversas áreas técnicas.

 

A sustentabilidade enerxética é outro dos alicerces sobre os que se asinta a nova casa do Racing. O club puxo especial énfase en que o deseño cumpra con criterios de eficiencia, incorporando o uso de enerxías renovables e sistemas de aproveitamento racional dos recursos naturais da contorna, como a auga. Ademais, garantiuse que a accesibilidade será universal, adaptando cada recuncho do complexo para persoas con diversidade funcional. Isto resulta crucial, xa que as instalacións non só serán para o primeiro equipo, senón que tamén acollerán ao equipo Genuine, reforzando o compromiso de inclusión social da entidade.

 

En canto á superficie de xogo, esta primeira fase contempla a creación de dous campos de adestramento diferenciados polo seu uso e tecnoloxía. O primeiro, destinado ao persoal profesional, contará con céspede natural híbrido, unha superficie que combina herba viva con fibras sintéticas para ofrecer maior resistencia e calidade de rodaxe, equiparar aos mellores estadios de Europa. O segundo campo dotarase de céspede sintético de última xeración. Este terreo de xogo será o escenario onde as categorías inferiores e o fútbol basee poderán desenvolver o seu talento, permitindo tamén a celebración de competicións oficiais e aliviando a carga de traballo doutros campos municipais como A Gándara

 

Plano de la futura ciudad deportiva del Racing de Ferrol
Plano da futura cidade deportiva do Racing de Ferrol

 

Mirando cara ao futuro, as seguintes etapas do plan director son aínda máis ambiciosas. Contémplase a construción de máis campos de fútbol, zonas específicas de tecnificación para porteiros, e edificios auxiliares que albergarán oficinas administrativas, cociña e comedor para os deportistas, así como unha área de prensa moderna. O broche final do proxecto será a construción dunha residencia para xogadores. Esta infraestrutura é vital para a captación de talento novo fose da comarca, permitindo ao Racing competir con outras canteiras galegas e nacionais na atracción de futuras promesas

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE