ERE no CTAG: a Xunta reafirma o seu compromiso co centro e CC.OO. convídaa a pasar "de palabras a feitos"

A "descapitalización" denunciada en setembro por Comisións Obreiras no Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia (#CTAG) por parte da Xunta tivo a súa réplica apenas 43 días despois co anuncio dun ERE que proxecta destruír 150 empregos e un ERTE de 110 días para o resto do persoal dun centro con máis dun milleiro de traballadores. Tanto CC.OO., como a Consellería de Industria como o propio CTAG ofrecen o seu punto de vista a Galiciapress antes de que se constitúa a comisión negociadora, onde o sindicato tratará de amortecer o golpe do ERE nun momento de profunda crise no sector da automoción. 


|

Ctag cc.oo.
#CTAG | Foto: CC.OO.

 

O venres pasado caeu como un cubo de auga fría sobre os "1.034 profesionais cun alto coñecemento científico-tecnolóxico" que compoñen o Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia (#CTAG) o anuncio da dirección de pór en marcha un Expediente de Regulación de Emprego (ERE) que afectará a 150 traballadores do centro, ademais dun Expediente de Regulación Temporal de Emprego (ERTE) que mandará a casa durante 110 días ao resto do persoal. Os principais afectados, segundo as últimas informacións, serán a traballadores da área de electrónica, evidenciando que o pano de fondo, a crise mundial no sector da automoción, está a arrastrar a unha industria crave para a economía galega. 

 

 

Á espera DA MESA NEGOCIADORA

Desde Comisións Obreiras estiveron durante meses denunciando a espiral destrutiva na que leva tempo sumido o CTAG, polo que a noticia do ERE, aínda que nefasta, non resultou moi sorprendente á vista do proceso de "descapitalización" iniciado pola Xunta. 

 

 

“Xa o viñamos alertando. De feito, en setembro contactamos coa Xunta de Galicia e tentámolo con empresas do padroado para abordar a situación, porque se percibía que podería haber problemas”, relata David Casal, secretario xeral da sección sindical de CC.OO. no CTAG. Así como Comisións Obreiras non obtivo resposta por parte do padroado, este diario, que contactou coa Zona Franca de Vigo, organismo que forma parte do mesmo padroado, tampouco recibiu contestación ás consultas realizadas na tarde do martes e na mañá do mércores. 

 

Os despedimentos do verán, por encima dos 20, xa permitían aventurar un proceso de destrución de emprego que terminou cristalizando no ERE e o ERTE proxectados. O argumento do CTAG para defender os anuncios é “o proceso de transformación sen precedentes” que atravesa o sector. 

 

Imaxe
Foto: CIG

 

A caída da demanda, crise de compoñentes, a irrupción do coche eléctrico ou as políticas arancelarias están a comprometer hoxe ao sector da automoción, que en 2024 representou o 15,7% do PIB rexional, segundo datos do Clúster de Empresas de Automoción de Galicia (CEAGA). Hoxe, o panorama é radicalmente distinto, co ERE no CTAG como exemplo e a sospeita de que pecharán o exercicio de 2025 en perdas como xustificante. 

 

"O sector de automoción atravesa un proceso de transformación sen precedentes, condicionado por unha combinación de factores económicos, tecnolóxicos, regulatorios e xeopolíticos. Entre eles destacan a transición cara ao vehículo eléctrico, a retardación da demanda global, o impacto das tensións comerciais internacionais, a incerteza macroeconómica, a reconfiguración nas cadeas de subministración ou a reorientación de investimentos en I+D", insisten desde o CTAG na súa resposta á consulta deste diario.

 

“O ERE comunicárono a semana pasada en comité de empresa. Estamos á espera de que se constitúa a comisión negociadora. Até ese momento, non hai moito máis”, lamentan desde Comisións, que sinalan que agora mesmo está “todo moi verde” e que esperan a poder estudar detidamente a documentación que poidan achegarlle para facer unha valoración máis exhaustiva da proposta que vaia presentar o CTAG unha vez ábrase o proceso de diálogo.

 

 

Tampouco desde o sindicato atrévense a facer un diagnóstico ao redor da carga de traballo ou os proxectos que poidan estar pendentes nas instalacións do Porriño, desde onde din manter “o seu firme compromiso coa construción de novas oportunidades e atracción de novos proxectos en Galicia”, sen puntualizar si a ausencia de proxectos é un dos problemas para pór en marcha estes expedientes. 

 

Así, desde o CTAG comunican estar "comprometidos coa innovación" e ter nestes momentos "varios proxectos estratéxicos abertos en curso que impulsan o desenvolvemento tecnolóxico e a transferencia de coñecemento". "En canto á chegada de futuros proxectos, é precisamente no que se está traballando de maneira proactiva co obxectivo de atraelos e consolidalos", aseveran a Galiciapress .

 

“NA XUNTA NON HAI INTENCIÓN DE DEIXAR CAER O CENTRO”

Preguntado por esta aparente opacidade do CTAG, Casal subliña que no sindicato manexan unha cantidade de información “limitada” e ata que non teñan unha visión máis ampla do alcance do problema non poderán saber si, como sospeitaban nun principio, a descapitalización por parte da Xunta está a raíz desta crise.

 

 

“Desde a Xunta manifestáronnos que non hai intención de ningún tipo de deixar caer o centro. Ímolo a ver agora”, apostila Casal, á vez que recalca que “as palabras son unha cousa, pero os feitos outra”. Esa tese é a que comparten desde a Consellería de Industria con Galiciapress , onde, en primeiro lugar, puntualizan que a Xunta xa non forma parte do padroado do CTAG, institución sobre a que o Goberno de Galicia “leva tempo alertando da necesidade de adoptar solucións regulatorias que equilibren a transición ecolóxica, a realidade do mercado e o contexto global ante a falta de planificación na implantación do vehículo eléctrico”, consideran desde Industria, que temen que neste contexto poida ter lugar “unha parálise no sector da automoción”. 

 

“Seguiremos reclamando, tal e como xa fixemos na IV Conferencia Anual da Alianza de Rexións Automotrices (ARA), en Múnic (Alemaña) o pasado mes de setembro, un enfoque integral respecto da política de emisións de CO2, a produción local na UE, así como evitar a deslocalización das cadeas de valor, apoiando non só aos grandes fabricantes, senón tamén a toda a industria auxiliar”, incorporan desde Industria, á vez que puntualizan que desde o Instituto Galego de Promoción Económica (#Igape) “apoiarase calquera iniciativa que poida reforzar o sector, tal e como veu facendo sempre”. Precisamente, como sacudirá o ERE do CTAG á industria auxiliar é unha das incógnitas que planea neste momento en todo o sector. 

 

20241024VisitaCTAG (3)
O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, nunha visita ao CTAG | Foto: Xunta

 

Con todo, no relativo aos expedientes abertos, desde Industria recoñecer que son “unha mala noticia” e que están “en contacto permanente co CTAG, unha mostra máis do compromiso do Goberno galego con este centro”. 

 

“Agora ben, como sempre nestes casos, apelamos a que empresa e representantes de traballadores avancen no proceso con diálogo e transparencia, para minimizar o impacto e preservar o emprego de calidade”, convidan desde a Xunta, que pon a disposición das partes “os mecanismos de mediación do Consello Galego de Relacions Laborais”.

 

Un asunto sobre o que non deu resposta a Xunta é o relativo á posibilidade de destinar máis axudas ou maior financiamento ao CTAG. Respecto diso, desde os despachos do Centro Tecnolóxico aseguran manter "unha colaboración e un diálogo constante coas administracións públicas a nivel rexional, nacional e europeo. especialmente coa Xunta de Galicia, coa que, de maneira coordinado, veñen impulsando diversas iniciativas no marco de convocatorias aliñadas cos obxectivos estratéxicos do sector e as prioridades rexionais". "Esta cooperación permite avanzar en proxectos crave para a competitividade e o desenvolvemento tecnolóxico de Galicia", abundan.

 

PROTESTAS Ou FOLGA?

“O duro vai vir agora”, garante coa perspectiva de que as negociacións para tratar de rebaixar o impacto do ERE van ser intensas, aínda que a prioridade é que “non haxa parón algún” e “buscar a mellor saída” nun persoal xa sensiblemente mermada pola reiterada extinción de contratos durante o verán.

 

“Van ter que xustificar moi ben esta situación durante a negociación. Tócalles polo en negro sobre branco e, con calma, teremos que analizalo todo”, agregan desde CC.OO., que manteñen abertas “todas as opcións” ante a posibilidade de que se convoquen mobilizacións ou mesmo xornadas de folga en protesta polo ERE: “Cando se aborda un proceso deste calado ponse todas as cartas encima da mesa. Os acontecementos avanzan, é algo vivo, e as estratexias van cambiando. De momento hai que esperar á comisión negociadora e ver cal é a posición real, máis aló do titular que nos deron hai uns días”. 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE