Stellantis Vigo relegada: o SUV chinés Leapmotor B10 farase en Zaragoza
A multacional escolle a Fgueruelas como centro de produción en Europa dos coches da filial compartida cos chineses, aproveitando a proximidade dunha nova gran planta de baterías.
Un alto cargo de Stellantis, Nicolas Dufourcq, membro do consello de administración e director do Banco Público de Investimentos (BPI) de Francia, afirmou publicamente que a chinesa Leapmotor producirá vehículos na planta de Stellantis en Figueruelas, Zaragoza.
Aínda que a compañía aínda non ha oficializado o anuncio, a declaración reforza os numerosos indicios e movementos recentes que apuntan á elección desta fábrica para a produción do modelo eléctrico B10 de Leapmotor, un SUV compacto que se presentou en París en outubro de 2024.
O investimento estimado para adaptar a planta roldaría os 180-200 millóns de euros, segundo fontes diplomáticas e sindicais, e a produción podería arrincar en 2026.
Esta operación enmárcase na joint venture entre Stellantis e Leapmotor para expandir a marca chinesa en Europa, aproveitando a especialización da planta aragonesa en vehículos eléctricos e o atractivo de España para o investimento industrial chinesa.
A pesar da claridade das declaracións de Dufourcq, Stellantis mantén oficialmente a cautela e non confirmou a decisión final, aínda que a contorna da fábrica e a industria auxiliar dan por feito o proxecto de forma oficiosa.A relación entre Stellantis e Leapmotor fortaleceuse en outubro de 2023, cando o xigante automobilístico europeo adquiriu unha participación estratéxica na empresa chinesa mediante un investimento de 1.500 millóns de euros. Esta joint venture, na que Stellantis controla o 51% do capital, busca expandir a presenza global de Leapmotor no mercado de vehículos eléctricos. Neste contexto, a planta de Figueruelas, coñecida por fabricar modelos como o Opel Corsa eléctrico, emerxe como unha candidata crave para a produción dos coches eléctricos da marca asiática.
A planta de Stellantis en Figueruelas xa é un referente na produción de vehículos eléctricos en España. En 2023, alcanzou unha marca ao fabricar máis de 44.000 unidades eléctricas, aliñar co plan estratéxico Dare Forward 2030 de Stellantis, que prioriza a transición cara á mobilidade sostible. Ademais, a futura instalación dunha gigafactoría de baterías en colaboración coa empresa chinesa CATL, prevista para entrar en funcionamento en 2026, podería ser un factor decisivo para atraer a produción de Leapmotor. Esta infraestrutura garantiría a subministración de baterías, optimizando os custos e a loxística.
Por que Leapmotor produciríase en Zaragoza e non en Vigo?
Aínda que Stellantis conta con dúas grandes plantas en España —Vigo e Zaragoza—, todo apunta a que a produción dos modelos de Leapmotor instalarase en Figueruelas (Zaragoza) e non en Vigo. As razóns principais son as seguintes:
1. Especialización en vehículos eléctricos
A planta de Zaragoza xa fabrica varios modelos eléctricos (Opel Corsa-e, Peugeot 208 eléctrico e Lancia Ypsilon eléctrico). Isto convértea nun centro con experiencia e tecnoloxía adaptada á produción de vehículos eléctricos, que é precisamente o segmento no que se move Leapmotor.
2. Capacidade e flexibilidade
Zaragoza ten liñas de produción máis flexibles e capacidade dispoñible para incorporar novos modelos eléctricos, mentres que Vigo está máis centrada en modelos térmicos e comerciais lixeiros, e a súa capacidade está moi axustada.
3. Sinerxías industriais
En Zaragoza está a desenvolverse un ecosistema industrial vinculado á mobilidade eléctrica, incluíndo a futura gigafactoría de baterías de CATL xunto a Stellantis. Isto facilita a loxística e a subministración de compoñentes clave para os coches eléctricos.
4. Apoio institucional e axudas
O Goberno central e o autonómico mostraron un forte apoio á electrificación en Aragón, e a planta de Zaragoza podería beneficiar de axudas públicas específicas, como as do PERTE VEC.
5. Estratexia de Stellantis
A estratexia de Stellantis pasa por concentrar a produción de eléctricos nas plantas máis preparadas para iso, e Zaragoza encaixa mellor nese plan que Vigo, que está máis orientada a outros segmentos e mercados.
Escribe o teu comentario