Unha paciente de Oncoloxía denuncia que ten 9 revisións pendentes no hospital de Santiago
Hai uns meses un colectivo de enfermas mobilizáronse ante os atrasos nas revisións para comprobar que o cancro non había reaperecido. A Xunta aumentou medios pero a nova denuncia apunta a que os problemas persisten, agravados ademais polo sistema de caixa de correos, que permite ao paciente ver unha data ideal para a súa revisión, data que case sempre non é a real e ás veces demórase meses ou anos, aumentando a angustia do enfermo. O SERGAS xustifica o uso deste sistema porque tamén o utilizan outros servizos públicos de saúde.
Patricia Villasenín, unha paciente de Oncoloxía do Complexo Hospitalario Universitario de Santiago (CHUS), denuncia ter "nove citas pendentes" de asignar e culpa ao sistema de 'caixa de correos' ou 'axendas dinámicas', polo cal os doentes quedan á espera de ser chamados para que lles concreten a data da súa próxima proba ou revisión.
Segundo o seu propio testemuño, feito público a través da Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS, esta muller superou "un cancro de mama tripla negativo metastásico en grao III entre agosto de 2022 e xuño de 2024", cando finalizou o tratamento activo e a súa enfermidade pasou á fase de remisión.
Desde entón, de acordo co seu relato, debe realizar "revisións periódicas" para coñecer o seu estado de saúde e recibir tratamento "en caso de reaparición da doenza". Neste contexto, asegura ter "nove citas pendentes de concretar" e sufrir "atrasos significativos en varias consultas".
En concreto, menciona unha resonancia cerebral que tiña como "data idónea" o 6 de novembro de 2024 e a consulta posterior á mesma proba, indicada inicialmente para o 5 de decembro; así como as revisións en Oncoloxía desde xullo de 2024, a pesar de que "deberían ser trimestrais". Ademais, foi atendida con atrasos de meses en Ginecología e na Unidade da Dor.
"Non é difícil supor que as demoras na atención afectan tanto á miña calidade de vida como ao meu estado de ánimo, tan importante para poder superar a enfermidade, segundo aseguran os propios médicos. A incerteza e o sentimento de impotencia está sempre presentes cando penso que os atrasos das miñas consultas non obedecen a criterios médicos, senón a problemas de organización e á falta de recursos humanos e materiais", expresa Villasenín.
PARA QUE SERVE A CAIXA DE CORREOS?
Por mor deste caso, a Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS volve denunciar "o uso ilegal" do sistema de 'caixa de correos', que "vulnera os dereitos dos pacientes" recolleitos nunha orde autonómica do ano 2004, que sinala que todo paciente debe dispor dunha data para unha consulta ou proba cando é solicitada polo facultativo, salvo "casos excepcionais".
Con todo, este colectivo asegura que "a excepción se converteu en normalidade" coa 'caixa de correos', que "está a crear un enorme sufrimento". Por tanto, solicita que se deixe de aplicar para probas diagnósticas e que "se regule legalmente".
Cabe lembrar que o servizo de Oncoloxía do CHUS xa acaparou titulares o ano pasado, cando varias pacientes denunciaran --publicamente e ante a Valedora do Pobo-- varios meses de atraso nas súas revisións.
SANIDADE DEFENDE A LEGALIDADE DO SISTEMA
Sobre o sistema denominado de 'axenda dinámica', a Consellería de Sanidade defende que é "legal" e que é unha ferramenta de xestión que empregan os servizos de admisión de hospitais "de todo o Sistema Nacional de Saúde".
Aínda que o paciente non ten día e hora efectiva para a cita, "si ten computado todo o tempo de espera" desde o momento no que a médico marca a data idónea. Ademais, pasa á axenda de citación ordinaria, con data e hora, "no momento en cada servizo programe as citas".
En todo caso, Sanidade asegura que o Sergas traballa "para garantir axilidade" en todo tipo de citacións, para "mellorar os tempos" e para que "non espere o que realmente é urxente e non pode esperar".
Escribe o teu comentario