Outro atasco nas urxencias en Santiago con 500 camas libres evidencia a falta de suficiente persoal no SERGAS
Non por recorrente deixa de ser noticia. O SERGAS insiste en que a atención sempre é correcta pero a Asociación de Pacientes alerta dun atasco que deixa por centos de pacientes esperando durante horas e a ducias con ingreso asinado en planta pero esperando en padiolas e cadeiras de rodas nos corredores. Iso a pesar que nas plantas hai centos de camas libres. O problema é que non hai sanitarios suficientes para absorver a demanda de hospitalizacións.
O Clínico de Santiago rexistrou unha xornada de alta demanda o pasado mércores, con 529 persoas atendidas e numerosos casos en espera nos corredores, avivando o debate sobre un problema que se repite desde hai anos, o que evidencia que hai un problema que non é puntual.
O hospital experimentou unha xornada de presión no servizo de urxencias, evidenciando cifras superiores á media, recoñeceu o SERGAS. Durante as horas pico, moitos pacientes tiveron que esperar en corredores, situación que acendeu as críticas de colectivos de usuarios.
A Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS denunciou que, pese ao leve impacto da gripe este ano, o sistema viuse excedido por unha demanda que, segundo eles, repítese de forma estrutural debido á falta de recursos en áreas como Medicamento Interno.
En Urxencias do CHUS chegou haber segundo datos da Asociación máis de 30 pacientes 'aparcados' nos corredores á espera de que lles levasen a unha cama en planta. Iso a pesar de que había máis de 500 camas libres, fronte a unhas 800 ocupadas en todo o hospital, segundo datos oficiais publicados no portal da Xerencia do Sergas en Santiago. Isto evidencia que o problema non é de medios materiais ou espazo, é de recursos humanos para atender aos ingresados.
O "colapso" produciuse a pesar de que as cifras oficiais revelan que o número de pacientes atendidos en urxencias non foi excepcional. Uns 530, o que, lembran os críticos,"supón un pico de demanda inferior aos producidos noutras ocasións onde as urxencias estiveron colapsadas".
En busca de solucións: a ampliación hospitalaria e o reto en atención primaria
A dirección da área Sanitaria non rebate estas cifras pero sostén que, a pesar da elevada demanda, a calidade da asistencia sanitaria mantívose en todo momento, atendendo de forma inmediata aos casos críticos. En defensa da súa xestión, aseguran que se han implementado medidas no marco do plan invernal do Sergas, incluíndo o reforzo de recursos humanos e materiais. Entre os investimentos destacan o incremento do persoal nun 30%, a adquisición de nova tecnoloxía e a ampliación de espazos, estratexias que, segundo a administración, axudan a mitigar episodios de saturación. "A situación de colapso estrutural do servizo de urxencia afecto tamén ao persoal facultativo e de enfermaría que traballan con cocientes de atención por encima dúas 14 pacientes por quenda recomendados polos estándar de calidade internacionais", rebaten desde a Asociación.
O consenso entre os profesionais sanitarios é que a orixe do problema radica en gran medida nas longas esperas para acceder a unha consulta en atención primaria. A Xunta defende que a solución pasa, en parte, polo reforzo da infraestrutura hospitalaria, pero recoñece que a demora en ver ao médico de familia obriga a moitos a recorrer a urxencias.
Escribe o teu comentario