O AVE chegará a Galicia despois de tres anos de espera
Atrasos na entrega dos convois pospuxeron a apertura da AVE de 2021 a 2024
O tren de alta velocidade que conecta as capitais galegas e as grandes cidades asturianas con Madrid estrearase o vindeiro martes 21 de maio. Máis de tres anos de atrasos concluirán a próxima semana, con novos destinos engadidos á alta velocidade española.
Os convois S106, coñecidos como Avril, ofrecerán máis prazas aos viaxeiros e serán a estrea absoluta da AVE en destinos como Oviedo, Xixón, Vigo, A Coruña, Santiago de Compostela, Pontevedra e Vilagarcía de Arousa. Esta primeira fase de oferta comercial suporá, segundo Renfe, “mellores tempos de viaxe, maior confort e prestacións e trens con maior capacidade”, podendo viaxar máis de 500 persoas neles.
Para o Principado de Asturias, as novas liñas con conexión á capital son a primeira toma de contacto coa alta velocidade. Até agora, a rexión só contaba con conexións de longa distancia, con algunhas paraxes de alta velocidade estreados o pasado 30 de novembro. Renfe ofertará máis de 21.500 prazas semanais nos servizos de alta velocidade que conectan Asturias e Madrid, das que 14.000 serán en AVE.
En Galicia, estréanse novas conexións directas con Madrid, un traxecto até agora só dispoñible desde Ourense. A incorporación dos trens Avril permiten ofrecer máis de 39.000 prazas semanais nos servizos de alta velocidade (14.000 de AVE e o resto de Alvia) que conectan Galicia e a capital española.
As viaxes comezarán este martes 21 de maio e a oferta de frecuencias irase adaptando á demanda. Rematarase de forma final ao termo das obras na estación Madrid-Chamartín, o próximo mes de xullo. Estes traballos permitirán a Renfe dispor de máis “surcos” ou dereitos de viaxe de alta velocidade. Será tamén o momento para lanzar o servizo a esas comunidades dos AVLO, o segmento de baixo custo de Renfe.
Tres anos de atrasos e 100 millóns de euros de indemnizacións
Os trens Avril poderán circular a 300 quilómetros por hora tanto en vías de ancho estándar ou UIC como nas de ancho ibérico. O ministro de Transporte, Óscar Puente, declarou durante un traxecto simulado de Madrid até A Coruña que “Non hai ningún tren no mundo que poida chegar aos 300 quilómetros por hora por diferentes anchos e diferentes tensións, o cal fala moi ben da tecnoloxía de Talgo”.
No entanto, a boa relación co provedor pasou fochancas considerables na posta a piques destes novos servizos. Encargado da construción dos trens, o calendario de entrega prevía o envío dos convois para xaneiro de 2021, o que permitiría iniciar os traxectos aquel mesmo verán. Con todo, os primeiros vehículos non chegaron até abril de 2024, un atraso de tres anos e medio.
Os atrasos nas probas por parte do fabricante alargaron a data do trinque até este 21 de maio. Renfe considera que a documentación achegada non xustifica talles atrasos nos plans, que supoñen un “flagrante incumprimento” do contrato. Por iso, reclama á compañía unha indemnización de 166 millóns de euros.
Dos 30 trens S106 incluídos no contrato que Renfe adxudicou a Talgo en 2016 por 1.281 millóns, 15 son de ancho variable, que poden circular por vía convencional e estándar. Deles, Renfe recibiu 12, que prestasen estes servizos de enlace co noroeste de España, e os outros oito está previsto que cheguen antes de xullo. Os 10 restantes son os que cubrirán a liña Barcelona-París, que Talgo está a homologar coas autoridades francesas e que Renfe espera ter operativa antes de fin de ano.
Escribe o teu comentario