Colectivos de usuarios de Renfe piden máis trens e "non quedar no gratis" aínda que aplauden os bonos
Recuperar os trens entre Vigo e A Coruña á primeira hora da tarde e o que unía Ourense e A Coruña á primeira hora da mañá son dúas dos asuntos pendentes segundo explican a Galiciapress varias plataformas de viaxeiros. Advirten tamén do risco que usuarios co bono reserven asentos e despois non os utilicen.
"Nós o día 1 de xaneiro seguiremos cos problemas que xa tiñamos, por moito que estes catro meses alivien o noso peto". Estas eran as palabras de Iria, portavoz do colectivo Tren Media Distancia Galicia, unha plataforma de usuarios afectados polas deficiencias do Servizo Público Media Distancia do Eixo Atlántico e da liña Ourense - A Coruña. A plataforma de afectados declarou a Galiciapress que "en Renfe teñen que ser áxiles e dar solucións e servizo, non quedar no gratis". "Débese redimensionar o servizo de Galicia", insisten.
En primeiro lugar, solicitan que se recuperen os horarios perdidos na pandemia. Por exemplo, asegura Iria, queda por recuperar o tren Ourense - A Coruña das 6:45 e moitos rexionais.
"Necesitamos adiantar aos madrugadores que chegan moi xustos a Santiago e resolver que da Coruña a Vigo non haxa trens entre as 15:00 e as 17:00 horas"
Os afectados piden a recuperación e o reforzo das horas punta. O colectivo reclaman cubrir moitas franxas horarias baleiras que darían servizo aos traballadores. "Necesitamos adiantar aos madrugadores que chegan moi xustos a Santiago e resolver que da Coruña a Vigo non haxa trens entre as 15:00 e as 17:00 horas".
Pola súa banda, desde o colectivo 'Perder ou tren' esperan que Renfe duplique os trens nas horas punta, para poder evitar que se chegue a dar o caso de xente que quede sen billetes debido a un uso masivo por parte dos estudantes ou de novos usuarios de tipo laboral puntual.
O colectivo Tren Media Distancia Galicia asegurou que falaron directamente coa Delegación do Goberno para solicitar que Renfe poña máis trens dobres. "Os trens que usamos, a serie 121, ten 280 prazas. Necesitamos os dobres para chegar ás 560", denuncia a portavoz do colectivo. "Nos festivais de Vilagarcía e Ou Son do Camiño, ou nas fins de semana, si poñen trens dobres".
A "INXUSTIZA" DOS ABONOS NA LIÑA AVANT
En canto aos novos abonos gratuítos, consideran inxusto e incoherente que a liña de Avant entre Ourense e A Coruña non dispoña de descontos do 100%. "Como o uso é diario e por motivos de estudo e traballo, esta liña está declarada OSP (Obrigación de Servizo Público)". Denuncian que "é incongruente esta medida e toda a formulación dese corredor, que soporta a tarifa máxima, cando, por exemplo, non se dan as máximas velocidades".
Desde a entidade 'Perder ou tren' tamén manifestaron desacordo e indignación ante esta medida. "Consideramos inxusto que unha liña que ten consideración de servizo público e unha lonxitude similar a outras de media distancia non sexa gratuíta" afirman desde a entidade. Con todo, declararon a Galiciapress que si cren que existirá un aumento de demanda na liña Ourense - A Coruña, xa que, afirman, "a rebaixa do 50% é importante, sobre todo comparar ou custo co desplazamento en vehículo privado".
Con todo, aínda poden existir cambios no Decreto que regula os bonos, xa que se tramitará de novo no Parlamento. É posible que o BNG solicite que leve a cabo unha reforma no texto, estendendo a gratuidade dos abonos aos trens Avant. Todo isto dependerá dos apoios que necesite o PSOE no goberno para sacar adiante definitivamente as normas.
O CAOS DO PRIMEIRO DÍA DA VENDA DE ABONOS
O colectivo Tren Media Distancia Galicia indican que a situación vivida o primeiro día da venda de abonos nas estacións do eixo atlántico foi razoable. Con todo, desde 'Perder ou tren' afirman que "a situación está sendo caótica, en parte pola impaciencia dá xente á hora de adquirir vos abonos e tamén pola falta de previsión por parte de Renfe".
Consideran que é importante reforzar persoal e "mellorar a calidade dá información que este transmite ao público".
En canto aos abonos, a asociación Tren Media Distancia Galicia opina que a fianza en "bajísima" e os 16 traxectos mínimos "son poucos". "En Media Distancia, que se reserva asento, non está previsto penalizar a persoas que reserven e non usen os asentos finalmente". Con isto, a portavoz do colectivo vén querer dicir que unha persoa podería formalizar viaxes co seu abono co fin de chegar aos 16 mínimos para a devolución da fianza e logo non subirse ao tren, ocupando unha praza que non vai utilizar. Iria, a portavoz de Tren Media Distancia Galicia solicitou aos usuarios que fagan "un bo uso do gasto público".
INDIGNACIÓN POR PARTE DOS USUARIOS
Desde a plataforma Tren Media Distancia Galicia afirman que esta situación ten aos usuarios "moi angustiados". Afirman que teñen xa dous expedientes na Valedora do Pobo e reclamacións colectivas con 700 firmas desde decembro de 2021. Afirman que "hai persoas que se quedaron sen emprego e outras estenden a súa xornada ou a reducen con perda de soldo".
O seu portavoz, Iria, denunciou a Galiciapress que un servizo público "cos horarios, atrasos e prezos" que ten Galicia non é útil e é "discriminatorio" dentro de España.
Escribe o teu comentario