Conservación de estradas ou vehículos de alta ocupación a debate o martes no Congreso

"É necesario optimizar a mobilidade de alta ocupación paralelamente á transición cara á mobilidade eléctrica e o uso do transporte público sostible" sinalan desde o Grupo Parlamentario Socialista


|

(I-D) El presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, interviene durante la sesión plenaria en el Congreso de los Diputados, a 21 de febrero de 2024, en Madrid (España). En la segunda Sesión de Control
(I-D) O presidente do Goberno, Pedro Sánchez, intervén durante a sesión plenaria no Congreso dos Deputados, a 21 de febreiro de 2024, en Madrid (España). Na segunda Sesión de Control

 

 

 

A mobilidade con vehículos de alta ocupación, o reforzo do mantemento e conservación da rede viaria do Estado ou a dixitalización e o mantemento dos centros de exame desprazados para as probas de obtención do permiso de conducir chegarán este martes ao Congreso para o seu debate na Comisión de Seguridade Viaria.

Así, debateranse e votarán proposicións non de lei dos diferentes grupos parlamentarios, entre as que se atopa unha iniciativa do PSOE para instar o Goberno a estudar e desenvolver un plan integral para a promoción da mobilidade con vehículos de alta ocupación.

Segundo o texto dos socialistas, ao que tivo acceso Europa Press, "a transición do vehículo de combustión ao vehículo eléctrico non resolve completamente o problema da conxestión urbana". Por este motivo, o PSOE quere establecer un marco regulatorio que facilite a colaboración entre administracións públicas e empresas privadas para a creación de infraestruturas e servizos de mobilidade compartida.

"É necesario optimizar a mobilidade de alta ocupación paralelamente á transición cara á mobilidade eléctrica e o uso do transporte público sostible. Trataríase de establecer medidas dirixidas a reducir a conxestión urbana, diminuír as emisións contaminantes e mellorar a calidade de vida dos cidadáns, promovendo a través da mobilidade compartida e o fomento da alta ocupación, un transporte máis eficiente, sostible e colectivo", explican os socialistas, que avogan por promover campañas de concienciación e educación sobre os beneficios da mobilidade compartida, tanto a nivel ambiental como social.

Doutra banda, debaterase a proposta de Vox para instar o Goberno a reforzar o mantemento e conservación da Rede de estradas do Estado e así "previr accidentes de tráfico e reducir a sinistralidade viaria, tendo en conta as posibles responsabilidades xurídicas derivadas do estado de conservación das estradas segundo indica a Fiscalía de Seguridade Viaria".

Os de Santiago Abascal argumentan na súa iniciativa que, segundo o Informe 2025 da Asociación Española da Estrada (AEC), "o 52% dos 101.700 km da rede viaria nacional presenta danos graves ou moi graves, o que supón case 34.000 quilómetros de firme en situación crítica que requirirían reparación urxente cun investimento necesario para emendar esta deterioración de máis de 13.400 millóns de euros, dos cales case 4.700 corresponden á rede estatal".

SOBRECUSTO NOS DESPRAZAMENTOS
Vox avisa de que esta situación tamén "xera un sobrecusto nos desprazamentos estivais estimado en máis de 270 millóns de euros en combustible". "Cando o mal estado dunha vía contribúe de forma relevante a un accidente con resultado lesivo, poden mesmo derivar responsabilidades xurídicas, incluída a patrimonial da Administración Pública conforme á Lei 40/201511, e mesmo, en casos extremos, responsabilidade penal dos responsables públicos competentes cando exista dolo ou neglixencia grave", engade.

Igualmente, o PP defenderá outra iniciativa para pedir ao Executivo que garanta "a continuidade e o axeitado funcionamento dos centros de exame desprazados para as probas teóricas e prácticas de conducir en todos aqueles municipios que actualmente contan con este servizo, evitando que a dixitalización dos procedementos supoña un obstáculo para os cidadáns de zonas rurais ou con menor densidade de poboación".

Neste sentido, os 'populares' reclaman do Goberno asegurar que os concellos non asuman "cargas económicas, técnicas nin materiais" derivadas das "novas esixencias" vinculadas á dixitalización, garantindo que devanditas competencias sexan exercidas e financiadas pola Administración Xeral do Estado a través da Dirección Xeral de Tráfico.

Tamén piden impulsar liñas específicas de financiamento, dirixidas ás entidades locais, para que "poidan acometer as adaptacións necesarias que permitan manter operativo o servizo sen pór en risco o seu equilibrio orzamentario".

Establecer mecanismos de diálogo e colaboración institucional coas entidades locais e autonómicas implicadas, incluíndo a Federación Española de Municipios e Provincias (#FEMP), de maneira que "calquera decisión relativa á organización e funcionamento dos centros de exame adóptese con consenso e transparencia" é outra das súas propostas.

Finalmente, o PP aposta por avaliar o impacto "territorial e social" destas medidas, "prestando especial atención á súa incidencia na cohesión territorial, a loita contra o despoboamento e a igualdade de oportunidades, para garantir que a modernización do sistema de exames de condución non derive nunha discriminación por razón do lugar de residencia".

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE