Autovías rescatadas: traballadores denuncian irregularidades, TACGal suspende licitacións e Xunta garante o servizo
As medidas do Tribunal Administrativo de Contratación Pública de Galicia sobre os servizos nas vías AG-11, AG-31, AG-47 e AG-56 son cautelares, pero abren un proceso espiñento para a Xunta, que defende a este diario que os pregos están "correctamente fundamentados".
Unha denuncia dos traballadores da Autovía que conecta Santiago e Brión (a AG-56), provocou unha agre polémica na Axencia Galega de Infraestruturas (AXI), acusada de cometer unha serie de irregularidades que han desencallado nas medidas cautelares anunciadas este mes polo Tribunal Administrativo de Contratación Pública de Galicia (TACGal) despois de que empregados do servizo de conservación demandasen durante meses información á AXI da súa situación laboral.
VÍA RESCATADA E SUBROGACIÓN
A denuncia dos traballadores sementa dúbidas sobre a licitación dos servizos logo do rescate da vía, despois de que se declarase a suspensión cautelar da licitación do contrato de conservación ordinaria e vialidad invernal da Rede Autonómica de Estradas de Galicia (RAEG), tal e como detallan os denunciantes.
Ese trata, neste caso, do lote 2, correspondente á zona sur da Coruña, respondendo o recursos interpostos por preto dunha vintena de traballadores da vía Santiago-Brión, que tamén operan nas estradas AG-11, AG-31 e AG-41, todas elas vías craves para a mobilidade e a vertebración viaria en Galicia. Os recursos estivo motivado polo que os denunciantes consideraban como unha "inclusión irregular da vía rescatada en decembro de 2024 pola Xunta".
"A resolución non é firme ao estar pendente o recurso de alzada", incorporan, á vez que inciden en dous aspectos como a "falta de transparencia", tese apoiada na modificación de documentación técnica "sen xustificación, eliminando información crave sobre a subrogación de persoal", e a "vulnerración de dereitos laborais", considerando que os pregos exclúen postos esenciais como o de director de explotación, entre outros, feito que incumpriría o convenio colectivo e a Lei de Contratos do Sector Público.
O TACGal, na súa resolución, aceptou as medidas cautelares paralizando o proceso de contratación ao advertir que o mesmo podería causar "prexuízos de imposible reparación" sobre o persoal afectado. "A licitación pretende externalizar un servizo que a Xunta podería xestionar directamente, tal como recomendou o Consello de Contas en 2023, e que a inclusión da AG-56 no prego é un intento de eludir a subrogación laboral", denuncian.
PARECER DA XUNTA
O fallo, con todo, non cambiou os plans da Xunta, que consultada por este medio alega que aínda consideran que "os pregos da licitación para xestionar as autovías autonómicas rescatadas están correctamente fundamentados, recollendo a subrogación de todo o persoal das antigas concesionarias, que procede de acordo coa normativa en materia laboral e os convenios colectivos, e establecendo un cadro de persoal para os novos contratos acorde ás funcións a realizar".
Na mesma liña, sosteñen a este diario que a súa proposta ao TACGal no seu informe "a desestimación dos recursos". Concretamente, os correspondentes a "os pregos dos lotes dos novos contratos de conservación común e vialidad invernal que incorporan as autovías de peaxe en sombra". Isto é, as citadas da Coruña sur, Pontevedra norte e Ourense.
"No entanto, no caso de que o TACGal estimáseos, os actuais contratos teñen a posibilidade de 1 ano de prórroga, polo que non habería en ningún momento interrupción do servizo de conservación de estradas", argumentan desde a Consellería de Vivenda e Planificación de Infraestruturas, onde puntualizan que aínda queda pendente a resolución dos recursos para convocar as mesas de contratación, pondo o acento no feito de que a medida do Tacgal é de carácter cautelar e que a mesma "non afectou o prazo de presentación de ofertas, que finalizou o pasado martes".
Escribe o teu comentario