Seguirá Baltar, condenado por conducir a 204 km/h, como senador representando a Galicia?
O Partido Popular escolleu ao político ourensán como senador por designación do Parlamento de Galicia argumentando que non había sentenza tras sorprendelo Tráfico a máis de douscentos pola autovía. Agora si hai sentenza, o que coloca a pelota no tellado do partido conservador.
O Tribunal Supremo (#TS) condenou ao senador do PP José Manuel Baltar como autor dun delito contra a seguridade viaria por conducir a máis de 200 quilómetros por hora (k/h) na autovía A-52 en abril de 2023. Acordou imporlle unha multa de 1.800 euros e retirarlle o carné de conducir durante un ano e un día.
Nunha sentenza, recollida por Europa Press, os maxistrados da Sala do Penal sosteñen que "sen lugar a ningunha dúbida, á vista das probas practicadas", Baltar conduciu o seu vehículo por encima da velocidade límite permitida, que se fixaba en devandito tramo da A-52 en 120 km/h, o que supón un delito penal.
O alto tribunal adopta esta decisión despois de escoitar as alegacións do senador do PP e da Fiscalía no xuízo que se celebrou o pasado 13 de xaneiro. Baltar negou conducir a 215 km/h e o seu avogado denunciou que se vulneraron os seus dereitos durante a investigación. O fiscal, pola súa banda, mantivo a súa petición de multa de 1.800 euros e a retirada do carné de conducir durante un ano e un día por un delito contra a seguridade viaria.
"Nunca superei os 200 quilómetros por hora", asegurou Baltar no xuízo, reiterando a postura que xa defendeu en decembro de 2023, cando declarou de forma voluntaria ante a maxistrada que investigou a causa, Ana Ferrer.
CONDUCÍA POLO MENOS A 204 KM/H
Os feitos polos que se xulgou a Baltar remóntanse ao 23 de abril de 2023, cando foi interceptado, segundo o informe definitivo da Garda Civil de Tráfico, a 215 quilómetros por hora na A-52, ao seu paso por Asturianos (Zamora), ao volante dun coche da Deputación de Ourense, da que entón era presidente.
Os maxistrados sosteñen que, aínda aplicando a porcentaxe de erro do 5%, "o acusado circulaba, polo menos a 204 k/h" cando foi cazado polo radar. E explican que "as dúbidas iniciais dos axentes, que non contaban coa precisa marxe de erro, non pode servir para bloquear o que é unha verdade incontestable, e o é que circulaba a máis de 200 km/h pola autovía limitada a 120 km/h".
Na resolución de 57 folios, da que foi relatora o maxistrado Julián Sánchez Melgar, o Supremo conclúe que os feitos declarados probados son constitutivos dun delito contra a seguridade viaria, na modalidade de condución de vehículo a motor a velocidade superior en oitenta quilómetros por hora á legalmente permitida na vía interurbana pola que transitaba o acusado.
O tribunal precisa que para condenar a Baltar por este delito non necesita que produza "un concreto perigo para a vida nin a integridade física das persoas", senón que "se consuma con superar as marxes de velocidade establecidos".
NON VE VULNERACIÓN DE DEREITOS
No marco do xuízo, o avogado de Baltar defendeu que non se lle podía xulgar por uns feitos que xa foron resoltos pola vía administrativa. Ao seu xuízo, iso suporía unha vulneración do principio 'non bis in idem', que impide sancionar en máis dunha ocasión o mesmo feito co mesmo fundamento.
Sobre este extremo, a Fiscalía asegurou que non había vulneración algunha porque unha sanción penal pode ir en paralelo a unha infracción administrativa. E lembrou que á multa que reclama neste procedemento penal restaríaselle o abonado pola vía administrativa.
O Supremo rexeita o argumento da defensa. "Convén deixar sentado, desde este momento, que ao acusado foille estendida denuncia administrativa, mediante o conseguinte boletín polos axentes da Garda Civil actuantes, tendo en conta que, ao non contar inicialmente coa documentación de cinemómetro, nin poder pedila ao seu central, xa que era non soamente domingo, senón festivo (...), optaron pola vía máis respectuosa cos dereitos do condutor", sinala.
Escribe o teu comentario