O compromiso de Óscar Puente: a unión entre Lugo e Santiago pola A-54 en 2025
A autovía A-54 entre Santiago e Lugo converteuse nunha necesidade urxente para miles de traballadores e estudantes que se desprazan diariamente entre ambas as cidades, especialmente para a comunidade universitaria do campus de Lugo da Universidade de Santiago de Compostela.
A conexión entre Santiago de Compostela e Lugo foi historicamente unha das materias pendentes na infraestrutura viaria de Galicia. A construción da autovía A-54, destinada a unir ambas as cidades, experimentou múltiples atrasos, afectando significativamente aos traballadores e traballadoras dos campus da Universidade de Santiago de Compostela (USC) que se desprazan diariamente entre ambas as localidades. A construción desta infraestrutura comezou en 2018, pero a súa finalización sufriu numerosos atrasos.
Inicialmente prevista para 2024, as últimas declaracións oficiais apuntan a que a totalidade da autovía non estará operativa até finais de 2025, ou isto é o que o ministro de Transportes e Mobilidade, Óscar Puente, confirmou recentemente. Durante a inauguración do viaduto de Ou Castro, Ponte anunciou que en xaneiro se abrirán 12 quilómetros entre Palas de Rei e Melide, e que antes de finalizar o ano completaranse os 16 quilómetros restantes entre Melide e Arzúa, culminando así unha infraestrutura que debería estar operativa en 2010.
COMUNIDADE UNIVERSITARIA
A comunidade universitaria, especialmente o persoal docente e administrativo que traballa nos campus de Lugo e Santiago, manifestou en repetidas ocasións a necesidade imperiosa desta autovía. A sección sindical de CSIF na USC expresou: "Os que traballamos nos campus de Lugo e Santiago da USC necesitamos a autovía". A isto engádenselle as horas investidas en ir e vir que poden oscilar nun total de dous a tres horas ao día (unha hora ou hora e media en ir e o mesmo para volver). CSIF tamén pediu que o diñeiro investido nestes desprazamentos (gastos en combustible) véxase compensado dalgunha forma como cobrando dietas. Nalgúns casos aplícanse retraimientos das tarefas de investigación para compensar as horas.
A apertura da A-54 suporía unha mellora significativa nos tempos de desprazamento e na seguridade dos traxectos. Segundo fontes do Ministerio de Transportes, cando a autovía estea completamente operativa, a viaxe entre Lugo e Santiago poderase realizar en apenas 50 minutos, sen necesidade de exceder os límites de velocidade. Isto representa unha redución considerable respecto da hora e media que actualmente se tarda en percorrer esta distancia.
O percorrido actual pola N-547 supón, segundo Carlos Franco, profesor da USC e membro da CSIF, “un perigo” ao ter que sortear curvas perigosas, tráfico de fronte (estrada en dous sentidos), as dificultades do mal tempo e o tránsito de tráfico pesado. “O tramo que realmente axudará a aforrar tempo e riscos será o Arzúa-Melide”.
A ausencia dunha infraestrutura axeitada dificulta a mobilidade de estudantes e persoal, afectando negativamente a integración e coordinación entre os distintos campus da USC. “Tentouse pór unha liña de autobuses” que aforraría custos e riscos. Con todo, isto non serviu para a mellora nas comunicacións. E aínda que as palabras do ministro Ponte apunten ao optimismo, despois do tempo transcorrido desde o inicio das obras, os e as viaxeiras temen que isto non sexa así.
PP E BNG
O PPdeG acusaba o Goberno central de non cumprir cos seus compromisos "con Galicia en materia de infraestruturas" deixando claro que "non está entre as súas prioridades". Así o declaraba o deputado do PPdeG no Parlamento autonómico, Roberto Rodríguez. Engadía ademais que "os veciños levan moitos anos esperando por unha infraestrutura esencial, a autovía A-54, que o Goberno central xa comprometeu para o Xacobeo 2021-2022, pero finaliza o 2024 sen ser unha realidade e no 2025 tampouco o vai a ser".
Pola súa banda, o BNG presentaba unha iniciativa no Congreso dos Deputados na que preguntaba sobre os prazos da A-54. Os nacionalistas censuraban que os traballos acumulen "máis de dúas décadas" nas que se suman paralizacións, problemas, tramitacións sen chegar " á meta final", cualificando a construción desta infraestrutura como "unha carreira de obstáculos".
A finalización da A-54, ademais dunha redución de tempos para a comunidade universitaria, suporía a mellora na vertebración dunha parte do territorio que até o momento viu freadas as diferentes iniciativas nese sentido.
Escribe o teu comentario