O compromiso de Óscar Puente: a unión entre Lugo e Santiago pola A-54 en 2025

A autovía A-54 entre Santiago e Lugo converteuse nunha necesidade urxente para miles de traballadores e estudantes que se desprazan diariamente entre ambas as cidades, especialmente para a comunidade universitaria do campus de Lugo da Universidade de Santiago de Compostela.
 


|

El presidente de la Junta de Castilla y León, Alfonso Fernández Mañueco, el ministro de Transportes y Movilidad Sostenible, Óscar Puente, y el presidente de la Xunta de Galicia, Alfonso Rueda, dur
O presidente da Xunta de Castela e León, Alfonso Fernández Mañueco, o ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, e o presidente da Xunta de Galicia, Alfonso Rueda



A conexión entre Santiago de Compostela e Lugo foi historicamente unha das materias pendentes na infraestrutura viaria de Galicia. A construción da autovía A-54, destinada a unir ambas as cidades, experimentou múltiples atrasos, afectando significativamente aos traballadores e traballadoras dos campus da Universidade de Santiago de Compostela (USC) que se desprazan diariamente entre ambas as localidades. A construción desta infraestrutura comezou en 2018, pero a súa finalización sufriu numerosos atrasos.

 

Inicialmente prevista para 2024, as últimas declaracións oficiais apuntan a que a totalidade da autovía non estará operativa até finais de 2025, ou isto é o que o ministro de Transportes e Mobilidade, Óscar Puente, confirmou recentemente. Durante a inauguración do viaduto de Ou Castro, Ponte anunciou que en xaneiro se abrirán 12 quilómetros entre Palas de Rei e Melide, e que antes de finalizar o ano completaranse os 16 quilómetros restantes entre Melide e Arzúa, culminando así unha infraestrutura que debería estar operativa en 2010.

 

 

 

 

 

COMUNIDADE UNIVERSITARIA


A comunidade universitaria, especialmente o persoal docente e administrativo que traballa nos campus de Lugo e Santiago, manifestou en repetidas ocasións a necesidade imperiosa desta autovía. A sección sindical de CSIF na USC expresou: "Os que traballamos nos campus de Lugo e Santiago da USC necesitamos a autovía". A isto engádenselle as horas investidas en ir e vir que poden oscilar nun total de dous a tres horas ao día (unha hora ou hora e media en ir e o mesmo para volver). CSIF tamén pediu que o diñeiro investido nestes desprazamentos (gastos en combustible) véxase compensado dalgunha forma como cobrando dietas. Nalgúns casos aplícanse retraimientos das tarefas de investigación para compensar as horas.

 

A apertura da A-54 suporía unha mellora significativa nos tempos de desprazamento e na seguridade dos traxectos. Segundo fontes do Ministerio de Transportes, cando a autovía estea completamente operativa, a viaxe entre Lugo e Santiago poderase realizar en apenas 50 minutos, sen necesidade de exceder os límites de velocidade. Isto representa unha redución considerable respecto da hora e media que actualmente se tarda en percorrer esta distancia.
 

 

 

 

 

O percorrido actual pola N-547 supón, segundo Carlos Franco, profesor da USC e membro da CSIF, “un perigo” ao ter que sortear curvas perigosas, tráfico de fronte (estrada en dous sentidos), as dificultades do mal tempo e o tránsito de tráfico pesado. “O tramo que realmente axudará a aforrar tempo e riscos será o Arzúa-Melide”.

 

A ausencia dunha infraestrutura axeitada dificulta a mobilidade de estudantes e persoal, afectando negativamente a integración e coordinación entre os distintos campus da USC. “Tentouse pór unha liña de autobuses” que aforraría custos e riscos. Con todo, isto non serviu para a mellora nas comunicacións. E aínda que as palabras do ministro Ponte apunten ao optimismo, despois do tempo transcorrido desde o inicio das obras, os e as viaxeiras temen que isto non sexa así.

 

 

 

 

 

PP E BNG

O PPdeG acusaba o Goberno central de non cumprir cos seus compromisos "con Galicia en materia de infraestruturas" deixando claro que "non está entre as súas prioridades". Así o declaraba o deputado do PPdeG no Parlamento autonómico, Roberto Rodríguez. Engadía ademais que "os veciños levan moitos anos esperando por unha infraestrutura esencial, a autovía A-54, que o Goberno central xa comprometeu para o Xacobeo 2021-2022, pero finaliza o 2024 sen ser unha realidade e no 2025 tampouco o vai a ser".

 

Pola súa banda, o BNG presentaba unha iniciativa no Congreso dos Deputados na que preguntaba sobre os prazos da A-54. Os nacionalistas censuraban que os traballos acumulen "máis de dúas décadas" nas que se suman paralizacións, problemas, tramitacións sen chegar " á meta final", cualificando a construción desta infraestrutura como "unha carreira de obstáculos".

 

A finalización da A-54, ademais dunha redución de tempos para a comunidade universitaria, suporía a mellora na vertebración dunha parte do territorio que até o momento viu freadas as diferentes iniciativas nese sentido. 

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE