E-dixgal non mellora as notas dos alumnos e a Xunta promete certos cambios no libro electrónico

A marusía creada ante a solicitude dalgúns colexios para abandonar o programa que substitúe libros en papel por un computador levou á Consellería de Educación a realizar unha comparación do rendemento entre alumnos que usan un e outro formato.  A Xunta presentou hoxe os resultados e avanzou que haberá algúns cambios nos contidos dixitais, como un dossier en papel para os profesores. Os docentes, que son os que teñen a chave para que os centros se adhiran ou abandonen E-dixgal , levan anos queixar de que os contidos son pobres. A isto hai que unirlle a queixa dalgúns colectivos de nais e pais que non entenden porqué a Administración obriga aos alumnos a pasar horas lectivas ante unha pantalla ao mesmo tempo que advirte das consecuencias negativos da sobreexposición aos dispositivos dixitais.


|

La directora xeral de Ordenación Educativo, Judith Fernández; el conselleiro de Educación, Román Rodríguez; el secretario xeral de la Consellería, Manuel Vila; y el director de Amtega, Julián Cerviño.
A directora xeral de Ordenación Educativo, Judith Fernández; o conselleiro de Educación, Román Rodríguez; o secretario xeral da Consellería, Manuel Vila; e o director de Amtega, Julián Cerviño.


 

Non se observan diferenzas significativas entre os centros que utilizan 'E-Dixgal' e os que non. As únicas diferenzas que ven son ínfimas e prodúcense cando os centros levan catro ou máis anos utilizando o programa de libro electrónico da Xunta. Esta son as conclusións que a propia Administración revelou hoxe en rolda de prensa á vez que anunciaba reformas neste programa ao fío da polémica creada, que chegou mesmo ao Valedor do Pobo, sobre o impacto das pantallas na aprendizaxe.

 

En 5º de Primaria, a nota media dos centros que non son 'E-Dixgal' é de 7,56, mentres que nos que levan máis de catro anos utilizando a plataforma, a media aumenta a 7,65 (+0,09). Este patrón repítese en 6º de Primaria (+0,01) e en 1º de ESO (+0,02). As diferenzas son, por tanto, moi reducidas.

 

A única excepción  é en 2º de ESO, onde a nota media dos centros que non usan 'E-Dixgal' é de 6,61, comparado con 6,77 (+0,16). 

 

 

A Xunta interpreta que estas cifras apoian a súa decisión do Goberno galego de seguir promovendo o uso de 'E-Dixgal' nos centros educativos. Durante unha rolda de prensa, o conselleiro de Educación prometio, iso si, novidades para mellorar o funcionamento do programa. 

 

Así a Xunta di que unha das esixencias para as editoriais será proporcionar aos centros adheridos a 'E-Dixgal' un dossier impreso que resuma os contidos. Ademais, reforzarase a formación dixital do profesorado e establecerase unha "supervisión permanente dos contidos" por un grupo de especialistas docentes en activo. 

 

Judith Fernández, directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa, detallou estas melloras, indicando que o novo contrato, valorado en case 4 millóns de euros, incluirá estas e outras novidades. 'E-Dixgal', dispoñible entre 5º de Primaria e 4º de ESO, é utilizado en máis de 600 centros educativos en Galicia. 

 

Nova plataforma para que os mestres compartan contidos dixitais

Unha das principais innovacións será a creación da plataforma 'Creagal', que permitirá a todo o profesorado da pública en Galicia compartir recursos educativos propios, independentemente de si traballan con 'E-Dixgal'. Tamén se implementará un plan de formación dixital e reforzarase o papel dos coordinadores 'E-Dixgal'. Ademais, introducirase unha marca de 'Centro E-Dixgal de Excelencia' para destacar aos colexios que mellor integren e utilicen os recursos tecnolóxicos. Os centros educativos tamén recibirán novos paneis interactivos de 86 polgadas.

 

Para as familias, deseñarase un plan de apoio que inclúa máis información e colaboración coa Administración galega para mellorar as súas habilidades dixitais. 

 

 Estas medidas aplicaranse en resposta ao "debate social" xerado ao redor de 'E-Dixgal' despois de que varios colexios decidisen abandonar o programa.

 

 O conselleiro de Educación, Román Rodríguez, considera que este debate é "positivo e interesante", e defende un modelo educativo híbrido que combine o mundo dixital co analóxico. Segundo Rodríguez, capacitar ao alumnado en novas tecnoloxías é fundamental para democratizar o acceso e xerar igualdade de oportunidades. 

 

Doutra banda, a directora xeral Fernández abordou as queixas sobre as axudas da Xunta para libros e material escolar. Explicou que 'E-Dixgal' proporciona unha axuda equivalente ao fondo de libros en Secundaria e que as deficiencias reportadas eran casos puntuais que se resolverán. Na nova licitación, incluiranse máis materias da ESO con 'E-Dixgal' para evitar a dualidade actual. 

 

En resumo, a pesar das baixas, a Consellería de Educación asegura que a cifra de colexios adheridos a 'E-Dixgal' manterase en máis de 600, aínda que podería experimentar unha leve diminución, o cal non consideran preocupante.  

 

Román Rodríguez compareceu ante os medios acompañado pola directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa, o secretario xeral técnico da Consellería, Manuel Vila, e o director da Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia (Amtega), Julián Cerviño.

 

Este é o dossier que entregaron aos medios:

A Controversia dos Libros Electrónicos na Educación Infantil e Xuvenil

 

A introdución de libros electrónicos na educación de nenos e adolescentes xerou un debate significativo entre educadores, pais e expertos. A medida que a tecnoloxía avanza, tamén o fai a súa presenza nas aulas o que fomentou un debate social que estalou nos últimos meses en Galicia, ao fío das decisións dalgunhas AMPAS de pedir a retirada do centro do programa, cuestión que depende do claustro, un órgano onde son os profesores os que teñen a tixola polo mango, pois contan coa maioría dos votos.

 

 

 

 

Beneficios dos Libros Electrónicos

1. Acceso e Actualización de Contidos: 
Un dos principais argumentos a favor dos libros electrónicos é a facilidade de acceso e a capacidade de manter os contidos actualizados. A diferenza dos libros de texto tradicionais, os libros electrónicos poden ser revisados e actualizados con regularidade, asegurando que os estudantes sempre teñan acceso á información máis recente. Isto é especialmente valioso en disciplinas que evolucionan rapidamente, como as ciencias e a tecnoloxía.

 

2. Portabilidad e Conveniencia:
Os libros electrónicos ofrecen unha solución portátil, permitindo aos estudantes levar múltiples libros nun só dispositivo. Isto non só reduce a carga física de transportar libros pesados, senón que tamén facilita o estudo e a referencia en calquera momento e lugar. Esta portabilidad é particularmente beneficiosa para os estudantes máis novos, que poden atopar difícil manexar libros voluminosos.

 

3. Interactividade e Recursos Multimedia:
Os libros electrónicos poden integrar elementos interactivos e multimedia, como vídeos, animacións e enlaces a recursos adicionais en liña. Estas características poden enriquecer a experiencia de aprendizaxe, facéndoa máis dinámica e atractiva. A interactividade pode axudar a manter a atención dos estudantes e facilitar unha comprensión máis profunda dos conceptos.

 

4. Personalización da Aprendizaxe:
As plataformas de libros electrónicos a miúdo permiten a personalización do contido, adaptar ás necesidades individuais dos estudantes. Os profesores poden axustar os materiais para diferentes niveis de habilidade e estilos de aprendizaxe, ofrecendo unha educación máis inclusiva e efectiva.

 

Desvantaxes 

1. Problemas de Saúde Visual e Física:
O uso prolongado de pantallas pode causar fatiga visual, dores de cabeza e problemas de soño nos estudantes. A luz azul emitida polos dispositivos electrónicos pode afectar negativamente os patróns de soño, o cal é crítico para o desenvolvemento e o rendemento académico dos nenos e adolescentes. Ademais, a postura ao utilizar dispositivos electrónicos pode contribuír a problemas musculoesqueléticos.

 

2. Distraccións e Dependencia da Tecnoloxía:
O acceso a dispositivos electrónicos pode aumentar a tentación de distraccións non relacionadas co estudo, como as redes sociais, xogos e outras aplicacións. Isto pode reducir o tempo e a calidade do estudo, afectando negativamente o rendemento académico. Ademais, unha dependencia excesiva da tecnoloxía pode limitar o desenvolvemento de habilidades de lectura e escritura tradicionais.

 

3. Disparidades Socioeconómicas:
A adopción de libros electrónicos pode exacerbar as disparidades socioeconómicas, xa que non todas as familias poden permitir os dispositivos necesarios. Isto pode crear unha fenda dixital, onde os estudantes de contornas máis desfavorecidas non teñen o mesmo acceso a recursos educativos dixitais, perpetuando a desigualdade na educación.

 

4. Falta de Interacción Táctil:
Algúns educadores argumentan que a interacción física con libros impresos é importante para o desenvolvemento cognitivo e a aprendizaxe dos nenos. A manipulación de libros físicos pode axudar na retención de información e a concentración. Ademais, a lectura en papel pode ser menos esgotadora para os ollos e fomentar unha experiencia de lectura máis profunda e reflexiva.

 

En definitiva, o debate sobre o uso de libros electrónicos na educación de nenos e adolescentes é complexo e multifacético. Mentres que os libros electrónicos ofrecen vantaxes significativas en termos de acceso, actualización de contidos, interactividade e personalización, tamén expoñen preocupacións relacionadas coa saúde, a distracción, a equidad e a calidade da experiencia de lectura. É esencial que as decisións sobre a integración da tecnoloxía nas aulas baséense nunha consideración equilibrada destes factores, buscando maximizar os beneficios e minimizar os riscos para ofrecer unha educación de calidade a todos os estudantes.

KflFN notas en centros que e dixgal

 

 

 
 
.
 
 
 
 
 
 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE