Pontón propón a Rueda e a Besteiro unha reunión para trazar unha estratexia a favor de "unha AP-9 galega"
O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, recoñeceu este domingo que a transferencia ou rescate da AP-9 non é "sinxela", pero comprometeu que o Goberno manterá as bonificacións
A portavoz nacional do BNG, Ana Pontón, remitiu por carta ao presidente da Xunta e do PPdeG, Alfonso Rueda, e ao secretario xeral do PSdeG, José Ramón Gómez Besteiro, a súa proposta dun encontro con ambos os mandatarios para abordar "unha estratexia de país" a favor dunha AP-9 "galega e libre de peaxes".
Despois de que Bruxelas abrise expediente por segunda vez a España pola prórroga da concesión da #AP-9, Pontón apunta na carta dirixida a Rueda e Besteiro que este é un momento "crucial" para lograr unha autoestrada "galega e libre de peaxes", polo que considera importante que os responsables políticos das principais formacións de Galicia manteñan unha reunión para "poder tecer unha estratexia de país" co obxectivo de alcanzar "unha demanda reclamada pola sociedade galega".
Así mesmo, a líder do BNG sinala tamén a conveniencia de celebrar esta reunión canto antes para axilizar todos os pasos que culminen "con éxito a transferencia da autoestrada libre de peaxes", tras lembrar que este é un dos obxectivos nos que o Bloque traballa "con rigor e coherencia desde hai anos", impulsando desde o Parlamento de Galicia a "elaboración e aprobación por unanimidade de sucesivas leis de transferencia que, con todo, non lograron a aprobación do Congreso".
Neste sentido, tal e como trasladou o BNG nunha nota de prensa, Pontón explica que no último intento, e tras a toma en consideración da lei galega por parte da Cámara baixa, o Bloque solicitara a súa tramitación urxente, unha petición que, engade, "foi desatendida porque tanto PP como PSOE presentaron emendas e solicitaron até 17 prórrogas".
Así, en relación á AP-9, a portavoz nacional do BNG asegura na súa carta que o único avance favorable até agora para os galegos foi "a histórica rebaixa das peaxes lograda polo BNG no acordo de investidura co PSOE tras as eleccións xerais de 2019".
Por último, Ana Pontón tamén cita o acordo logrado no último pleno do Parlamento de Galicia polo que se solicita ao Estado a anulación da prórroga outorgada á concesionaria no ano 2000, que asuma a xestión directa da autovía e que impulse a súa transferencia a Galicia. Ademais, a proposición non de lei tamén incluía a realización por parte da Xunta dun estudo que explore as vías xurídicas para anular a prórroga e unha avaliación dos custos económicos que tería para o Estado asumir a infraestrutura.
ÓSCAR PUENTE
O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, recoñeceu este domingo que a transferencia ou rescate da AP-9 non é "sinxela", pero comprometeu que o Goberno manterá as bonificacións.
Nunha entrevista en Radio Galicia Cadea Ser recollida por Europa Press, o representante do Goberno central ha lembrado que nos últimos tempos destinouse "moito diñeiro" a estas bonificacións das que se benefician "os cidadáns que usan este corredor".
Neste sentido, sinalou que o rescate suporía contorna a uns 4.000 millóns de euros que "terían que saír do erario público de todos os españois", aínda sendo "consciente" de que supón "un elemento discriminatorio, porque esa infraestrutura é utilizada por xente que non ten outra alternativa".
Cuestionado sobre si, deste xeito, descarta tanto a transferencia como o rescate, Óscar Puente insistiu en que ambas as cousas "non son sinxelas".
Segundo detallou, o rescate suporía "unha cantidade de diñeiro enorme", mentres que a transferencia "ofrece problemas desde o punto de vista de que a súa propia configuración faia claramente candidata a ser de titularidade estatal". "É unha conexión transfronteiriza con Portugal, de alta capacidade. Non temos vías desas características cedidas a comunidades autónomas", apuntou.
Escribe o teu comentario