Apuñalado na porta do instituto: dispárase a violencia contra os profesores en Catalunya
A agresión en Sant Adrià súmase a unha onda de ataques que sofren máis da metade dos profesores, segundo o sindicato CSIF
O clima nas aulas catalás é cada vez máis tenso e preocupante. O último episodio que acendeu as alarmas tivo lugar este martes en Sant Adrià de Besòs (Barcelona), onde un profesor de 45 anos foi apuñalado por detrás a plena luz do día, a escasos metros do instituto onde traballa, situado no barrio da Mina. Segundo fontes policiais, mentres o docente abría a porta do seu coche, foi atacado por un individuo ao berro de: “Toma profe, por listo”, que lle cravou un obxecto punzante nas costas e na nádega, ademais de empuxalo contra o vehículo e propinarlle unha patada nos xenitais.
A vítima, que puido fuxir e refuxiar no centro educativo, foi trasladada ao Hospital do Mar de Barcelona, onde foi atendida por feridas leves. Os Mossos d’Esquadra investigan o caso, pero aínda non se produciu ningunha detención. O agresor, segundo o testemuño do profesor, era unha persoa descoñecida.
Este brutal suceso non é un feito illado. Enmárcase nun contexto de crecente violencia contra os docentes en España. Así o demostra o último informe do sindicato CSIF (Central Sindical Independente e de Funcionarios), presentado a principios de maio de 2025, tras unha enquisa a máis de 5.000 profesionais do ensino público en todos os niveis educativos: primaria, secundaria, FP, conservatorios, escolas de arte e de idiomas, i centres d’educació especial.
Os datos son demoledores:
Máis da metade do profesorado (53%) sufriu situacións violentas na aula.
Un 11% declara ser vítima de agresións físicas.
Un 22% tivo conflitos directamente relacionados co uso de móbiles e redes sociais por parte do alumnado.
O 60% afirma que o alumnado non lles respecta.
Case o 90% asegura que non recibiu formación específica sobre xestión da convivencia.
7 de cada 10 docentes cren que as administracións non lles apoian.
E case o 50% denuncia que o seu labor só é recoñecida de forma puntual pola sociedade.
A enquisa de CSIF pon de manifesto un escenario preocupante: insultos, ameazas, mofas, faltas de respecto e agresións físicas son parte do día a día en moitas aulas. Ademais, por primeira vez, os conflitos derivados do uso de redes sociais e móbiles sitúanse como o segundo gran problema de convivencia escolar. Os docentes non só lidan con alumnos difíciles na aula, senón tamén co ciberacoso e as presións que se trasladan desde a contorna dixital ao espazo educativo.
O informe tamén reflicte un profundo sentimento de abandono institucional. Moitos docentes senten que traballan sen o respaldo das autoridades educativas e sen ferramentas axeitadas para manter a autoridade ou xestionar conflitos. Esta desprotección, sumada á tensión, a sobrecarga burocrática e os cocientes elevadas, está a contribuír ao desgaste emocional da profesión.
A agresión ocorrida en Sant Adrià de Besòs acendeu todas as alarmas, pero tamén serviu para visibilizar unha realidade cada vez máis grave e estendida: o ensino converteuse nunha contorna de alto risco para miles de profesionais en toda España. Urxe actuar antes de que a normalización da violencia erosione aínda máis un alicerce básico do sistema educativo: o respecto e a seguridade do profesorado.
Escribe o teu comentario