Un xerente fugado e unha débeda de 7 millóns: o ERE sobrevoa sobre Grupo Yáñez e os seus concesionarios
En preconcurso de acredores desde decembro, o tempo esgótase para Grupo Yáñez, que arrastra unha débeda millonaria e nun conflito que ten a parte do persoal con máis de tres meses de falta de pagamentos. Despois das protestas esta semana na antiga Gándara Motor de Ferrol, Vicente Vidal, responsable de CIG-Industria na comarca de Ferrol, atende a Galiciapress para ofrecer unha radiografía precisa da situación actual, onde as opcións pasan por unha reestruturación que podería afectar ao 50% dos postos de traballo.
Entre as moitas empresas históricas en Ferrol , o nome de Gándara Motor destaca sobre a maioría polas súas máis de tres décadas de traxectoria. Con todo, ese percorrido brillante comezou a precipitar hai uns anos cando a adquiriu o Grupo Yáñez que, con concesionarios en Ferrol, A Coruña ou Santiago de Compostela, leva meses en preconcurso de acredores desde finais de 2024 e con moitos problemas financeiros para poder afrontar o pago das nóminas nun persoal con 114 traballadores. A situación hoxe practicamente insosteible e en Ferrol comezaron a mobilizar con paros que poderían ir a máis nos próximos días, mentres a posibilidade de que se acometa un ERE gana enteiros a cada hora que pasa sen unha solución na marca.
DÉBEDA MILLONARIA
Nestes centros onde traballan coa marca Volkswagen os operarios levan meses vendo como falta de todo, desde vehículos de exposición até pezas. "Non poden atender practicamente a ninguén no taller porque a marca non lles dá pezas. Coa falta de pagamentos deixaron de enviar subministracións", lamenta Vicente Vidal, responsable de CIG-Industria na comarca de Ferrol.
Despois das protestas desta semana, Vidal sostén que "os traballadores están ben, animados", pero "coa incerteza de saber que pasará". É unha situación de falta de pagamentos que, ademais, non afecta a todos por igual. De feito, en Ferrolterra están mellor que noutros puntos da xeografía galega, pois "só" se lles debe unha mensualidade, mentres que na Coruña "son tres ou catro meses". Aínda que a situación parece crítica, desde a CIG destacan que todos os traballadores acudiron puntuais aos seus postos de traballo a pesar das débedas.
Non parece que o panorama vaia mellorar a curto prazo pois desde o sindicato indican que a débeda non deixou de crecer nos últimos anos e que xa supera os 7 millóns de euros. Ante estes números vermellos, os provedores e bancos esixen solucións a unha empresa que agora parece intervida polo avogado nomeado polo Xulgado do Mercantil a raíz do preconcurso no que se atopa esta firma na que "o xerente desapareceu".
Neste contexto de falta de liquidez os centros entraron nun bucle do que é moi difícil saír: "Non lles serven as pezas. Se non hai pezas non hai reparacións; se non hai reparacións non hai facturación". Nesta pixota que se morde a cola, agora os avogados tratan de, polo menos, convencer a Volkswagen para que mande as pezas necesarias coas que reiniciar a actividade nos talleres, de maneira que poidan operar cos clientes que teñen que pasar revisións ou avarías.
A CIG mantivo unha reunión con este avogado que indicou que agora se atopan nun proceso de avaliación para coñecer a viabilidade da empresa. Unha viabilidade que pasa por reestruturar a débeda e lograr o envío de pezas para manter a actividade. Vidal recibe todas estas noticias con cautela e sabedor que todo hai que agarralo con pinzas no escenario actual. "Din que si, que hai posibilidades, pero levamos máis de tres meses nesta situación e o preconcurso está a piques de pechar", insiste Vidal.
UN ERE PARA A METADE DO PERSOAL
O principal temor é que, inevitablemente, parece que todos os camiños conducen a un Expediente de Regulación de Emprego (ERE) que nestes momentos estímase contorna ao 50% do persoal, o que suporía máis de medio centenar de despedimentos nun grupo "onde hai moitos traballadores veteranos, por encima dos 55 anos". A continuación, Vidal reitera que aínda non hai nada concreto e que non se coñece, entre outras cuestións, como sería a afectación por centros.
Moitas destas dúbidas resolveranse en cuestión de "15 ou 20 días", cando o avogado envíe as súas conclusións á autoridade laboral, encargada de validar as medidas propostas para que estas sexan trasladadas, se procedes, ante os representantes dos traballadores.
"Se non se ve saída ou non obteñen a validación da autoridade laboral, terminaríase o preconcurso, volvería ao Mercantil e xa podería entrar en concurso, de convenio ou de liquidación, que é o máis seguro", lamenta Vidal. Esta posibilidade abre a opción a que compradores se interesen pola situación de Yáñez, á espera de saber o taboleiro de xogo no que se realizarán as mobilizacións. Até agora, si podemos confirmar que xa hai interese dalgunhas firmas, entre elas Pérez Rumbao.
A pesar de todo, neste suposto falariamos dun proceso longo cun desenlace incerto para o persoal actual. Tampouco sería inmediata unha resolución a través do Fondo de Garantía Salarial (FOGASA), que tamén levaría o seu tempo, aínda que nestes momentos "non hai capacidade financeira para poder asumir o pago das nóminas". "O avogado díxonos que se algún traballador se atopase en imperiosa necesidade de que lle adiantasen parte do salario, estudaríase. Non teñen todos unha necesidade imperiosa de cobrar para poder pagar os gastos do día a día?", cuestiona Vidal.
"ESTÁN a DEIXALA MORRER"
"O que están a facer é deixar morrer a empresa para que queden as instalacións e veña outro concesionario a saber en que condicións", sospeita Vidal. Ao seu xuízo, para chegar a estes extremos tivo lugar "unha xestión nefasta por parte da dirección" nunha empresa como a antiga Gándara Motor "que nunca dera problemas con Volkswagen, onde as vendas eran boas e os talleres funcionaban a pleno rendemento".
"Agora hai dúas furgonetas e un coche en exposición. Dous están vendidos, pero a saber que pasa agora, porque pode quedar inmobilizado", admite. "Nós o que non imos é quedarnos de brazos cruzados. En Ferrol xa aprobamos a folga e estamos a valorar de facela conxunta cos demais centros, pero, se sucede, non será até despois de Semana Santa", afirma Vidal, que insiste en que "esta situación pode eternizarse durante meses se se produce unha reestruturación pero non hai diñeiro, pois nos atoparemos cunha parte importante do persoal que terá que ir a casa".
Escribe o teu comentario