Stellantis lanza piloto automático de condución sen mans e sen mirar á estrada a 60km/h
Aínda que non se revelaron datas exactas, espérase que os primeiros modelos equipados con STLA AutoDrive 1.0 sexan vehículos orientados ao uso urbano, dada a funcionalidade do sistema en atascos e velocidades de até 60 km/h. É o segmento que se produce en Stellantis Vigo, que acaba de recibir a adxudicación para os novos coches eléctricos de pequeno tamaño.
Stellantis presentou hoxe STLA AutoDrive 1.0, o seu primeiro sistema de condución autónoma desenvolvido internamente, capaz de operar en modo "Hands-Free" e "Eyes-Off" (Nivel 3 segundo a clasificación SAE).
Deseñado para tráfico urbano denso, o sistema asume o control do vehículo a velocidades de até 60 km/h, liberando ao condutor de tarefas rutineiras como frear, acelerar ou manter a distancia de seguridade. A tecnoloxía, dispoñible en modelos seleccionados da compañía, promete transformar os desprazamentos diarios ao permitir actividades como ver películas ou responder correos electrónicos mentres o coche se xestiona só.
Un salto tecnolóxico nun mercado regulado
A Unión Europea aprobou en 2022 un marco legal para sistemas de condución autónoma de Nivel 3, permitindo o seu uso en estradas con límites de até 60 km/h e baixo condicións específicas. A diferenza dos sistemas de Nivel 2 (como o Autopilot de Tesla), que esixen supervisión constante, o Nivel 3 autoriza ao condutor a desviar a atención temporalmente.
No entanto, a normativa europea obriga a que o usuario poida retomar o control en segundos ante unha alerta. Stellantis asegura que STLA AutoDrive cumpre estes requisitos, incluíndo restricións ao uso do teléfono móbil durante a súa activación.
Segundo datos da Asociación Europea de Fabricantes de Automóbiles (ACEA), o 15% dos coches novos vendidos na UE en 2023 incorporaban algún tipo de asistencia avanzada á condución, aínda que só o 2% alcanzaba o Nivel 3. En Europa, Alemaña lidera a adopción desta tecnoloxía, seguida de Francia e España, onde a lexislación avanza para homologar vehículos autónomos.
Stellantis compite nunha carreira con todos os xigantes automobilísticos europeos
O grupo Stellantis —propietario de marcas como Peugeot, Fiat e Citroën— compite fronte a Volkswagen, BMW e Mercedes-Benz, líderes en innovación automotriz en Europa. Segundo un informe de JATO Dynamics, Stellantis controla o 21% do mercado europeo, por detrás de Volkswagen (25%). Con todo, a súa aposta por STLA AutoDrive reflicte unha estratexia para gañar terreo nun sector onde a tecnoloxía autónoma perfílase como factor decisivo de compra: o 65% dos condutores europeos considera estes sistemas "importantes" ao elixir un vehículo, segundo unha enquisa de Statista.
A clave do sistema de Stellantis radica na súa arquitectura escalable e conectada á nube, que permite actualizacións remotas e adaptación a distintos mercados. Ademais, integra sensores resistentes a condicións adversas —choiva lixeira, salpicaduras ou baixa visibilidade— e un mecanismo automático de limpeza para garantir precisión.
Cara a onde avanza a condución autónoma?
Mentres Stellantis anuncia plans para elevar o límite de velocidade de STLA AutoDrive a 95 km/h e mellorar a súa capacidade off-road, a UE traballa nunha normativa unificada para vehículos de Nivel 4 (autonomía case total en áreas xeográficas delimitadas). Actualmente, Alemaña e Xapón son os únicos países con regulacións explícitas para este nivel, aínda que se espera que Bruxelas presente unha proposta en 2025.
Para os consumidores, a seguridade segue sendo a prioridade. Un estudo de Euro NCAP revela que o 78% dos europeos confía máis nos sistemas autónomos de marcas tradicionais que nos de novas tecnolóxicas. No entanto, o prezo aínda frea a demanda: o 40% dos compradores só pagaría un sobrecusto de até 2.000 euros por estas funcións.
Con STLA AutoDrive, Stellantis busca situar como referente nunha industria onde a automatización xa non é un luxo, senón un estándar emerxente.
Stellantis non especificou os modelos concretos que integrarán STLA AutoDrive 1.0 no seu lanzamento inicial, segundo a información dispoñible até febreiro de 2025. Con todo, a compañía destacou que o sistema está deseñado para adaptar aos vehículos das súas múltiples marcas.
Como funciona STLA AutoDrive 1.0 de Stellantis?
STLA AutoDrive 1.0 é un sistema de condución autónoma desenvolvido por Stellantis que permite a condución automatizada a velocidades de até 60 km/h. Esta tecnoloxía está deseñada para reducir a carga de traballo do condutor, especialmente en situacións de tráfico denso.
- Monitorización continua: STLA AutoDrive supervisa constantemente a contorna do vehículo utilizando un conxunto de sensores avanzados.
- Coñecemento preciso: Os sensores proporcionan un coñecemento de alta precisión da contorna e garanten un funcionamento seguro do sistema.
- Condución mans libres: Permite ao condutor soltar o volante e deixar de prestar atención á estrada (condución "hands-free" e "eyes-off") a velocidades de até 60 km/h.
- Optimización en tráfico: O sistema está especialmente deseñado para mellorar a experiencia de condución en situacións de tráfico denso.
- Actualizacións OTA: STLA AutoDrive pode ser actualizado continuamente a través de actualizacións over-the-air (OTA), o que permite mellorar as súas capacidades co tempo.
Escribe o teu comentario