Circet aplica "un sistema piramidal de subcontrataciones" mentres pretende executar o seu ERE, acusa o comité de empresa
A compañía expón o despedimento colectivo de 377 traballadores en toda España. Deles, 118 operarios de Galicia veríanse afectados por este ERE, que se atopou coa crítica de sindicatos como a CIG, que convocou portestas e varios días de folga, o primeiro deles este martes cun seguimento do 100% segundo os sindicatos, mentres a empresa rebaixa o seguimento ao 54%. Galiciapress charla con José Luís Aboal, do comité de empresa, para coñecer os motivos detrás deste ERE cando existe carga de traballos e beneficios nunha empresa que conta con contratos tan zumentos como os de Movistar ou a Xunta de Galicia.
En ocasións, que haxa traballo e beneficios non é suficiente para que unha empresa creza, senón máis ben para todo o contrario. Sábeno ben en Circet Infraestruturas de Telecomunicacións, empresa concesionaria, entre outros, do servizo de Movistar Telefónica en Galicia, que vén de anunciar un Expediente de Regulación de Emprego (ERE) que ameaza máis dun centenar de postos de traballo en Galicia dentro dun sector cada vez máis precario e sumido nunha competencia voraz entre as empresas para lograr a maior marxe de beneficios aínda que iso signifique sacar as tesoiras en detrimento de as condicións de traballo.
UN ERE INEXPLICABLE
O anuncio do ERE chega nun momento no que os sindicatos destacan a alta carga de traballo que hai actualmente na compañía, que asumiu contratos importantes como os de Movistar. “É unha decisión que só se pode explicar pola procura da empresa máis beneficios, e a subcontratación dálles beneficios económicos e unha maior flexibilidade laboral”, razoa José Luís Aboal, do comité de empresa, que entende que estas son persoais “pouco cohesionados, con escasos dereitos, con menos gastos en medidas de seguridade…”.
Nesa carreira por abaratar os custos, a resposta dos traballadores foi a convocatoria das xornadas de folga, xusto cando está a ter lugar a mesa de diálogo en Madrid pola negociación do ERE. “Xa existe un nivel de subcontratación moi alto. De cada traballador de persoal propio que hai existen tres subcontratados a maiores”, explica Aboal, que cifra a afectación do ERE na comunidade galega é do 30% do total deste expediente, o que quere dicir que case un de cada tres traballadores damnificados polo ERE atópanse en Galicia, onde se expón para 118 operarios sobre os 377 do conxunto estatal.
“Somos unha parte pequena do persoal a nivel nacional, pero é un ERE moi agresivo con Galicia, enfocado aos cinco centros de traballo da comunidade”, lamenta Aboal, que con todo celebra a acollida “masiva” no persoal galego da xornada de folga que mantivo pechados os centros de traballo este martes.
En sentido contrario pronúncianse desde Circet, que no seu comunicado cifrou o seguimento da folga nun pouco por encima do 54%, anotando ademais que a protesta “unicamente foi secundada en Galicia". A continuación, desde a firma contemplan que existen causas económicas, produtivas e organizativas que motivan a realización dunha reestruturación laboral”.
“A xente está mobilizada porque son persoais veteranos, traballando durante moitos anos en Telefónica, cos seus comités formados e con experiencia en cambios de empresa”, abunda Aboal. Circet, pola súa banda, deposita a súa confianza en “alcanzar un acordo que satisfaga a todas as partes e responda á realidade do proxecto empresarial contribuíndo á súa viabilidade”.
CONTRATOS CON MOVISTAR, A Xunta…
Non é un ERE nin moito menos menor si temos en conta que entre os moitos contratos que ten Circet destacan os que mantén co #Sergas ou a Xunta . Por agora a administración galega non contactou co comité de empresa, pero Aboal entende que a situación “afectará o servizo”.
“Algúns servizos non permiten que os seus traballos os presten traballadores subcontratados polas concesionarias, polo que debe realizalo o persoal propio. Pero xa hai provincias, como Ourense, que permiten isto. Aos poucos vano minando e estes servizos son cada vez máis ineficientes: avarías, atrasos…”, critican os sindicatos, á vez que advirten que isto tamén vai en detrimento de a atención que reciben os usuarios.
En ocasións, unha dificultade é recibir a atención en galego, algo que non sempre é posible. “Os call center están centralizados e dáse o caso de que as poucas persoas que poden atender aos clientes en galego están a atender chamadas de Madrid e outras provincias, mentres que aquí pode ser atendido por alguén do sur de España”, reflexiona Aboal.
Todo isto rima coas acusacións que indican os intentos de Circet de deslocalizar o traballo en terceiros países, unha tese que apoia Aboal pola “externalización que tentan con subcontratas, dentro do mesmo grupo pero alleas á empresa, cun convenio de call center que non ten nada que ver cos convenios de aquí e con quendas brutais”.
“#ES UN SISTEMA PIRAMIDAL”
Non é a primeira vez que Circet é noticia en Galicia. Xa no verán os sindicatos denunciaron episodios de “persecución” e “despedimentos indiscriminados” a persoal que, nalgúns casos, superaban os 62 anos, coas complicacións que derivan desta clase de situacións. Outro traballador, aseguraban, foi despedido por negar a realizar horas extra.
“Hai moitos traballadores que xa viñan sufrindo isto: incumprimentos de xornada, persecución, presións, despedimentos por non encartar ás condicións esclavistas que impuñan… É unha situación cada vez máis precaria e en cuestión de 30 anos cambiou completamente o panorama. O goteo de EREs foi constante e comezaron a subcontratar parte do traballo fundamental das operadoras, non servizos accesorios. Trátase da actividade principal das empresas e o persoal propio extínguese, con catro ou cinco persoas en oficina”, explica Aboal, que ve como leste mesmo proceso está a darse “no segundo nivel de subcontratación, de maneira que neste segundo elo xera un terceiro elo, máis grande que o anterior e onde se subcontrata a actividade principal xa subcontratada doutra empresa”.
“É un sistema piramidal interminable”, sostén Aboal. Estes recortes tiveron un impacto directo en aspectos tan delicados como é a seguridade laboral, onde desde o comité de empresa non dubidan en sinalar os “incumprimentos” que veñen dando porque, aseguran, “así lles salgue máis barato”.
“É un traballo que implica labores en altura, en postes dunha rede dispersa como a galega, onde moitos postes de madeira están danados polo tempo, o clima… Danse situacións de moito risco e vemos unha sangría de accidentes onde as vítimas se enfrontan a despedimentos porque a empresa os acusa de incumprir as medidas de seguridade. Non só teñen o accidente, senón que poden ser despedidos, sen dereito a nada, acusados de incumprir medidas que a empresa obriga a saltar para cumprir os obxectivos que lles marcan”, subliña Aboal.
Á espera dos avances nas negociacións, este xoves 14 de novembro está convocado o segundo día de folga, que non será o último posto que a semana que vén, os días 20 e 21 de novembro, tamén se convocaron paros para deter a actividade na empresa e presionar á dirección para tratar de evitar o ERE ou, no peor dos casos, que sexa o menos lesivo posible.
Escribe o teu comentario