A conexión aérea Alvedro-Barajas, en risco pola folga indefinida de pilotos de Air Nostrum

Opera unha conexión entre A Coruña e Madrid, entre outras.

 


|

A aerolínea opera no aeroporto coruñés, cun enlace á capital de España. Os voos poderían verse afectados polos paros, algo que xa ocorreu hai unhas semanas. Os servizos mínimos son do 65% na península. 

 

Desde Air Nostrum lamentan que a postura dos manifestantes radicalizouse "" despois de que "o Sepla non acepte unha arbitraxe".

 

Aeropuerto
Aeroporto



Os pilotos da aerolínea Air Nostrum inician este martes unha folga indefinida diaria que alarga o habitual parón de dúas xornadas semanais --luns e venres-- que viña realizando desde o pasado 27 de febreiro. O Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma) fixou os servizos mínimos nun 90% para os voos ás illas e en até un 65% para os voos peninsulares.

Os traballadores elixiron este martes 6 de xuño para dar comezo á folga co obxectivo de reclamar os seus dereitos laborais. O sindicato de pilotos Sepla asegura que "o inmovilismo" da aerolínea nas negociacións do convenio colectivo "empuxoulle a dar este difícil paso".

Nun comunicado, critica que "a dirección empresarial ha rexeitado buscar unha solución ao conflito laboral, rexeitando as lexítimas reivindicacións laborais e salariais dos traballadores" durante os últimos sete meses.

O sindicato asegura que "a actitude obstrucionista" da aerolínea traduciuse nunha "programación mínima" de reunións entre a empresa e os traballadores. Ademais, denunciou que "a imposición abusiva" dos servizos mínimos por parte do Goberno central ha suposto unha "desnaturalización do dereito á folga, ao provocar que non despregue ningún efecto".

"Esta aplicación dos servizos mínimos, inédita na maioría de países en Europa, favorece á empresa, que non ten ningún interese en resolver o conflito. Desta maneira, o Ministerio de Transportes favorece os intereses empresariais e prexudica a traballadores e pasaxeiros xerando maior incerteza e cronificando un conflito laboral que se tería que resolver con maior rapidez", expuxo, antes de lembrar que a Fiscalía da Audiencia Nacional "ha dado a razón" aos pilotos na impugnación da resolución ministerial ao apreciar que "vulnera o dereito a folga".
 

Pola súa banda, Air Nostrum explicou que durante a reunión celebrada o pasado 26 de maio na SIMA, a compañía ofreceu á delegación sindical do Sepla unha arbitraxe externa para tentar pór fin ao conflito, que o sindicato rexeitou.

A compañía lamenta a negativa xa que entende que a mediación "é unha boa alternativa para buscar un acordo que termine cuns paros que están a ocasionar un grave prexuízo aos pasaxeiros", engadiu a aerolínea.

 

INCREMENTO SALARIAL DE ATÉ UN 16% EN TRES ANOS

Ademais, detallou que na recente reunión na SIMA a compañía reiterou a súa oferta á sección sindical do Sepla na que se ofrece un incremento salarial acumulado nos próximos tres anos do 13% consolidado e un 3% máis non consolidado en base a obxectivos para os segundos pilotos, que en total podería chegar a un 16%.

A aerolínea tamén puxo sobre a mesa un incremento salarial do 10% consolidado para os comandantes cun 3% non consolidado (13% en total).

"Estas cifras están na banda superior do que se está negociando na maioría dos convenios colectivos do país, e supera o que recentemente aprobaron os sindicatos e a patronal (4% en 2023, 3% en 2024 e 3% en 2025) e acordar no recente convenio asinado co colectivo de oficinas", defendeu Air Nostrum.

Air Nostrum afirmou que a subida salarial que expón Sepla "hipotecaría a viabilidade presente e futura da aerolínea" e que a empresa "non pode incumprir o plan de pagos dos créditos ICO e a devolución do préstamo á SEPI".

Cabe lembrar que a aerolínea recibiu un préstamo participativo de 111 millóns de SEPI debido á situación xerada pola pandemia de coronavirus en 2020, que se sumou a outros préstamos de 140 millóns ao ICO.

 

SERVIZOS MÍNIMOS ESTABLECIDOS.

O Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma) fixou os servizos mínimos nun 90% para os voos ás illas e en até un 65% para os voos peninsulares.

Desta forma, os voos desde ou cara a territorios non peninsulares e rutas baixo obrigacións de servizo público deberán recolocar ao 90% dos pasaxeiros que tiñan planificado voar, ao ter en conta o "carácter insubstituíble" do modo aéreo para a mobilidade dos territorios non peninsulares.

Así mesmo, outórgase a mesma protección naquelas rutas suxeitas a obrigacións de servizo público pola especial necesidade de garantir a conectividad en devanditos territorios, segundo indicou o Ministerio nun comunicado.

Por outra banda, nos voos domésticos peninsulares cuxo tempo de desprazamento en transporte público sexa superior a cinco horas e os voos internacionais débese permitir a recolocación do 65% dos pasaxeiros que tiñan planificado voar nos voos protexidos.

No caso dos voos domésticos peninsulares cuxo tempo de desprazamento en transporte público sexa inferior a cinco horas os servizos mínimos establecen garantir a recolocación do 40% dos pasaxeiros.

E protéxese sempre o 100% dos dedicados a labores de emerxencia, talles como servizos de ambulancia, antiincendios, transporte de órganos para o Sistema Nacional de Transplantes, vixilancia, protección civil e rescate, etc.

O criterio para a determinación de servizos mínimos baséase en establecer unha porcentaxe de voos a protexer respecto do total de voos programados, en cada un dos aeroportos afectados, salvo en casos taxados, por exemplo voos dedicados a labores de emerxencia, nos que se establece unha protección do 100%.

A porcentaxe de voos a protexer calcúlase empregando, xunto co de pasaxeiros a recolocar, o factor de ocupación dos voos da compañía, particularizado para cada período no que está convocada a folga.

Doutra banda, e a efectos de considerar a substitución intermodal, considérase que o avión non pode ser substituído de forma eficiente polo transporte público terrestre cando a distancia a percorrer sexa superior aos 500 quilómetros, o que se traduce nun tempo de desprazamento superior a cinco horas.

 

"MELLORA CONTINUA" DE SERVIZOS MÍNIMOS.

O Ministerio introduciu nesta resolución un apartado específico que explica a evolución das resolucións de servizos mínimos "de acordo con diferentes pronunciamientos de distintos órganos xudiciais".

Así, establécese unha protección pormenorizada para cada aeroporto afectado pola folga fronte ao procedemento anterior que establecía unha protección media para o conxunto de aeroportos afectados.

En canto aos voos domésticos cara a ou desde territorios non peninsulares, fronte á protección anteriormente aplicada do 100%, determínase a recolocación do 90% dos pasaxeiros.

E en servizos de transporte de correo postal universal e de mercadorías perecedoiras --entre as que se considera o transporte de medicamentos e material sanitario, animais vivos e expatriación e movemento de féretros--, non se aplicará ningunha protección nas folgas que se realicen en tramos horarios de curta duración.

Ademais, determínanse voos que non son susceptibles de protección, como aqueles que teñen orixe e destino en aeroportos fóra do territorio español. A resolución non autoriza a utilizar determinadas prácticas como o arrendamento de aeronaves con tripulación ou operacións conxuntas, que poderían limitar o dereito de folga dos convocantes.

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE