Autocontrol censura o uso de modelos de "unha delgadez extrema" nas campañas publicitarias de Inditex

A organizació ‘Consumidores en Rede’ levou ante Autocontrol as campañas dirixidas desde Inditex ao público jóven, no que utilizan "modelos dunha delgadez extrema".

 


|

A organizació ‘Consumidores en Rede’ levou ante Autocontrol as campañas dirixidas desde Inditex ao público jóven, no que utilizan "modelos dunha delgadez extrema". 

 

A Asoación para a Autorregulación da Comunicación Comercial considera que a contratación desas modelos para as súas campañas "incita (ao público) á adquisición de pautas ou comportamentos que poden resultar nocivos para a saúde".

 

As campañas da marca Zara "presentan un corpo con delgadez extrema que, na forma en que aparece nas imaxes, dificilmente podería ser considerado como saudable", agregan. 

 

Modelos de zara
Modelos de Zara | Foto: EP

 

A miúdo o mundo da moda ofrece uns canons de beleza irreais, inalcanzables para moitas mulleres e homes que, reflectidos no que marcan as grandes firmas como “a talla normal” ou “adecuada”, desenvolven trastornos que poden derivar en enfermidades serias como a bulimia ou a anorexia. Cada vez máis marcas súmanse ás correntes que pide anuncios con corpos reais, diversos, con tallas para todo tipo de persoas. Con todo, compañías como Inditex seguen baixo o escrutinio dos consumidores, que denuncian a “delgadez extrema” das modelos que promocionan as súas pezas nas campañas publicitarias. 

 

A última reclamación contra Zara data do pasado 17 de xullo, por parte da plataforma ‘Consumidores en Rede’, que presentou a reclamación ante o Xurado de Autocontrol da Publicidade. No seu escrito, denuncia que as modelos seleccionadas “tanto na súa web como na app” presentan “unha delgadez extrema” en campañas dirixidas para adolescentes. 

 

María Álvarez, directora de Consumidores en Rede, sementa a dúbida de que “ningunha das modelos supere o limiar de índice de masa corporal saudable, a teor do seu escuálido aspecto”. “O noso escrito de reclamación ía acompañado dunha selección de numerosas fotografías que mostran sobradamente que non se trata dun feito illado, senón dunha xeneralidade do perfil de modelos seleccionada pola marca como reclamo para a venda das pezas publicitadas”, agrega. 

 

UN PÚBLICO VULNERABLE

Nesta liña, recalcan que a publicidade vai dirixida a un target “especialmente vulnerable” e inciden en que este tipo de promocións son en ocasións o causante de “trastornos que, unidos a outras causas, poden detonar en anorexia ou bulimia ou empeorar o estado das xa enfermas”.

 

Por esta denuncia, que segundo a organización “vulnera a norma 29 do Código de Autocontrol”, o Xurado deu a razón á plataforma, indicando que a norma invocada por esta Asociación de Consumidores, “non prohibe nin limita de forma específica a utilización de modelos delgadas ou que se atopen por baixo dunha determinada talla, pero si prohibe a incitación a pautas ou comportamentos que poidan resultar nocivos para a saúde”. 

 

 

“E esta prohibición, en boa lóxica, só infrinxirase cando a publicidade transmita a imaxe de modelos non só delgadas, senón insanas pola súa delgadez e que, por iso, incitan aos destinatarios da publicidade, e especialmente a nenos ou adolescentes, a pautas ou comportamentos que poden resultar nocivos para a súa saúde”, amplía o organismo.

 

CORPOS QUE NON PODEN SER CONSIDERADOS "SAUDABLES"

Desta maneira, desde Autocontrol coinciden na tese presentada pola organización ao entender que as modelos “presentan un corpo con delgadez extrema que, na forma en que aparece nas imaxes, dificilmente podería ser considerado como saudable”. 

 

“Devandito con outras palabras, ao mostrar a publicidade reclamada un canon de beleza asociado a unha extrema delgadez, dita publicidade é apta para trasladar ao público destinatario da mesma, e especialmente ao público novo, unha mensaxe segundo o cal ese é o canon para seguir, o que incita á adquisición de pautas ou comportamentos que poden resultar nocivos para a saúde”, especifican. 

 

“O Xurado de Autocontrol, adicionalmente, acordou comunicar o Ditame á Administración Pública competente. Por parte de Consumidores en Rede, no caso de que ZARA non rectifique de inmediato, será esta propia asociación quen formule a pertinente denuncia ante os organismos que estime oportunos”, anuncia o colectivo sobre os seguintes pasos a seguir.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE