Palangreiros esixen os mesmos coeficientes de redución que barcos conxeladores
Os palangreiros-conxeladores e arrastreiros-conxeladores reclaman os mesmos criterios de xubilación que os buques conxeladores. A Xunta de Galicia mostrou xa o seu rexeitamento ao actual sistema de redución punto este trasladado ao Goberno central. A petición dos palangreiros son uns coeficientes de redución para xubilar iguais aos aplicados a buques conxeladores
O conselleiro de Mar, Alfonso Villares, trasladaba por carta á secretaria xeral de Pesca do MAPA, Isabel Artime, a súa desconformidade co actual sistema de coeficientes reductores para a xubilación en tripulacións de barcos palangreiros-conxeladores e arrastreiros-conxeladores. O documento enviado por Villares a Artime tiña como base a Circular 4/2023, de 15 de decembro de 2023, circular que foi debatida o 14 de maio en Santiago de Compostela no contexto da Comisión Sectorial de Política Social e Seguridade da Flota do Consello Galego de Pesca.
O máis curioso deste asunto é que, a pesar do sustantivo “conxeladores”, tanto palangreiros como arrastreiros non son considerados a día de hoxe como buques conxeladores. Ese é o principal punto que parecen esgrimir desde o MAPA para non aplicar os coeficientes de redución sobre as tripulacións do palangre e arrastre conxelador. “Si se recoñecen como conxeladores pero ademais existen outros criterios que apoian o aplicar os coeficientes reductores que pedimos” di Juana Parada, directora xeral de Orpagu (Organización de Palangreiros Guardeses).
Entre os criterios que se poderían aplicar figuran: o ser pesca de longa distancia (fóra da plataforma continental) cos seus conseguintes riscos, o tempo de permanencia en alta mar (falta de contacto coa familia), penosidad e perigo. En canto a criterios técnicos ou tecnolóxicos “si son conxeladores”, si teñen a capacidade de conxelar as capturas e “tecnicamente está máis que demostrado”.
A CUESTIÓN?
Tanto para a Consellería de Mar como para os representantes dos barcos e tripulacións afectadas, estar a asistir a un acto de “discriminación” con respecto a outros barcos que traballan nas mesmas condicións (distancia, tempos prolongados, penosidad e perigo).
Juana Parada destaca que “son xa moitos anos” abordando este tema e a solución parece máis preto do que se cree, segundo a responsable de Orpagu. Só bastaría con incluír a palangreiros e arrastreiros no epígrafe de “conxeladores” do Instituto Social da Mariña, “é unha cuestión de vontade política”. E é que para entendelo, dentro do epígrafe “conxeladores” son poucos os barcos inscritos e aos cales se lles aplican coeficientes que permitan unha xubilación máis rápida.
Por outra banda, aínda que a idade de xubilación poida estender aos 57 anos, a día de hoxe, se se incorporan novos e novas tripulantes, estes entran a unhas idades nas que finalizaron ciclos de FP ou que teñen títulos de Bacharelato. Nese caso, a súa xubilación pode ser máis tardía que a daqueles máis veteranos que embarcaron con 16 anos mínimo.
Por tanto, o retiro en tripulacións de palangre e arrastre debese recoller os mesmos criterios que buques conxeladores posto que, e niso insisten profesionais e autoridades autonómicas, as condicións son as mesmas.
TEMORES?
Por último, existe outro punto que resulta preocupante para todas as partes e é a falta de substitución xeneracional. Aínda que a formación para traballar nestas flotas de longa distancia mellorou de forma innegable, a día de hoxe é un traballo que resulta pouco atractivo. Motivos hai moitos: longas tempadas fóra de casa, inseguridade ante temporais e a convivencia en espazos reducidos.
Se se aplicasen coeficientes de redución como nos conxeladores poderíase resolver parte do problema apuntado? Podería ser un elemento atractivo xa que se xubilarían a unhas idades ás veces inferiores aos 60 anos. Mesmo tecnoloxicamente avanzouse moito nestes barcos, con todo, a cuestión do espazo para a tripulación segue sendo un punto a mellorar.
Os cambios nos coeficientes reductores de face á xubilación en palangreiros-conxeladores e arrastreiros-conxeladores é imperativo para os profesionais do mar. Para eles trátase de igualar en condicións aos diferentes buques de longa distancia e permitir unha maior e mellor calidade de vida despois de décadas embarcados.
Escribe o teu comentario