Stellantis podería deixar o porto de Vigo e buscar outro para exportar as furgonetas que fai en Portugal
A planta de Stellantis en Mangualde, situada no norte de Portugal, está a avaliar un cambio estratéxico na súa loxística de exportación. Actualmente, preto do 70% dos automóbiles fabricados nesta factoría son enviados ao estranxeiro a través do porto de Vigo, pero o grupo automobilístico analiza a posibilidade de utilizar o porto de Aveiro, situado máis preto das súas instalacións. Este cambio podería reducir significativamente os custos e os tempos de transporte, aínda que implica desafíos loxísticos e operativos.
O porto de Aveiro, situado a só 100 quilómetros de Mangualde, xorde como unha opción atractiva para reducir estes custos. Segundo o outbound manager de Stellantis Mangualde, Amândio Marinho, esta alternativa permitiría acurtar dous terzos do proceso loxístico actual e diminuír gastos relacionados con persoal e combustible.
Así o declarou hai uns días nunha conferencia organizada por unha publicación lusa, Transportes & Negócios e que recolle hoxe Faro de Vigo.
O posible cambio cara a Aveiro podería ter consecuencias significativas para o porto de Vigo, que en 2024 xestionou máis de 657.000 vehículos, a inmensa maioría producidos en Stellantis Vigo Balaídos, consolidar como unha referencia no tráfico Ro-Ro (Roll-on/Roll-off) a nivel nacional xunto con Barcelona. Se Stellantis decide trasladar toda a súa exportación a Aveiro, Vigo perdería ao redor de 60.000 automóbiles portugueses, aínda que esta cifra representa menos do 10% do volume total mobilizado polo porto galego.
Ademais do transporte Ro-Ro, Vigo tamén manexa grandes cantidades de pezas automotrices destinadas a mercados internacionais como Brasil e Alxeria. Neste contexto, calquera redución nas exportacións desde Mangualde podería afectar indirectamente outros sectores loxísticos vinculados ao porto olívico.
Aínda que as negociacións están a avanzar, aínda quedan moitos aspectos por resolver antes de que Stellantis poida implementar este cambio loxístico.
Un dos puntos crave para facilitar o uso do porto de Aveiro é a conexión ferroviaria entre Mangualde e este enclave marítimo. Aínda que a Liña de Beira Alta foi modernizada recentemente, persisten problemas técnicos como a limitación do gálibo, que impide utilizar vagóns portacoches de dobre piso. Isto reduce a eficiencia do transporte ferroviario ao non poder duplicar a capacidade por viaxe. Ademais, o deseño actual das vías non permite trens máis longos, o que incrementa as manobras necesarias e os custos operativos.
A pesar destas dificultades, Stellantis negociou con Infraestruturas de Portugal para habilitar un espazo na estación ferroviaria de Mangualde destinado ao estacionamento previo ao embarque en trens.
En 2024, Stellantis Mangualde alcanzou unha marca histórica coa fabricación de 86.000 vehículos, cifra que espera aumentar até as 120.000 unidades coa ampliación proxectada en Quinta do Bacelo. Este crecemento vén acompañado pola incorporación dunha cuarta quenda e melloras na capacidade produtiva, que permitirán ensamblar un 50% máis de automóbiles por hora.
Escribe o teu comentario