Ourensáns logran que Ford e Renault devólvanlles 6.200 € polo cartel de coches
Catro ourensáns recibirán 6.200 euros tras demostrar prácticas anticompetitivas na venda de vehículos entre 2007 e 2013. O 'cártel dos coches' foi un acordo ilegal entre numerosos fabricantes e concesionarios en España, que compartiron información para fixar prezos e condicións comerciais, afectando a millóns de consumidores. A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) impuxo multas que superaron os 170 millóns de euros ás empresas implicadas.
A Audiencia Provincial de Ourense emitiu dúas sentenzas que obrigan a Ford e Renault a devolver un total de 6.200 euros a catro compradores locais, afectados polas prácticas ilícitas do denominado 'cárte
l dos coches'. Estas resolucións, xestionadas polo bufete de avogados de Juan José Pérez Barreiro no Carballiño, poderían establecer un precedente para futuras reclamacións na provincia.
Prácticas anticompetitivas no sector automotriz
Entre 2007 e 2013, aproximadamente o 93% das empresas fabricantes e distribuidoras de automóbiles en España intercambiaron información comercial sensible e estratéxica, afectando tanto á distribución como aos servizos postventa das marcas involucradas. Este comportamento foi considerado unha práctica restritiva da competencia, prexudicando aos consumidores con sobrecustos na adquisición de vehículos.
As sentenzas ditaminan que os afectados que adquiriron vehículos durante ese período teñen dereito a recuperar ao redor do 7,5% do prezo pago. No caso do catro ourensáns, esta compensación ascende a 6.200 euros.
Repercusións legais e futuras reclamacións
Estas decisións xudiciais poderían influír en numerosas demandas similares en Galicia e o resto de España. Segundo fontes xurídicas, xa se emitiron ao redor de 1.300 fallos en primeira instancia por máis de 80 xulgados do mercantil en todo o país, con indemnizacións que oscilan entre o 5% e o 7% do valor de compra do vehículo.
Que foi o cartel dos coches?
O 'cártel dos coches' foi un acordo ilegal establecido entre a maioría dos fabricantes de automóbiles que operaban en España entre febreiro de 2006 e agosto de 2013. Durante este período, estas empresas intercambiaron información confidencial e estratéxica co obxectivo de controlar o mercado de distribución e servizos postventa, o que resultou nunha restrición da competencia e en prexuízos económicos para os consumidores.
A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) investigou estas prácticas e, en 2015, impuxo multas que superaron os 170 millóns de euros ás empresas implicadas. As sancións foron posteriormente ratificadas pola Audiencia Nacional e o Tribunal Supremo, confirmando a ilegalidade das accións destas compañías.
Entre as marcas involucradas neste cártel atópanse Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Dodge, Fiat, Ford, Fonda, Hyundai, Jeep, Kia, Lancia, Lexus, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen e Volvo. Estímase que ao redor do 91% dos compradores de vehículos en España durante o período mencionado poderían haber visto afectados por estas prácticas anticompetitivas.
Como resultado destas accións ilegais, os consumidores que adquiriron vehículos destas marcas entre 2006 e 2013 poden ter dereito a reclamar unha indemnización polo sobrecusto pago. Diversas organizacións e despachos de avogados puxeron en marcha iniciativas para axudar aos afectados a xestionar as súas reclamacións e obter compensacións polos danos sufridos.
Escribe o teu comentario