Stellantis advirte ás auxiliares que non lles comprará si non melloran
Tras recibir cuantiosas subvencións da Xunta e do Estado, Stellantis non mostra ningún pudor en avisar que pode prescindir de máis provedores locais se estes non producen máis barato. Isto é o que se desprende das palabras dos sindicatos de Stellantis Vigo, tras a reunión co xefe europeo da multinacional, hoxe de visita en Balaídos tras confirmar, por fin, a nova plataforma de coches pequenos para a fábrica galega.
Os sindicatos do comité de empresa da factoría de Stellantis en Vigo trasladaron este xoves a súa satisfacción pola noticia da adxudicación da nova plataforma industrial multienergía, STLA Small, e valoraron que esta decisión permite manter a "estabilidade" da planta. Os representantes do persoal mantiveron un encontro co xefe de Stellantis para a rexión Europa Ampliada e número dous do grupo, , que lles trasladou o seu recoñecemento pola competitividade da fábrica viguesa.
O sindicato maioritario, SIT-FSI, lembrou que a nova plataforma, destinada a montaxe de vehículos pequenos (do segmento B,) "dará os seus primeiros froitos a partir de mediados de 2027". Ademais, permitirá manter unha planta "biflujo" en Balaídos, xa que suporá traballo para a liña M1, que actualmente ensambla os Peugeot 2008, "con todo o que leva en parámetros de investimentos, creación de emprego, desenvolvemento e viabilidade a anos vista".
A noticia foi trasladada persoalmente este xoves por Jean-Philippe Imparato aos representantes dos traballadores, nun encontro a media mañá, celebrado no marco dunha visita á factoría.
Nese encontro, segundo explicou o SIT e a preguntas sobre os plans futuros para as próximas xeracións de furgonetas, Imparato sinalou que Vigo segue sendo o principal referente neste nicho de fabricación, e que a planta está nunha "situación vantaxosa" para cando chegue o momento de renovar os modelos.
Para o SIT-FSI, a adxudicación da nova plataforma é un recoñecemento ao compromiso do persoal, ao diálogo e a paz social na fábrica viguesa, tal e como indicou o presidente do comité, Daniel Álvarez.
"BOA POSICIÓN" PARA FUTURAS FURGONETAS
Desde CC.OO., Daniel Abella tamén incidiu en que Jean-Philippe Imparato puxo en valor de forma destacada o compromiso da parte social, que pon á factoría de Stellantis Vigo "nun nivel alto" de competitividade. "Valoramos moi positivamente a adxudicación da nova plataforma, que permitirá deixar a planta encamiñada cara á produción biflujo", destacou.
Igualmente, tamén puxo en valor as palabras do xefe de Stellantis para Europa sobre a "boa posición" que Vigo ten de face á adxudicación de novos modelos de furgonetas; e tamén destacou que Imparato "quere seguir contando" cos provedores locais, aínda que advertiu de que "deben dar un paso adiante" e "demostrar que poden seguir a Stellantis e poden competir".
Por outra banda, ademais do "compromiso" e "sacrificio" dos traballadores, o número dous do grupo tamén trasladou ao comité que outro dos factores que levaron a esta adxudicación foron os apoios económicos por partes das distintas administracións.
O representante de #UXT, Aser Sanz, insistiu na idea de que a nova plataforma é un recoñecemento aos traballadores dunha planta que, ao longo dos anos, "soubo responder as demandas e esixencias" do grupo, que fan que a fábrica sexa "competitiva".
"Era un segredo a voces que faltaba por confirmar, e había certa inquietude, por fin confirmouse", explicou, e valorou que "dados os tempos que veñen, que se siga apostando en España por seguir fabricando vehículos é unha satisfacción".
COMPROMISO PARA A INDUSTRIA AUXILIAR
Pola súa banda, o sindicato CUT foi máis crítico, e constatou que, á marxe da "satisfacción" que poida haber na planta pola adxudicación da nova plataforma, "o discurso é recorrente: hai que aumentar competitividade e reducir custos por vehículo fabricado".
Segundo sinalou Aclamación Mariño, esa mensaxe repítese sen cambios, xa sexan tempos de bonanza económica para o grupo ou de "menos bonanza", porque "a ameaza de China sempre está aí".
Con todo, o portavoz deste sindicato fixo fincapé na necesidade de non perder de vista a situación da industria auxiliar local, para a que a mensaxe de Imparato "é o mesmo: teñen que ser eficientes e competitivos si queren fabricar para Stellantis".
Nese sentido, Mariño lamentou que, "despois de tantas axudas públicas", non haxa "un compromiso real de carga de traballo" para a rede de colaboradores locais do grupo, e remarcou que as axudas das administracións deben esar condicionadas a ese compromiso de traballo para a industria auxiliar local.
Escribe o teu comentario