O taxi galego sen medo ás VTC: "Tecnoloxicamente Cabify non ofrece nada que non ofreza xa o taxi"
Emilio Mosquera, presidente da Unión de Taxis Galegos (UTAGA), organización adscrita a Asociación Nacional do Taxi (ANTAXI), atende a este diario ao volante do seu taxi eléctrico para dar a valoración do colectivo ante as últimas noticias sobre o desembarco de Cabify en Santiago contraviniendo a normativa vixente. “Queren facer servizos urbanos? Que os fagan, pero nas condicións que di a lei. Nin máis nin menos”, indica. O prezo dos seguros ou o encarecemento dos combustibles, outros dos asuntos que pesan sobre o sector e dos que fala con Galiciapress .
Dispostos sempre a levarnos a casa sans e salvos, os taxistas galegos han visto como nos últimos anos multiplicábanse as dificultades. Primeiro foi unha pandemia que obrigou a aparcar no garaxe o seu medio de vida, daquela o encarecemento dos combustibles, a inflación…e desde hai anos un sector ao auxe como o do Vehículo de Transporte con Condutor (VTC) que irrompeu para roubar a clientela a un sector que se atopa nunha situación complicada.
A chegada de Cabify a Santiago de Compostela non fai máis que multiplicar o enfado do sector, que pide ás administracións públicas solucións. A pesar de todo, Cabify non dispón dos permisos necesarios para poder ofrecer servizos dentro dun mesmo municipio: os seus condutores só poden operar baixo reserva e en percorridos interurbanos, cubrindo a distancia entre dúas localidades.
“A NORMA ES CLARA”
Desde a Unión de Taxis Galegos (UTAGA) levan vendo como nos últimos anos a cantidade de servizos nesta clase de firmas multiplicábanse na comunidade e abríanse paso, en moitas ocasións, contra a propia lei. O anuncio de que Cabify operaría en Santiago con servizos inmediatos caeu mal na asociación, tal e como recoñece o seu presidente, Emilio Mosquera, que insiste en que “a norma é moi clara: non poden facer servizos urbanos, só interurbanos”.
Para Mosquera os controis policiais e as sancións son unha boa noticia porque “se están decatando de como funciona a norma. “Queren facer servizos urbanos? Que os fagan, pero nas condicións que di a lei. Nin máis nin menos”, gabia sobre este asunto. No entanto, as palabras do director xeral de Cabify, Alberto González, chocan frontalmente contra as intencións do Concello de Santiago, que non ten sobre a mesa conceder permisos para que a empresa poida operar na capital, para a que pediron á Xunta case 30 novas licenzas de taxi, aprobadas xusto onte polo Goberno de Galicia.
"O noso compromiso coa mobilidade de Galicia é firme. Co reforzo de ambas as cidades, queremos achegar aos usuarios unha alternativa sostible, segura e de calidade que dea resposta ás súas necesidades. Galicia é unha rexión crave para nós e onde queremos seguir xerando un impacto positivo para residentes e visitantes", aseguraba González. Para coñecer máis sobre as intencións de Cabify, Galiciapress contactou coa compañía e así saber de primeira man a súa reacción ás sancións e os seus plans en Galicia, perou o seu departamento de comunicación emprazou a este diario a esperar “un par de semanas” ata que poidan achegar unha resposta á nosa consulta.
“Desde UTAGA estamos moi de acordo en que a administración, a Policía Local e demais actores implíquense cos controis, porque son os que van facer que se respecten as leis, tanto no sector do taxi como nestes axentes que están a entrar a operar no transporte de persoas”, refire Emilio.
A presenza de Cabify é evidente en lugares como o aeroporto de Santiago de Compostela. Mosquera, que circula co seu taxi polas rúas de Vigo, di que en Peinador “non existe a percepción” de que as VTC fixéronse un oco nas outras terminais da comunidade galega, senón que os servizos recorrentes seguen sendo un coto habitual dos taxistas das cidades ou de concellos limítrofes, como no caso do aeródromo olívico, explotado tamén por taxis de Redondela e Mos. Con todo, Mosquera recoñece que Santiago é un territorio que se escapa da influencia de UTAGA, polo que prefiren ser especialmente cautelosos á hora de meter o bisturí ao redor da realidade da capital galega.
UN SECTOR DEMONIZADO?
“O traballo de UTAGA é a relación coa Xunta, que é fundamentalmente a que xestiona o taxi desde 2013, para pedir as melloras ou axudas”, explica Mosquera, que non é alleo ao crecemento exponencial da demanda das VTC, un servizo que, ao ritmo actual, é posible que desembarque en máis puntos do territorio ao longo desta década. O colectivo lamenta que o sector sexa “demonizado” e iso abriu certa brecha pola que se coou esta nova liña de explotación no sector da mobilidade.
“Hai unha imaxe que non é certa. Tecnoloxicamente Cabify non ofrece nada que non ofreza xa o taxi. As ferramentas de pago son as mesmas, os sistemas de precontratación tamén, temos unha tarifa regulada… Todo cando ofrecen as plataformas teno tamén o taxi nas mesmas condicións, coa excepción de que o taxi ten unha póliza de seguro que ofrece unha cobertura maior e que a nosa tarifa está regulada polas administracións. Non hai trampa nin cartón, pero venden unha moto que non existe”, reprende Mosquera.
Nese sentido, entende que a “pedagoxía” que aos poucos van facendo os profesionais do sector está a desterrar a idea de que o produto da VTC é mellor, “pero fai falta aínda máis pedagoxía e este é un sector complexo, cada taxi é unha empresa, pero estas plataformas invisten moito diñeiro en publicidade e ofertas, algo ao que o taxi non pode chegar”.
“Cando falamos coa administración facémolo en nome dun bloque. UTAGA representa ao 45% do sector do taxi en Galicia”, explica Mosquera, que puntualiza que a flota do taxi cambiou moito nos últimos anos e os modelos que conducen son “tan bos ou mellores como os da VTC”. “Os coches que sancionaron en Santiago eran Toyotas. Ao principio ofertaban coches de alta gama, pero non é certo. Nós temos vehículos eléctricos, híbridos enchufables, de 0 emisións…”, recompila.
APOSTA POLO ELÉCTRICO
A renovación da flota foi constante nos últimos anos para adaptar a políticas que perseguen un sector máis respectuoso co medioambiente e que ten un impacto significativo no peto dos taxistas ante a escalada dos prezos dos carburantes. Mosquera admite que os vehículos eléctricos “non son baratos” e que as axudas da Xunta, aínda que son variadas, van na liña da aposta polo eléctrico a nivel nacional, que “é moi pequena”.
“Non hai un cambio como o de Noruega ou Suecia, onde a súa flota eléctrica é do 60%”, ejemplifica. No seu caso, para poder adquirir un coche eléctrico, Mosquera tivo que instalar un enchufe no seu propio domicilio pola falta de infraestruturas que poidan fornecer de enerxía aos vehículos. Esa carencia parece cada vez máis preto de remediar xa que desde UTAGA iniciaron conversacións co Concello de Vigo e a Xunta que parecen moi ben encamiñadas de face a lograr a instalación nas paradas de taxi de puntos de recarga para os eléctricos e enchufables.
“Cantos máis puntos de recarga instálense e a un prezo razoable máis se pode animar a xente. Estamos a tentar facer cousas con Repsol, a ver si podemos conseguir algo e poder instalar unha máquina potente, por encima de 60 quilowatts, capaz de lograr unha carga do 80% en cuestión de 20 minutos”, agrega Mosquera, que celebra a boa relación que manteñen desde UTAGA coa Xunta, con reunións frutíferas até agora pero conscientes de que “cada parte ten os seus propios tempos, hai que lograr o encaixe”.
ENCARECEMENTO DE PÓLIZAS E COLECTIVIDADE
“Conseguir cousas dá máis trabajito”, admite Mosquera, que pon en valor o papel de federacións como UTAGA, “para pelexar, para conseguir cousas”. Neste mesmo ámbito teñen moito peso as agrupacións que levan meses denunciando o encarecemento dos seguros, inaccesibles para moitos autónomos, e que motivaron a celebración dunha gran concentración en Madrid o próximo 29 de xaneiro promovida por ANTAXI, colectivo no que se integra a organización galega desde o pasado ano, cando se celebrou a asemblea nacional na cidade olívica.
Sen pólizas alcanzables, desde UTAGA non ocultan a súa preocupación en “un momento complicado” e súmanse ás mobilizacións, anunciando paros a nivel autonómico en apoio aos compañeiros e “para facer presión, porque a resposta das aseguradoras foi moi mala”. “É moi difícil, moi caro, hai sitios que están peor que Galicia”, reflexiona.
Este encarecemento pode ser incluso unha estocada definitiva para moitos taxis, especialmente de zonas rurais, onde o rendemento económico pode ser complicado. Con todo, esas mesmas zonas rurais dependen destes servizos para que a poboación, sobre todo os máis maiores, poidan desprazar. Para Mosquera a solución pasa por un gran acordo nacional, aínda que ao seu xuízo “o taxi rural está moi individualizado”.
“Iso ás veces é un hándicap. O taxi rural ten que acceder ás federacións para dar resposta aos seus problemas. Pero no que toca ao seguro é moi complexo, fai falta unha solución e ten que chegar a nivel estatal”, conclúe.
Escribe o teu comentario