2025 arrinca cos combustibles marcando novos máximos desde verán
A tendencia á alza da gasolina e o diesel vén rexistrando desde hai semanas e apunta a manter nos próximos días.
O prezo dos carburantes proseguiu esta semana coa súa tendencia alcista en plenas vacacións de Nadal e despediu o ano 2024 e iniciado o novo 2025 tocando novos máximos desde o verán.
En concreto, o prezo medio do litro de diésel subiu un 0,69% con respecto á pasada semana, para escalar até os 1,442 euros, o seu nivel máis alto desde a terceira semana de agosto, segundo datos do Boletín Petroleiro da Unión Europea recollidos por Europa Press.
Pola súa banda, o prezo medio do litro de gasolina situouse nos 1,525 euros, tras encarecer un 0,66% con respecto á anterior semana, tocando así un novo máximo desde a segunda semana de setembro.
Até mediados do pasado mes de outubro, os carburantes chegaran a sumar un abaratamento do 8,9%, no caso da gasolina, e do 9,2%, para o diésel, desde que iniciaron en xullo deste ano unha espiral de descensos, coincidindo cunhas datas marcadas polo período vacacional de verán e no que máis desprazamentos por estrada adoita haber en todo o ano.
O prezo medio de ambos os carburantes viña de arrincar 2024 rexistrando as súas primeiras subidas en tres meses, despois de acumular un descenso tras outro desde finais de setembro de 2023, que lle levou a despedir o ano pasado instalado en niveis mínimos do exercicio, sumando un abaratamento de case o 15% no caso da gasolina e de máis do 13% para o diésel.
ENCHER O DEPÓSITO, ATÉ 2,8 EUROS MÁIS BARATO QUE HAI UN ANO
A pesar destas últimas subidas, cos prezos actuais, encher un depósito medio de 55 litros de diésel ten un custo duns 79,31 euros, uns 2,8 euros menos que nas mesmas datas do ano pasado, cando ascendía a uns 82,11 euros.
Para os vehículos de gasolina, encher un depósito medio (55 litros) supón un desembolso actualmente duns 83,87 euros, ao redor de 0,39 euros menos que na última semana de 2023, momento no que o prezo era de 84,26 euros.
MÁIS BARATOS QUE ANTES DO ESTALIDO DA GUERRA DE UCRAÍNA
Ademais, o prezo medio do litro do diésel mantense por baixo dos niveis en que estaba antes do estalido da invasión rusa de Ucraína, que comezou o 24 de febreiro de 2022, cando era de 1,479 euros o litro. A gasolina, tamén se mantén amplamente por baixo, xa que tiña un prezo de 1,591 euros o litro nese momento.
Igualmente, ambos os carburantes continúan lonxe dos máximos que rexistraron o verán de 2022, en xullo, cando a gasolina alcanzou os 2,141 euros e o gasóleo os 2,1 euros.
A diésel suma xa 96 semanas por baixo do prezo da gasolina. Mantense así na situación habitual anterior á invasión rusa de Ucraína, que provocou que o prezo do gasoil fose máis caro que o da gasolina de forma continuada desde agosto de 2022 até mediados de febreiro de 2023, cando rompeu a dinámica.
O prezo dos carburantes depende de múltiples factores, como a súa cotización específica (independente da do petróleo), a evolución do cru, os impostos, o custo da materia prima e da loxística e as marxes brutas.
Ademais, a evolución na cotización do cru non se traslada directamente aos prezos dos carburantes, senón que o fai cun decalaje temporal.
Os PREZOS EN ESPAÑA, MÁIS BARATOS QUE A MEDIA EUROPEA
Con estes niveis, o prezo da gasolina sen chumbo de 95 mantense en España por baixo da media da Unión Europea, situada en 1,656 euros o litro, e da eurozona, cun prezo medio de 1,707 euros.
No caso do diésel, o prezo en España tamén é inferior ao da media da UE, que é de 1,571 euros, e da zona euro, onde marca un prezo de 1,598 euros.
Escribe o teu comentario