Claves para o peto en 2025: a Xunta baixa impostos e seguen os bonos gratis en Renfe pero soben as autoestradas
De face ao novo ano que empeza, a Xunta subliña a consolidación do seu modelo tributario, baseado, di, na autonomía fiscal e a sustentabilidade económica. Este enfoque, asegura, permite reducir a presión fiscal sen comprometer o fortalecemento dos servizos públicos. Para 2026. a Xunta prevé alcanzar o equilibrio financeiro a pesar de rebaixar os impostos autonómicos.
Para este exercicio en Galicia, ampliaranse os beneficios fiscais até alcanzar os 751 millóns de euros, o que supón un aumento do 9,5% respecto ao ano anterior. Mellorarase o tratamento fiscal para as herdanzas entre parentes, incluíndo máis familiares. Os primeiros 25.000 euros das herdanzas entre irmáns, tíos, sobriños, cuñados, xenros e noras non pagarán impostos. Ademais, non se tributará polo primeiro millón de euros en herdanzas de pais a fillos ou entre cónxuxes.
A nivel estatal, para fomentar o aluguer, ofrecerase unha bonificación do 75% do imposto de actos xurídicos documentados na compra ou construción de edificios destinados ao arrendamento. Os propietarios de vivendas buxán poderán deducir 500 euros por cada unha no tramo autonómico do IRPF se a pon en aluguer por até 700 euros mensuais.
Que pasa cos abonos de Renfe?
En 2025, produciranse cambios significativos na gratuidade dos abonos de Renfe. O Goberno decidiu prorrogar os abonos gratuítos para Proximidades, Rodalies e Media Distancia até o 30 de xuño de 2025. Durante este período, os usuarios poderán seguir gozando de viaxes sen custo nestes servizos ferroviarios. Para obter o abono gratuíto, é necesario abonar unha fianza de 10 euros, que se devolverá si realízanse polo menos 16 viaxes durante os catro meses de validez. Con todo, a partir do 1 de xullo de 2025, se implementará un novo sistema.
O Goberno anunciou a creación dun abono único de proximidade por 20 euros mensuais para toda España. Aínda que xa non será gratuíto, este novo abono manterá prezos reducidos para fomentar o uso do transporte público. Esta transición marca o fin da gratuidade total, que foi implementada como unha medida temporal en resposta a circunstancias económicas excepcionais pola pandemia, e dá paso a un novo modelo de tarifas máis alcanzables pero non completamente gratuítas.
Tamén a nivel estatal, prorrogaranse os descontos no transporte público até xullo de 2025. As pensións contributivas aumentarán un 2,8%, as mínimas case un 6%, e as non contributivas e o ingreso mínimo vital un 9%. O salario mínimo mantense inicialmente en 1.134 euros, pero está pendente de negociación para un posible aumento.
Por outra parte, este mércores comezaron a aplicar os orzamentos da Comunidade Autónoma de Galicia para 2025, cun montante total de 13.954 millóns de euros, segundo informou o Executivo galego. Estas contas, destacan as autoridades, están deseñadas para priorizar o gasto social, incluíndo sanidade, educación, emprego e políticas sociais, cunha partida que supera por primeira vez os 10.000 millóns de euros, alcanzando os 10.227 millóns.
Deste xeito, tres de cada catro euros do orzamento autonómico estarán destinados a cubrir servizos esenciais e mellorar a calidade de vida dos cidadáns, segundo sinalou o Goberno. Ademais, inclúese unha partida específica de 221 millóns de euros para fomentar o acceso á vivenda, cunha énfase especial nos colectivos vulnerables.
Descontos de até o 75% para usuarios frecuentes da AP-9
A partir deste mércores, as tarifas das peaxes da AP-9 aumentaron un 5,34% de media, o que representa unha subida notable para os usuarios habituais. Segundo os novos prezos establecidos por Audasa, o traxecto entre A Coruña e Vigo custará 20,45 euros, o que supón algo máis dun euro adicional respecto de 2024.
Os incrementos nesta autoestrada de titularidade estatal, xestionada baixo concesión administrativa, forman parte dunha actualización aprobada polo Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, que afecta tamén a outras vías como a AP-53, onde o aumento é do 3,89%. En traxectos máis curtos, como o de Fene a Miño, as peaxes alcanzan os 2,50 euros para vehículos lixeiros, mentres que no tramo de Rande-Vigo/Puxeiros o custo é de 1,20 euros.
No entanto, mantéñense os descontos aplicables para usuarios frecuentes da AP-9, con rebaixas que chegan até o 75%, unha medida deseñada para aliviar o impacto económico sobre quen utilizan habitualmente esta infraestrutura.
O Goberno galego ha reiterado que as medidas fiscais dos orzamentos están orientadas a beneficiar a rendas medias e baixas, mozos menores de 36 anos, familias numerosas e colectivos vulnerables, á vez que se fomenta o desenvolvemento de sectores estratéxicos da economía. Con todo, Galicia afronta 2025 con importantes retos económicos e sociais, nun escenario marcado polo intento de equilibrar o apoio á cidadanía co mantemento da sustentabilidade fiscal.
Escribe o teu comentario