Tavares (Stellantis) sae de Moncloa sen confirmar os investimentos prometidos en Vigo e Zaragoza

Fai máis dun ano que o CEO da multinacional prometeu que a fábrica de Balaídos  construirá un novo vehículo eléctrico e que a capital de Aragón acollería unha gigafactoría de baterías. Tras recibir as subvencións dos fondos Next Generation, o empresario terminou a súa reunión en Moncloa sen confirmar ningunha destes dous investimentos. Algo que aumenta o nerviosismo dos traballadores vendo, ademais, os problemas que experimenta o grupo.


|

Pedro Su00e1nchez y Tavares antes de la reuniu00f3n en Moncloa
O presidente do Goberno, Pedro Sánchez, xunto ao ministro de Industria e Turismo, Jordi Hereu, o conselleiro delegado de Stellantis, Carlos Tavares, e outros representantes da empresa. | Pool Moncloa / Fernando Calvo. A Moncloa, Madrid - 25.11.2024

O presidente do Goberno español, Pedro Sánchez, reuniuse hoxe con Carlos Tavares, CEO de Stellantis, no Palacio da Moncloa para discutir os investimentos do grupo automobilístico en España. Este encontro resultou ser un momento crucial para o futuro das plantas españolas de Stellantis, especialmente no contexto da transición cara á mobilidade eléctrica. Chega tamén cun Tavares moi cuestionado, tras as críticas recibidas polos propios accionistas de Stellantis polos malos números deste ano e as súas discusións co Goberno de Italia, que decidiu trasladar parte das axudas ao coche eléctrico a subvencionar a industria militar debido á escalada da guerra de Ucraína e Rusia.

 

Durante a reunión, un dos puntos centrais foi o megaproyecto industrial que Stellantis planea desenvolver en España, que inclúe a instalación dunha gigafactoría de baterías para coches eléctricos en Zaragoza. Este ambicioso proxecto representa un investimento significativo de 4.000 millóns de euros e é fundamental para o impulso da industria automotriz no país.

 

Ademais, discutiuse a fabricación dunha nova xeración de vehículos eléctricos nas plantas españolas. Con todo, a planta de Vigo segue sen recibir confirmación sobre que novos modelos producirá, o que xerou incerteza entre os traballadores e a comunidade local.

 

A planta de Vigo atópase nunha de certo impass e témese unha futura diminución na súa produción debido á baixa demanda de vehículos como o Peugeot 2008, que xa é un vehículo maduro. A pesar de que se presentaron proxectos para optar a fondos europeos a través do Perte do vehículo eléctrico e conectado (VEC), Stellantis, que prometeu no seu día que Vigo produciría novos modelos eléctricos, aínda non fixo anuncios oficiais sobre novos modelos para esta factoría.

 

Os coches eléctricos non despegan e Stellantis gaña tempo

A reunión levou a cabo nun momento en que a adopción do vehículo eléctrico en Europa avanza máis lentamente do esperado. Stellantis decidiu adoptar un enfoque "multienergía", que inclúe non só vehículos eléctricos, senón tamén híbridos e de combustión interna. Vigo, por exemplo, ía producir só eléctricos nunha das súas dúas cadeas pero a multinacional rectificou e di que seguirá producindo coches para vehículos de combustión.

 

O encontro entre Sánchez e Tavares presentábase como crucial para o plan industrial de Stellantis en España e para o obxectivo do Goberno de converter ao país nun hub europeo de mobilidade eléctrica. Con todo, o silencio sobre a decisión sobre a gigafactoría de Zaragoza e a asignación de novos modelos ás plantas españolas, incluída a de Vigo, encapota o horizonte da industria automotriz española nos próximos anos.

 

Considerables subvencións en España nos últimos anos

No último ano, Stellantis recibiu varias subvencións de gran calibre no conxunto de España e para o seu Galicia, destinadas en principio impulsar a súa transición cara á mobilidade eléctrica e mellorar a competitividade das súas plantas.

 

1. Proxecto Estratéxico para a Recuperación e Transformación Económica do Vehículo Eléctrico e Conectado (Perte VEC):
  - Stellantis recibiu preto de 300 millóns de euros en total, dos cales máis de 272 millóns son subvencións e 26 millóns son préstamos[.
  - Para a planta de Figueruelas en Zaragoza, prometeuse unha subvención de 133 millóns de euros para unha posible fábrica de baterías, en colaboración co fabricante chinés CATL.

 

2. Subvencións específicas para a planta de Madrid:
  - A planta recibiu axudas por valor de 4,1 millóns de euros (3,2 millóns en subvencións e 875.200 euros en préstamos) como parte da liña B do PERTE VEC II-

 

3.Subvencións en Galicia

1. Planta de Vigo:
  - A planta foi beneficiaria de 29 millóns de euros do PERTE VEC II.
  - Ademais, asignáronselle 2 millóns de euros adicionais dentro da liña A de baterías do PERTE VEC III

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE