Os condutores de Maitours, en Ferrol, mantéñense firmes tras máis de cincuenta días de folga
As diferenzas salariais entre traballadores da mesma UTE, a negativa da empresa Maitours a sentar e negociar e mesmo a negativa a aplicar o convenio provincial do transporte, son parte das raíces do conflito laboral na empresa de transporte urbano. Tras máis de cincuenta e tres días (até o momento de publicar esta reportaxe) empresa e traballadores non chegaron a acordo algún
As empresas Maitours e Intercar entraron a formar parte da #UTE Ferrolbus substituíndo a primeira a Tranvías e a segunda a Monbus en devandita unión temporal de empresas. Isto sucedía en 2019. A entrada de Maitours e a consecuente subrogación dos traballadores de Tranvías fíxose baixo o antigo convenio de empresa, convenio que finalizou en 2020 e actualmente háxase en “ultractividad”. Pola súa banda, Monbus subrogó traballadores baixo o convenio provincial xa aprobado co que se daba unha diferenza salarial significativa entre uns condutores e outros. Dáse o paradoxo, segundo o comité de empresa, que hai condutores con máis de vinte anos de experiencia cobrando moito menos que persoal contratado recentemente. A estas circunstancias únense, segundo o propio comité de empresa, a falta de achegamento por parte da empresa nas mesas de negociación. Houbo mesas de negociación e mesmo coa mediación do Consello Galego de Relacións Laborais que finalizaron sen acordo. Pola súa banda, Maitours denunciou actos vandálicos contra vehículos da súa flota de buses e, segundo fontes dos traballadores, alega non poder afrontar a subida salarial ante unha situación de perdas.
CONVENIO PROVINCIAL E SALARIOS
“Cando Maitours substituyó a Tranvías no transporte urbano de Ferrol e ao subrogarnos aos traballadores, fíxoo baixo o convenio de empresa de Tranvías” di Luís Taboada, presidente do comité de empresa de Maitours. Sendo así, seguiríanse cumprindo as antigas táboas salariais. “Ese convenio está máis que finalizado desde 2020 e foi denunciado para extinción”. Onde está o inconveniente? Que a outra empresa, Intercar, subroga traballadores con táboas salariais do convenio provincial do transporte de viaxeiros por estrada da Coruña, convenio revisado en 2023.
Este punto fai que en Maitours un condutor estea a cobrar agora mesmos uns 1.150 euros fronte aos 1.500 ou 1.600 que pode cobrar un empregado en Intercar. Estes feitos foron denunciados “e os tribunais déronnos a razón, é máis, indicaba que si se publicaba o Convenio no Boletín Oficial da Provincia da Coruña, debería aplicar ese convenio” sinala Taboada. Na última revisión do convenio apareceron as novas táboas salariais “por iso entendemos que son os salarios a aplicar ao estar publicados” tal como sentenciaran os tribunais. Seguindo á última reforma laboral, os convenios sectoriais poden estar por encima dos convenios de empresa.
Pola súa banda, a empresa valora que a aplicación do convenio de empresa foi “referendada” por sentenza xudicial en 2021 desde o Xulgado do Social número 1 de Ferrol. En tal caso, Maitours manifestou a necesidade de dar a coñecer a súa posición ante as demandas do comité de empresa, aínda que despois de máis de cincuenta días consideran que a súa posición está validada por devandita sentenza xudicial.
REUNIÓNS E DENUNCIAS DE VANDALISMO
O Consello Galego de Relacións Laborais tentou mediar no conflito aberto en Maitours, con todo o 24 de xullo anunciaba que non se chegou a acordo. A empresa anunciaba que “o convenio que se está aplicando é o correcto” en base á sentenza de 2021. A isto engadía que unha nova demanda xudicial presentada pola CIG estaría a deixar ver que o actual paro dos traballadores non ten xustificación ademais de que en caso de non ser así, serán “os tribunais” quen terán que pronunciar.
Por outra banda, Maitours enviaba en notas de prensa a súa condena aos “ataques vandálicos” que sufriran cinco dos seus vehículos. Denunciaban que este tipo de actos inxustificados “pon en grave risco a seguridade de viaxeiros e condutores”, sumando que se dificultaba a realización normal dos servizos mínimos establecidos. A estou os traballadores respondían que “non temos nada que ver”. Na mesma nota de prensa Maitours expresaba o seu desexo dunha pronta finalización da folga.
O comité de empresa sinala que nunha reunión coa delegada da Xunta en Ferrol, Martina Aneiros, esta trasladoulles que Maitours proporía vías de solución, con todo, “nós aínda non vimos nada”. De todos os xeitos, os traballadores avisan que a empresa estaría a acumular atrasos” ao entender que tras a publicación das táboas salariais deberíanse estar a pagar as remuneracións reflectidas. A folga continúa sen achegamento entre as partes.
Escribe o teu comentario