Stellantis deixará sen labor a 350 empregados de Magna Seating no Porriño tras asegurar subvencións

Operarios da planta do Porriño alertan que a súa empresa lles acaba de confirmar que a multinacional do automóbil rexeita a súa oferta para ser provedor dos novos modelos eléctricos. A comunicación chega xusto cando Stellantis xa se garantiu 9 millóns de axudas do Perte VEC II.


|

Patricia Argerey este martes en las instalaciones de Magna.
Arquivo - Instalacións de Magna no Porriño

Stellantis decidiu non contar coa empresa auxiliar Magna Seating, situada no Porriño e antes coñecida como Viza, para a súa nova plataforma de coche eléctrico. Esta decisión prodúcese poucos días despois de que Stellantis recibise importantes subvencións do segundo Perte de automoción e de advertir que a viabilidade da súa planta en Balaídos dependía de devanditas axudas públicas. En concreto, acaba de asegurar a 29 millóns de axudas do Perte VEC II.

 

Magna Seating, que fabrica molduras de asentos para automóbiles e emprega a aproximadamente 450 persoas no Porriño, foi a empresa afectada nesta ocasión, pero non é a primeira auxiliar que recibe unha portada de Stellantis. A compañía comunicou que quedou fóra do proxecto da nova plataforma Small para o coche eléctrico na planta de Stellantis en Vigo, que é a única que por agora a multinacional confirmou para Balaídos.. 
 

Os traballadores de Magna Seating criticaron que unha empresa que recibe fondos públicos -non só do Estado, tamén da Xunta, que financiou a plataforma de furgonetas k9  eléctricas que Stellantis desenvolveu en Vigo e despois implementó en Inglaterra- non se comprometa a xerar emprego na comarca galega onde está establecida tras recibir devanditas subvencións Os empregados de Magna Seatings saben que esta situación complica moito o seu futuro, xa que en 2030 finaliza o contrato que teñen para fabricar as armaduras das furgonetas K9, as cales constitúen a maioría dos vehículos producidos actualmente en Balaídos.

 

Francisco Javier Martínez, presidente do comité de empresa, declarou a RNE que "en principio, temos traballo até 2030, cando finaliza a produción das furgonetas K9”. O sindicalista mostrouse preocupado “Esperamos que no futuro haxa unha substitución, como sempre foi, con outro modelo, quizais chamado K10, e que entón poidamos conseguir máis carga de traballo. Pola contra, enfrontarémonos ao peche da empresa". 

 

Martínez criticou a actitude da multinacional. "Non entendemos como Stellantis recibe subvencións europeas, autonómicas e estatais e logo non cumpre con algo tan simple como a responsabilidade social empresarial, ignorando á comarca e aos seus traballadores. Non sabemos si a súa intención é quedar só con Stellantis e que as fábricas de compoñentes desaparezan", concluíu.

 

Las instalaciones de Magna en O Porriu00f1o en una imagen de Google Street View
As instalacións de Magna no Porriño nunha imaxe de Google Street View

Magna Seating non é a única empresa auxiliar da rexión que foi excluída da nova plataforma de Stellantis nos últimos meses, afectando así a varias compañías do sector do automóbil na comarca. 

 

 

 

En febreiro, o sindicato CIG denunciou que TRW (antiga Dalphi Metal)  xa non producirá en Galicia os volantes e os Airbags, pois se farán en Portugal. Segundo o sindicato, outra firma do país, Compoñentes de Vehículos de Galicia, deixará de fornecer as maquetas para os novos modelos. 

 

Como é a nova plataforma de coches eléctricos pequenos de Stellantis?

 

A plataforma STLA Small de Stellantis é unha das catro novas plataformas eléctricas desenvolvidas polo grupo para futuros vehículos eléctricos pequenos. Está deseñada para coches urbanos, utilitarios e compactos de entre 3,5 e 4,35 metros de longo, cubrindo os segmentos A, B e C. As baterías terán entre 32 e 82 kWh de capacidade, ofrecendo unha autonomía máxima de aproximadamente 500 km WLTP, e disporá de dous módulos de accionamiento eléctrico: un de 95 CV (70 kW) e outro de 170-245 CV (125-180 kW). 

 

Stellantis comprometeuse a producir esta plataforma nas súas plantas de Vigo e Zaragoza en España entre 2027 e 2028, investindo máis de 1000 millóns de euros.  Esta promesa é clave para manter a actividade industrial destes centros máis aló de 2027, pero está por ver se Carlos Tavares, CEO de Stellantis, decide recortar os compoñentes que fornecen as empresas desas zonas en favor doutras con custos máis baratos.
 

Que importancia ten a fábrica de Magna Seating en Vigo?

 

Magna Seating, multinacional do motor con base en Estados Unidos, é un actor crave no panorama automotriz galego e español, dedicar ao deseño, desenvolvemento e fabricación de sistemas completos de asentos para unha ampla gama de vehículos. 
 

 

 

Ten cinco plantas no Estado cuns 1.750 empregados. Delas, catro están dedicadas á produción e o ensamblaje de asentos, a de Almussafes (Valencia), que se especializa na fabricación de estruturas de asentos e mecanismos e a do Porriño, centrada tamén na produción de estruturas de asentos e produtos de espuma. No Porriño traballan, aproximadamente, unhas 450 persoas.

 

Magna Seating é un provedor de referencia para os principais fabricantes de automóbiles en España, incluíndo Ford  e Volkswagen, ademais de Stellantis. Os seus produtos tamén se exportan a outros países de Europa pero está por ver si a planta porriñesa é viable no caso de que Stellantis decida que deixa de prover pezas. 

 

A planta pontevedresa produce, segundo datos da compañía, ao redor de medio millón e estruturas de asentos cada ano. Entre os seus clientes están Stellantis, Renault e Daimler.


 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE