O FIOT 2026 bota o pano cunha vitoria shakesperiana para 'Medida por medida (A culpa é túa)'
O espectáculo de Gabriel Chamé Buendía leva o Premio do Público na XXXIV Edición do Festival Internacional Outono de Teatro (FIOT) de Carballo.
E caeu o pano no Festival Internacional Outono de Teatro (FIOT) de Carballo, que clausurou o seu 34ª edición cun balance irresistible, superando cifras de asistencia e logrando unha valoración histórica por parte dos espectadores. A montaxe gañadora do Premio do Público foi a adaptación de Gabriel Chamé Buendía da obra de Shakespeare, 'Medida por medida (A culpa é túa)', un espectáculo que aborda as complexidades do poder e a moral cun toque bufonesco.
O evento, considerado xa un eixo central da actividade teatral en Galicia, despediu o pano o pasado 31 de outubro tras máis de seis semanas de actividade ininterrompida. A organización confirmou unha afluencia total próxima aos 15.000 participantes no conxunto dos seus 44 representacións e a vintena de actividades paralelas.
FITO DE ASISTENCIA E CUALIFICACIÓNS EXCELENTES
Un dato sobresaliente é o 100% de ocupación rexistrado no denominado Programa de Sala, un logro inédito na traxectoria da mostra. A resposta do público foi igualmente entusiasta no resto de ciclos, incluíndo o OTNI, Rúa dous Contos e FIOT en Ruta.
A media de satisfacción xeral da programación completa alcanzou un notable 4,43 sobre 5 entre os 2.073 votantes que emitiron o seu ditame. O Programa de Sala por si só obtivo unha cualificación de 4,39 sobre 5.
"Medida por medida (A culpa é túa)" alzouse co máximo galardón da audiencia cunha puntuación estratosférica de 4,75 sobre 5. A pouca distancia, e asegurando o segundo posto, quedou a peza "Eu só quero irme a Francia" de Contraproducións, cunha nota de 4,63 sobre 5, destacando a participación da veterana actriz María Galiana.
COMPROMISO CULTURAL E COMUNITARIO
O presidente da Asociación Pano e Á parte, Alberto Sueiro, entidade organizadora, mostrouse exultante ao facer un resumo da edición. Segundo as súas declaracións, esta edición do FIOT é "o máis grande da historia" e destacou a "solvencia e madurez" do seu equipo e a capacidade do festival para reaccionar ante imprevistos. Sueiro fixo fincapé na "transversalidade do festival" e a implicación da rede de colaboradores —artistas, público e entidades— que configuran o "corazón do teatro en Galicia".
O festival demostrou a súa vocación de apertura ao desenvolver en 25 localizacións distintas da vila bergantiñá, desde o Pazo dá Cultura até espazos non convencionais como bares, comercios, a residencia de maiores e até a praia de Razo. A programación caracterizouse pola súa diversidade, incluíndo 44 espectáculos de procedencia nacional e internacional, e a aposta pola accesibilidade, con varias funcións interpretadas en lingua de signos e xornadas específicas sobre a materia.
O espectáculo gañador, unha reinterpretación da obra de Shakespeare baixo a dirección de Chamé Buendía (un mestre da actuación física que repite visita ao FIOT dez anos despois), propón unha reflexión profunda. A obra aborda de forma lúdica as tensións entre a nobreza e a bajeza humana, e cuestiona as estruturas morais, pondo o foco no abuso de poder político e sexual.
Desde a organización xa se mira ao futuro, coa intención de retomar a coprodución de "Territorio Regueifa" con Ainé Producións para a súa estrea a principios do próximo ano, consolidando así o papel do festival non só como escaparate, senón tamén como motor da creación teatral en Galicia.
Escribe o teu comentario