Traballadores de Ryanair en Santiago maniféstanse diante do Concello contra o ERE
O persoal de Ryanair en Santiago protagonizou hoxe xoves unha fronte ao Concello de Santiago esixindo medidas inmediatas ante o inminente peche da base operativa no aeroporto de Lavacolla Rosalía de Castro, decisión que deixa no aire centos de empregos e supón un duro golpe para a conectividad da capital galega.
Os traballadores, apoiados por sindicatos como Comisións Obreiras ou CIG, instan á corporación municipal e ao resto de administracións a actuar con urxencia para salvar o emprego e asegurar o futuro da terminal compostelá. Alertan tamén ante o que consideran un efecto dominou devastador para a economía local e a cohesión territorial.
A medida de Ryanair, xustificada pola compañía polo incremento do 6,2% nas taxas aeroportuarias de Aena -unha subida que non pon en risco os pingües beneficios do grupo - e enmarcada nunha redución de operacións en aeroportos rexionais, desencadeou a presentación dun Expediente de Regulación de Emprego (ERE) extintivo que afecta directamente a entre 100 e 120 traballadores de asistencia en terra, algúns da filial Azul Handling, ademais de recolocar a 135 tripulantes de cabina noutros destinos.
O peche da base, anunciado para finais de outubro, implica a redución de máis do 75% dos empregos directos dependentes da compañía en Lavacolla, con graves repercusións tamén para centos de empregos indirectos ligados a servizos de seguridade, limpeza, restauración e aluguer de vehículos, entre outros sectores crave do aeroporto e a súa contorna. Onte, por exemplo, USO advertiu do impacto nos vixiantes de seguridade e outras profesións.
Durante a concentración, os traballadores alzaron a voz para reclamar ao Ayuntamientou un papel máis activo na captación de novas aerolíneas para evitar a descapitalización aérea de Santiago e a posta en marcha de iniciativas que convertan Lavacolla nun aeroporto verdadeiramente atractivo e competitivo. Entre as súas demandas, destaca a esixencia de que a corporación interceda ante a Xunta e o Goberno central para que articulen un plan estratéxico común de rutas aéreas, capaz de evitar a competencia destrutiva entre o tres terminais galegas e de garantir a viabilidade futura do transporte aéreo en toda Galicia.
O comité de empresa considera que a situación deriva dunha política laxa mantida durante anos con Ryanair e alerta sobre o risco de despedimentos traumáticos pola vía do ERE, mentres sospeita que a aerolínea podería esperar a reabrir a base con contratos de curta duración cando terminen as obras previstas en Lavacolla para 2026.
Os representantes sindicais subliñan que a base de Ryanair en Santiago é rendible, cunha ocupación de voos superior ao 96%, e denuncian o que cualifican de “chantaxe” empresarial, esixindo ao Ministerio de Traballo un plan específico para evitar a destrución masiva de postos de traballo.
Os diferentes grupos políticos do Concello foron fixando posición nas últimas xornadas. O goberno municipal, a través da concelleira de Turismo e portavoz, Míriam Louzao, expresou a súa preocupación polo impacto social e económico da decisión de Ryanair e denunciou que a subida de taxas de Aena vai "en contra do desenvolvemento de aeroportos medianos e pequenos", remarcando a urxencia dun plan estratéxico galego sen visións localistas, no que se pode interpretar como unha crítica á Xunta de Galicia.
Ao mesmo tempo, o executivo local asume que non ten capacidade directa para influír nas decisións de compañías como Ryanair ou Aena, aínda que sinala o seu empeño en avanzar na mesa de traballo conxunta coa Xunta e os concellos de Vigo e A Coruña para coordinar estratexias que protexan a conectividad e o emprego en toda Galicia.
Pola súa banda, os concejales non adscritos, procedentes do PSOE, pediron unha resposta política decidida e a aprobación dunha declaración institucional en Raxoi, reclamando alternativas para o persoal afectado, que estiman en 120 traballadores de asistencia en terra en risco de despedimento. Estes edís esixen a Xunta, Estado e Concello a procura activa doutras compañías que poidan crear emprego no sector e insisten na necesidade de reforzar os atractivos e a competitividade de Lavacolla, evitando que Galicia volva quedar illada e que o aeroporto do Porto absorba o tráfico perdido pola desconexión aérea galega.
A redución de 100 a apenas 15 voos semanais, así como a caída de pasaxeiros estimada nun ou dous millóns ao ano, terminarán por comprometer a viabilidade de numerosos negocios e servizos dependentes do tráfico aéreo, abrindo un escenario de profunda incerteza para o aeroporto de Lavacolla e o seu contorno socio-económico. Unha pista que, por certo, leva meses acumulando datos que apuntan a un decrecimiento de pasaxeiros.
Escribe o teu comentario